1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Tesla Model 3

Discussie in 'Mijn auto' gestart door jjonkie, 24 nov 2019.

  1. Nee geen upgrades nog. Na verhuizen en klussen gaan we nu de tuin doen dus de centen gaan er hard doorheen.

    Eerste grote upgrade zal een set 19 inch wielen zijn maar die zullen nog even moeten wachten dus.. Prioriteiten
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  2. Temperaturen boven de 10 graden zijn lekker. Zeker als het zonnetje erbij komt en de verwarming niet of nauwelijks aan hoeft... Al een paar keer ritten onder de 150wh/km gehad

    Dit was de zuinigste tot nu toe.

    [​IMG]

    Verbruik van een combi rit snelweg-binnenweg en wat bebouwde kom. Voor 100 km dus 13.5 kWh uur stroom nodig. Vergelijkbaar met 1,5 liter benzine. Dat komt neer op een verbruik van 1 op 66

    Als je de stroom koopt van je energie maatschappij dan zal dit ongeveer Eur 2.40 zijn. Maar omdat ik flink wat zonnepanelen heb liggen zal mijn tarief nog een stuk lager zijn dus ik denk dat de daadwerkelijke kosten rond de 1,70 EURO liggen. Ik zal mijn gemiddelde tarief nog eens goed uitrekenen omdat wat beter in beeld te krijgen. Aan de andere kant ook zonder panelen is het gewoon goedkoop..

    Sinds kort weer 2 updates: de eerste is nog betere visualisering van verkeer en omgeving. Verkeerslichten en rijstroken worden beter weergegeven en nog wat kleine verbeterpunten zoals laadpunten van derde partijen in de navigatie. De visualisering is ter voorbereiding op FSD. Full Self Driving. Leuk om te zien dat mijn basis uitvoering wel de juiste hardware aan boord heeft om dit te kunnen. Mocht FSD goedgekeurd worden in NL dan kan ik dit pakket in de app aanschaffen. Kost wel een flinke duit dus voorlopig laat ik het maar zo.

    [​IMG]


    Tweede update heb ik nog niet bekeken maar de dashcam beveiliging oftewel Sentry mode is nu ook in de auto te bekijken. Dus mocht je bij de auto komen en er is een incident geweest dan kun je dit direct in de auto bekijken. Tot nu toe moest je altijd je USB schijf verwijderen en op je telefoon op pc bekijken. Leuke toevoeging.

    Afgelopen week de trekhaak weer eens gebruikt. Montage van het ding is prima te doen maar ik had liever een elektrisch uitklapbare gehad. Tevens het insteken van de stekker is lastig. Je moet dan echt op je knieen eronder of helemaal op je rug gaan liggen. Qua stroomlijn prima bedacht maar ergonomisch een misser. Ik overweeg voor de vakantie ( als we uberhaupt gaan) een kleine verlengkabel te maken zodat ik die kan laten zitten. Zo'n 10 centimeter zou genoeg moeten zijn.

    Trekken met de model 3 is echt een feestje. Je merkt echt niet dat er wat achter hangt. Ook het wegrijden op en van de helling is een aparte ervaring.

    [​IMG]
     
    uwbuurman en gerardTDCI vinden dit leuk.
  3. blijf het energie verbruik wel mooi vinden wh/km. watt/km of wh zou ik eerder snappen.
    we hebben met benzine toch ook een verbruik van 0.5l/h of als je rijdt 7/100km
    bedoel watt uur per km zijn drie verschillende dingen, energie,tijd en afstand

    maar goed is zeker niet verkeerd model s zit dacht ik op 220 ongeveer.
    dat een aanhanger moeiteloos mee kan trekken is zeker pluspunt.

    jammer dat alleen tesla een fatsoenlijk aandrijflijn tot hede heeft. geen enkel ander merk heeft nu een auto die je ook nog eens fatsoenlijk kan opladen.
    als je het hebt aangeschaft heb je al een keer supercharged gedaan met 250kw of 1000km range/uur
     
  4. Het is een kwestie van een komma verplaatsen.

    In de Renault wordt het verbruik aangegeven met 13.5kWh/100km in plaats van 135wH/km

    Persoonlijk maakt het me niet zo veel uit. Sowieso is het wennen in het begin zeggen die getallen je niet zo veel.
     
  5. Klinkt goed :thumbup:. Maar op dit moment heb ik persoonlijk nog steeds niets met elektrisch rijden, wie weet verandert dit in de toekomst ooit nog....
     
  6. ehm ja dan klopt het met renault idd
    alleen bedoel ik dat we niet zeggen bij benzine auto dat me verbruik 3.5lh/100km is.(bij 50km/h en 7l/100km) daar gebruiken we 2 waardes en bij electirsche auto gebruiken ze er 3
    die h van uur kan ik niet plaatsen

    135wh/km zeg je 135 watt per uur per km. het verbruik is naar mijn mening per uur of per km.
    vandaar de vergelijking met de auto 0.5liter per uur als je stilstaat en als je rijdt verandert dit naar 7liter/100km bijvoorbeeld

    het enige dat ik als rede kan verzinnen is dat mensen dan het makkelijker uit gaan rekenen hun range
    heb 60kwh en verbruik 135wh dat komt neer op 444km range. van die kant snap ik het wel rekent meteen makkelijker.
    maar goed dat is misschien mierenneuken maar viel me al langer op en vind het apart
     
  7. Je haalt 2 dingen door elkaar: Watt is de eenheid van vermogen. Wattuur is een eenheid van energie
     
  8. Vouwwagen opgehaald, vrij groot ding maar nog wel lager dan de auto. Dat is gunstig voor de stroomlijn.

    Even een test rit gemaakt en verbruik valt me erg mee. Lager dan van te voren ingeschat.

    Voor degenen die cijfers leuk vinden.

    NETTO capaciteit accu is 48kWh
    Verbruik gemiddeld 200wh/km ( test )

    Dat zou een range van ongeveer 240 kilometer betekenen voor de StandardRange+. Met een long range zit je op 365 kilometer.

    Op vakantie is een LongRange dus wel prettiger maar 1 extra laadstop van 20 minuten op vakantie kan ik wel mee leven.

    Qua rijden is dit een groot feest, zo soepel en relaxed. Nu al zin in de reis !

    We gaan naar de Vogezen, totaal 780 kilometer. Totaal 4 laadstops. Totale laadtijd 68 minuten. Totale laadkosten 32 euro.


    [​IMG]
     
  9. Gave combi zo. Mooie Tago vouwwagen er achter. Welk model is het?
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  10. Tago Indian, robuust en ruim ding

    [​IMG]
     
    meeder vindt dit leuk.
  11. Lang geleden... weinig te melden eigenlijk.

    Afgelopen week de auto 2 jaar in bezit en nog elke dag met veel plezier stap ik in. Niet zo veel kilometers als verwacht. Nu richting de 45k en de eerste onderhoudskosten dienen zich aan.

    Mijn achterbanden waren versleten :think: Geen idee hoe dat kan maar ze waren af :schater:

    Voor de winter wilde ik geen winterbanden want met dat zachte rubber mis ik wat stuurgevoel en directheid. Daarom gekozen voor een middenweg namelijk all season banden. Gekozen voor Hankook Kinergy 4s2. Deze zal ik rijden van eind november tot eind maart en dan komt er 19 inch onder met sportief rubber. Ik denk gewoon weer Michelin Pilotsport 4 want die zijn goed bevallen. De hankook's zijn mooi stil en erg comfortabel maar ik kan niet wachten tot er weer sportief rubber onder komt want dat maakt het toch allemaal een stuk strakker en leuker.

    Voorlopig weer even vers rubber en mijn aerocaps er weer op voor de winter. En even een wasbeurt op zijn verjaardag. Was wel nodig.

    Totale onderhoudskosten voor de afgelopen 2 jaar: EUR 560,- en wat ruitenwisser vloeistof

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Magure en Mpothoven vinden dit leuk.
  12. Mijn hemel, die was vies!
    Fijn dat ie nog goed bevalt. Wat voor een velgen heb je op het oog? Je hebt verder nog weinig aanpassingen doorgevoerd zo te zien, ik zou me niet in kunnen houden als ik zie wat er allemaal te koop is voor een Model 3!
     
  13. [​IMG]

    New wheels ! T Sportline TST 19 inch flowforged. Speciaal gemaakt voor Tesla Model 3
     
    gerardTDCI, Iodokus en Patman vinden dit leuk.
  14. Die zijn wel nice zeg!
     
  15. Ja, dat zijn idd mooie dingen!
     
  16. [​IMG]
    [​IMG]

    Overweeg om de sierlijsten nog satin zwart te maken. Alvast in photoshop gezet. Staat wel mooi.

    [​IMG]
     
    henk 68, Rykers en gerardTDCI vinden dit leuk.
  17. Fraaie velgen! En voor die omlijstingen, ik zeg doen.
     
  18. Zo dat staat inderdaad chique! Als je dan toch op de optische tour gaat en o.a. gaat 'dechromen' zou ik zelf ook nog de achter- en zijruiten nog wat donkerder laten tinten. Dat maakt het m.i. af.
     
  19. Het wordt een beetje een ST-Line zo hè!?
    Maar mooie velgen hoor!
     
  20. Ik blijf me afvragen wat de verzekering zegt als je brokken krijgt met de aanhanger erachter. Het kenteken (en dus de RDW, overheid en regelgeving) zegt immers dat er niets achter mag. Of bij een controle op caravans/aanhangwagen bijvoorbeeld aan het begin van de vakantie op de bekende vakantie uitvalswegen.
     

Deel Deze Pagina