Sinds twee maanden in het bezit van deze groene PHEV Kuga 2024 Active X. Inmiddels 4000 km op te teller. Helemaal tevreden. Verbruik zonder pluggen 4,5/100 liter benzine. Een maartje. Kan de hoogspanningsaccu niet meer laden tijden tijden het rijden. Natuurlijk laden door remmen en vertragen werkt prima.
EV OPLADEN Deze modus gebruikt de benzinemotor van uw auto om de hoogspanningsaccu op te laden in plaats van de auto aan te sluiten op een stopcontact.
Ging mij meer om heft feit dat het blijkbaar eerst wel kon maar nu niet meer.. Voor @HarryP als je nog garantie hebt zou ik gewoon terug gaan.
Eerdere modellen zoals de mijne hebben een stand waarbij de brandstof motor continu draaid en de aggregaat aandrijft om de hoogspanningsaccu op te laden werkt best op vlakke wegen als er weinig vermogen nodig is om te rijden. Zodra er meer vermogen gevraagd wordt gaat de elektromotor meewerken en wordt er netto geen energie in de accu gestopt. maar waarom Ford deze stand eruit gehaald heeft ? Zal wel een emissie(uitstoot) issue zijn Aan TS heb je hem al getest met een caravan toevallig ?
Nee, de L stand is wel extra regenereren. Onder de EV knop heb je in de normaal rijstand de keuze tussen standaard, alleen elektrisch, elektrisch later, en de oplaadstand als laatste
De nieuwe Kuga PHEV facelift heeft geen stand EV opladen, waarom weet ik niet. Zelf rijd ik in de Kuga PHEV MK3 en gebruik EV opladen nooit, omdat dit een dure manier van opladen is.
Zie deze link op pagina 298 https://www.fordservicecontent.com/...rmation/CG3992nlNLD-202310-20231122083110.pdf