1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Mijn Focus3 Fase2 Wagon Verkocht

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Kees37, 16 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hahahahaha Zekers!!!!
     
  2. Eigenlijk al vanaf dat ik de auto heb houd ik de koelvloeistof in de gaten. Bij alle andere auto's die ik ooit heb gehad heb ik dit nog nooit zo intensief gedaan als bij deze. Het is niet anders, maar het moet.
    En eigenlijk heb ik een beetje lekkage vanaf het moment dat ik hem heb. Eind 2016 is hij al een keer afgeperst en niets gevonden. Eind 2017 reservoir laten vervangen ivm haarscheurtjes, en nu weer het niveau onder het minimum IMG_2132.JPG

    Of te wel: er is toch ergens lekkage.
    Tijdens de beurt in 2018 is er ook een beetje bijgevuld.
    Auto deze week weer terug geweest bij de garage en weer opnieuw afgeperst maar ze hebben geen lekkage gevonden.
    Het begint nu wel een beetje vervelend te worden. Vandaag te horen gekregen dat ze hem toch nog weer een terug willen hebben om hem nogmaals af te testen, zowel in koude als in warme toestand.
    Iemand suggesties????
     
  3. In de gaten houden en de garage de testen laten doen.
    Ik blijf het bij onze Ecoboost ook vaak controleren ook al heb ik bij de 1.5 nog geen lekkage verhalen gehoord.

    Wat mij wel opvalt, ik had deze week een 1.0 Ecoboost mee als leenauto en ik heb het idee dat het onder de motorkap bij de 1.0 veel heter wordt dan bij de 1.5. Toen ik de motorkap open deed kwam er echt een enorme hoeveelheid warmte op mij af en dat heb ik bij onze 1.5 nooit zo gemerkt.
     
  4. Ja klopt, dat doe ik ook, maar ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee om elke keer de motorkap open te doen.
    Het nadeel is ook dat er niet zo heel veel km per jaar mee word gereden, dus als het een kleine lekkage is dan valt het natuurlijk niet gelijk op
     
  5. ik begrijp het Kees, ik doe mijn motorkap maar heel weinig open.
    maar als er een paar honderd cc verlies is dan is het lek wel heel moeilijk op te sporen lijkt me.
    ik denk dat je behalve het iedere keer controleren ook een beetje het vertrouwen gaat verliezen in de Focus.
     
  6. Kees, bij ons hebben ze destijds de dop vervangen (ik weet niet of dat bij jou ook gedaan is bij het nieuwe reservoir).
    Dat lijkt het probleem bij mij te zijn geweest (buiten het lekke thermostaathuis, maar die lekkages zouden ze wel hebben ontdekt).
     
  7. @R@ymond, ik zal het eens navragen als hij de volgende keer terug gaat.
    Bedankt voor de tip
     
  8. Gaat weliswaar om een MKI, maar ook daar heb ik de dop destijds van vervangen. Daarna geen sneuvelende thermostaathuizen en koelvloeistof meer.

    Voor wat betreft het controleren: tja ik wen mij aan om eens in de 2 weken even de kap open te doen om de vloeistoffen te checken. Heeft voor mij weinig impact op de betrouwbaarheid.
     
  9. En de dop is nou net het ene ding dat ze niet kunnen testen bij het afpersen van het systeem.
     
  10. Daar is op zich helemaal niets mee, een regelmatige controle, maar om 2 weken kijken omdat het noodzakelijk is (je weet dat er een probleem is nl) dat begint op een gegeven moment vervelend te worden
     
  11. Die van mij verbruikte ook koelvloeistof, bleek het O ringetje inhet distributie huis te zij, mooi vervangen onder garantie, was anders een duur grapje geweest, nu duizenden kilmeter verder geen probleem meer, inderdaad gloeiendheet als je de motorkap open doet..
     
  12. Dat heb ik ook nagevraagd, maar bij blokken vanaf een periode, (lees: maand) in 2015 is dat inwendig veranderd,
    En mijn blok is van na die tijd. Mijn blok is van juni en de maand was volgens mij maart
     
  13. Bij ons was het de waterpomp die lekte. Ook onder garantie vervangen. Kunnen dus best een hoop oorzaken zijn



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. Ik heb dus exact hetzelfde met mijn Focus 3.1 uit 2012! Het systeem is al eens afgeperst (niets gevonden) en de waterpomp is vervangen (ook geen verschil). Ongeveer 1x per jaar (15k-17k km) is het peil van het koelwater gezakt van max. naar min. en dan vul ik het maar weer aan. Dit is al sinds ik de auto heb (nieuw). Ondertussen staat er een ton op de teller en het ‘lekken’ wordt niet erger. Ongeveer iedere maand kijk ik het peil een keer na.
    De dop van het tankje zou kunnen natuurlijk maar zou je dan geen ‘leksporen’ moeten zien? Het lijkt wel of de koelvloeistof ergens verdampt, zo langzaam gaat het.
     
  15. Via de dop zou er best damp kunnen ontsnappen. Bij de soms best hoge koelwatertemperatuur van de Ecoboost zou het mij niet verbazen.
     
  16. Met het op druk zetten is inderdaad de dop het enige onderdeel die niet getest wordt.
    Bij ons was er na het rijden een koelvloeistoflucht te ruiken. Is dat bij jou ook zo @Kees37 (en @focusp)?

    Lekkage sporen zie je niet echt omdat het verdampt en in dermate kleine hoeveelheden dat dit geen sporen achterlaat zoals bij een echt lekpunt.
     
  17. Ik moet wel bekennen dat ik het reservoir evengoed regelmatig controleer hoor. Meestal bij het wassen van de auto even de klep open.
     
  18. Nee, @R@ymond ik ruik geen koelvloeistof als ik ga rijden
     
  19. Niet in de auto zelf hoor, maar onder de kap na direct na het rijden. Vooral bij het koelvloeistofreservoir.
     
  20. Ook in mijn C-Max met 1.0 ecoboost (maart 2017) een koelvloeistoftank die ik nu al 2x sinds dit voorjaar heb moeten bijvullen. De eerste keer dacht ik nog dat het toeval was, maar toen ik laatst las dat in een 'gezonde' auto je eigenlijk nooit hoeft bij te vullen, werd ik toch argwanend. En ja, ook nu ging er na 3000 km toch weer een klein half litertje bij om weer op MAX te komen.... Heb nog garantie (tot jan 2019) dus van de week maar eens even bij de dealer langs....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina