Bij de eugoet kon die via een rooster naar binnen gewerkt worden. Garagekrik en extra steun en veel friemelen en de draden van te voren markeren (1,2,3,4 met een stukje tape) zodat je weet welke draad bij welke sensor hoort. Ik heb nog niet gekeken of dat hier ook kan omdat ik dit voor juni gepland had staan, na de verhuizing terug naar huis.
Ik heb hiervoor de bumper er niet afgehad. Heb de gaten geboord op basis van foto's. Je moet alleen secuur te werk gaan en goed uitmeten waar precies zodat ze wel op één lijn zitten. Bedrading leggen was vrij eenvoudig en heb hier ook geen krik bij hoeven te gebruiken.
geen probleem, wat jij wilt. heb ook de beschikking tot een garage krik en as steunen. moeten we wel een hele (droge) dag plannen, een haastklus schiet niet op.
Maken we er een technische meeting van, een PDC inbouw dag, gok dat er wel meer mensen deze optie willen hebben
Sowieso nu al zin in, nu het weer nog een beetje meewerken. Ik heb een chinese PDC met alleen een pieper maar dat is voor mij voldoende. Aansluiten zal waarschijnlijk niet veel anders zijn dan me een originele denk ik. Idee om er een how-to van te maken inclusief foto's? Altijd handig denk ik dan. @gerardTDCI zal wel een weekeinde worden denk ik?
ja, denk het wel. ik werk maar 2 dagen in de week, weet niet hoe jij zit doordeweeks. ik stuur je wel even een PB.
Dat chinese spul ga je spijt van krijgen... Waarom geen goed setje van een gerenomeerd merk of desnoods via onderdelenlijn.nl?
Dat kan altijd nog, financieel was dit de beste oplossing met alleen een piepertje kan niet zo veel fout aan gaan leek mij. Ben zelf ook geen fan het chinese spul maar soms is het even niet anders. EU spul is ook niet altijd je van het, had een armsteun besteld maar die was in 2 delen aangekomen terwijl het 1 deel moest zijn. Nu in China voor de helft van dat bedrag een besteld. Kijken wat daar uit komt.
Uiteindelijk komt dat europese spul ook uit China, met een ander label of wat dan ook. Zolang je een beetje de recensies leest, komt 't meestal wel goed
Handig handleidingen, vooral als ze ontbreken. Ik met mijn en moeite proberen uit te vogelen hoe ik de spiegelkappen moet verwijderen is dat helemaal niet nodig. Het enige wat nodig was is het lichtkapje eraf halen, lampje eruit, stekkertje in de plaats van het lampje steken, zwarte kapje er op en het werkt. Het zet er fraai uit al zeg ik het zelf en op de spiegels zitten nu loop lampjes:
Practische vraag, is de electronica van de c-max MKII voor alle MKII modelen gelijk, ongeacht de motorversie? Dus zou ik bijv de regen/lict sensoren uit een ecoboost 125 pk in mijn 1.6 Duratec kunnen plaatsen?
Elektrisch gezien zit er tussen de verschillende motortypes alleen verschil in de motorruimte kabelboom en andere zaken (connectoren, sensoren, etc.) in de motorruimte die motortype specifiek zijn. De licht/regen sensor en de bedrading hiervan zouden tussen de verschillende motortypes gewoon gelijk moeten zijn.