1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn C Max (is stiekem toch ook een focus) (update!)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Edgar Focus, 13 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daar was ik ondertussen ook al naar aan het zoeken inderdaad. Vond oom ali al erg prijzig. Weet je heel misschien ook het onderdeelnummer?
     
  2. Ik zie net dat ie mij destijds maar €55,- heeft gekost bij de dealer. Als het goed is zou het deze moeten zijn: Finis 1782873. Onderdeelnummer BK2T-9E740-AB
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. waarschijnlijk heb je dan alleen de CC/Limiter schakelaar gekocht en niet beide (BT/VC) ? bedankt voor het nummer, ga eens rond neuzen want 55 euro voor een nieuwe zou helemaal mooi zijn. En de BT/VC gebruik ik zo goed als nooit, hooguit de volume knoppen en die werken prima..Maar eerst even afwachten hoe lang de CC het nu blijft doen.
     
  4. Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Precies wat ik dacht dus...heb ik in ieder geval ook meteen het nieuwe FINIS nummer, eerst nog even afwachten hoe lang hij het blijft doen.
     
    Gvh_focus vindt dit leuk.
  6. gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. tot nu toe blijft de CC gewoon werken, zou het verwijderen en weer monteren van de klokveer de truck zijn?
     
  8. Is het ineens een DAF geworden dan?
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  9. Wat een typo al niet kan bewerkstelligen, de truc ja de truc, zonder K, sorry hoor :schater::schater:
     
    Wilko en gerardTDCI vinden dit leuk.
  10. Je zou ook kunnen denken omdat de batterij er waarschijnlijk is af geweest?
     
  11. Da's ook een goede mogelijkheid. Dat ie ff gereset is.
     
    Gvh_focus vindt dit leuk.
  12. Mijn middelste naam is gevaar, de accu is niet losgeweest :mrgreen:.
    Heb geen druppellader tot mijn beschikking en ging er van uitdat dit klusje redelijk snel geklaard was. Was ook het geval, maar dan zonder de accu los te koppelen.
    Kans is namelijk erg klein dat de airbag ontploft als je voorzichtig bent, dus als die los is direct de stekkers loshalen dan kan er niets meer gebeuren met dat ding.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. :rofl:
     
    Edgar Focus en Wilko vinden dit leuk.
  14. En wederom een update, vandaag eindelijk tijd gehad om naar de Sterafdruk in mijn achterbumper te laten kijken.

    ik heb 2 versie voor je, versie 1 is de lange versie, versie de korte maar dan moet je eerst voorbij versie 1 scrollen.

    Versie 1:
    Je hebt maar druk met je leven zeg. Om 9 uur bij de ASN in Nootdorp geparkeerd en mij aangemeld. De verzekering had de meldign die kant al op gestuurd dus alles was bekend. Onder begeleiding van een vriendelijke medewerker naar de c-max getogen om de schade te fotograferen en het eerste wat ik hoor,
    "Oh, je hebt ook schade aan de achterklep zie ik.zei de vriendelijke specialist.
    Ik nog, gewoon omdat ik eigenlijk een veel te eerlijk mens ben: "nee hoor dat deukje zat er al."
    "Nee, dat deukje bedoel ik niet, maar als we je achterklep toch demonteren en moeten spuiten kunnen we die wel meenemen voor 90 euro, maar zie je die lichte deuk vlak boven je bumper, precies boven dat raakvlak van die ster? die bedoelde ik."
    Die was mij dus nooit opgevallen, maar goed dat ik geen schade expert ben dacht ik nog. Toen schoot door mijn enorm vunzige brein het logo, dat enorm versleten logo waar ik al een nieuwe voor heb die 2mm te klein lijkt wat niet zou opvallen als die hele klep opnieuw gedaan wordt. Ik keek de beste vriendelijke schadespecialist eens diep in zijn ogen aan en vroeg met mijn meest eerlijke en gemeende stem:
    "Maar als jullie die klep gaan demonteren, weten jullie dan ook hoe dat vreselijk slecht uitziende logo vast zit? Want ik heb wel een nieuwe maar deze krijg ik er niet af."
    De man, overduidelijk enorm onder de indruk van mijn imposante, eerlijke en sterke persoonlijkheid bezweek voor deze vraag en beloofde mij plechtig dat als ik het logo in de auto zou achterlaten de monteurs annex herstellers dat zouden monteren, zonder extra kosten. Om zijn plechtige belofte kracht bij te zetten heeft hij het zelfs op de werkorder bij geschreven en grapte er bij "voor vaste klanten doen we bijna alles hoor." Tsja, dit is helaas wel al de tweede keer inderdaad, gelukkig beide keren buiten mijn schuld om.
    Toen pakte mijn inmiddels bijna tot vriend geworden specialist de agenda erbij. Ik had reeds gehoord dat het druk was, behoorlijk druk dus was voorbereid om eind volgende maand pas terecht te kunnen. Blaadje voor blaadje, week voor week schoven voorbij, elk blad zo volgepland met afspraken dat ik me serieus afvroeg of deze mensen nog wel eens thuis kwamen. Tot plotseling die plek. Leeg! een lege plek! In de agenda! Euforie! hoezee! Deze feestvreugde was echter van korte duur, er waren immers al zoveel pagina's gepasseerd dat dit November was. November, ja dat leest u goed. Verbouwereerd keek ik mijn in aanzien gezakte specialist aan met een vragende blik.
    "Ja helaas november, eerder hebben we echt geen plek, heel Den Haag en omstreken laat of alle schades herstellen of rijdt nu steeds schade. Voor ons is het ook niet leuk meer, mensen bellen ons ook op om te vragen wanneer wij plek hebben omdat elke schadehersteller zo vol zit. Wij weten het ook niet meer, maar eerder gaat helaas echt niet lukken. Zelfs niet bij een ander." Mooie vriendschap was dat meneer, die was wel van heel korte duur. "Nou dat moet dan maar" opper ik terwijl ik de afspraakbevestiging op papier aanpak. "bedankt, alvast een fijn weekend en tot over een maand dan maar" zei ik tegen de ex-vriend. "u ook een heel goed weekeinde, en dat logo regelen we voor u hoor" bevestigde hij nog extra terwijl ik de deur uit liep.

    Versie 2:
    Schade geraamd, ook schade kofferbak, zelf logo aanleveren wordt dat ook meteen vervangen, samen met klein ander deukje. Pas in november helaas.
     
    Bananaattack, R.Zwiers, Wilko en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Ik ben voor versie 1 gegaan :mrgreen:

    Balen dat het nog even duurt!
    Hangt kennelijk in de lucht omdat ze het daar zo druk hebben.
    En zo zie je maar hoe snel een vriendschap alle stappen kan doorlopen :D
     
    Edgar Focus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  16. Tsja, het leven is soms net Lucille Werner, het kan gek lopen. Tijd voor een andere upgrade, niet zozeer aan de auto al hoop ik die middels deze upgrade wel straks te kunnen vermelden. Op de meeting en later ook in mijn eigen c-max bleek de module toch regelmatig te weigeren te doen waar ik hem voor gekocht had. STerker nog, na de meeting kon ik helemaal nergens meer in in mijn eigen c-max. Blijkbaar is het apparaat dusdanig geschrokken van al dat brute geweld wat hij tot zich kreeg dat hij volledig introvert is geworden en niets meer wilde loslaten. Poep gebeurt zeggen de Fransen dan. Gelukkig via good old Jeff B. besteld dus retourneren is eigenlijk nooit een probleem en nu gelukkig dus ook niet. Wel maar meteen de versie gekocht die me eigenlijk vanaf het begin werd aangeraden die dan ook wel het dubbele kost. Maar goed, we gaan zien of dat het waard is, anders mag deze ook weer retour naar meneer Bezos. Maar ik heb een licht onderbuik gevoel dat het deze keer goed gaat komen. Wordt vervolgd....
     
    gerardTDCI, Wilko en Bramzel vinden dit leuk.
  17. Zoals een een bekende korfballer ooit zei, goedkoop is duurkoop. Of was dat nou gewoon een gezegde? Zal haast wel want wie kent er nou een bekende korfballer. Maar goed, doet er verder ook niet toe. De nieuwe kabel is binnen gekomen gisteren. En de oude retour gegaan vandaag. Maar doet die nieuwe het dan ook? Laat ik het erop houden dat de snelheid waarme de data op Forscan binnenkwam te vergelijken was met het persoonlijke record van sprinter die gerelateerd is aan reclames voor een bepaalde verzekeringsmaatschappij. En dat is goed natuurlijk.
    Dus even zoeken naar de meest gevraagde update, de autolock. Dat is leuk, die kan ik op de c-max ook aan of uit zetten. Dus aangezet en zonder back up, mijn middelste naam is gevaar, klikken op WRITE in Forscan. Zenuwen gieren door mijn keel, kloppende aders op mijn voorhoofd, een bloeddruk die de hoogstgemeten temperatuur in Fahrenheit aan cijfers overstijgt, mijn blaas ontploft bijna maar het lukt. Klik. een balkje doet verwoedde pogingen van 0 naar 100 te gaan in de tijd van een opgevoerde RS maar wordt tegen gehouden door een begrenzer. Ik moet het contact uit en weer aan doen. Dus braaf als ik ben doe ik wat Forscan van mij vraagt. Het tweede deel van de dragrace an de balk naar de 100 wordt voltooid, vlekkeloos. Nogmaals het contact aan en uit. Ja meester Forscan mompel ik en voier gedwee het bevel uit. Gelukt. Euforie! Eureka! •••• yeah! Eat that you returned stupid cable!

    Kortom, deze kabel werkt, is snel, en autolock werkt nu ook in het werkpaard. Nu nog eens uitzoeken wat er nog meer standaard wel kan zonder allerlei nieuwe modules of onderdelen te hoeven monteren. En meer goed nieuwe, mijn cruise control werkt nog steeds en ik heb geen foutmeldingen meer, ook niet in Forscan.

    Wat heb ik nu geleerd? Luister naar mensen met ervaring die mij vanaf het begin deze kabel hadden aangeraden. De goedkopere versie die weliswaar door Forscan wordt aangeraden geeft toch problemen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina