1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

McGyver's Black Beast

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door McGyver, 6 nov 2015.

  1. #101 McGyver, 19 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2015
    Mijn eerste tanken heb ik er euro 95 in gegooit. Ik merkte dat de motor minder mooi en onrustiger liep. Daarna alleen nog maar euro 98 getankt. Nu de motor op LPG loopt, merk ik dat de motor nog mooier en rustiger loopt.


    Aardgas is methaan (CH4) en LPG is een mengsel van propaan (C3H8) en butaan (C4H10). Dus die vlieger gaat helaas niet op. :schater:
    Ik heb nog wel gekeken naar een aardgas installatie, omdat dat vanuit de provincie behoorlijk gesubsidieerd wordt (€2000). Aardgastanks kunnen niet zo mooi worden weggebouwd als een LPG-ringtank, dus is het daarom afgevallen.
     
  2. Voor 2k zou me dat jeuken, Roelard! Dan maar zo'n ouderwetse duikboot in de kofferbak.
     
  3. Het is er niet één, maar drie! En het is een subsidie van 2K op een totaalprijs van €4000.
     
  4. Ja zo'n installatie wel eens gezien. Hou je weinig ruimte over.
     
  5. #105 McGyver, 20 dec 2015
    Laatst bewerkt: 19 jan 2018
    Een paar plaatjes van de installatie.
    Onder de motorkap:
    20151220_154859.jpg 20151220_154910.jpg

    Achterin.
    20151220_155140.jpg

    De mat komt ca 4cm omhoog. De rand moet nog opgevuld worden.
    20151220_155144.jpg

    Een 58 liter tank. Rondom opgevuld met PS-schuim.
    20151220_155214.jpg
     
  6. 4 centimeter is te overzien. Nog steeds veel ruimte. Hoeveel km voor je moet tanken ? Rond de 400 km zo'n beetje ?
     
  7. Het is een 58 liter tank, dus 47 liter gas. Dan zou ik 450 à 500 kilometer moeten kunnen rijden.
     
  8. Dat is zeker wel acceptabel hoor.
     
  9. #109 dutchguy, 20 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2015
    :clap2:Dat heeft Jaquel er netjes in gelepeld

    Denk dat 450 wel zon beetje de max is ;)
    350 komt eerder :sturen:
     
  10. #110 McGyver, 23 dec 2015
    Laatst bewerkt: 19 jan 2018
    Ik heb er nu ook achter waarom de rechter uitlaat lager hangt. De uitlaat loopt links van het midden onder de auto door. Hierdoor is na de splitsing in 2 delen het rechter deel iets langer en dus zwaarder dan het linker deel. Terwijl ze in dezelfde rubben hangen. Een stevige tyrap om het rubber schijnt te helpen.
    post-29654-12837021460447_preview.jpeg
     
  11. #111 McGyver, 26 dec 2015
    Laatst bewerkt: 19 jan 2018
    Daar sta je dan 2e kerstdag! Gloeiende! :nocheer: :(
    20151226_105228_preview.jpeg
     
  12. Losgetrild of is dat bewust gedaan?
     
  13. #113 McGyver, 26 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2015
    Afgebroken!
    Ik denk dat het wiellager linksvoor kapot is. Er komt een enorm lawaai vanaf en trilt ook het stuur.
     
  14. Op de pc zie ik het nu ook :o
     
  15. Is die afgebroken toen jij het wiel wilde loshalen? Balen. Wat heeft een kapot wiellager hiermee te maken? Hooguit twee keer pech, toch?
     
  16. #118 McGyver, 26 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2015
    Met de Focus had ik afgelopen zomer ook een versleten wiellager en daar ben ik vanuit Zuid Frankrijk gewoon mee naar huis gereden.
    Nu meende ik ook dat een wiellager de boosdoener zou zijn. Gisteren ben ik nog gewoon op en neer naar Drachten gereden. Maar toen ik vanochtend richting Zwolle reed en het Julianaplein over was, begon de boel echt zwaar te trillen, dus bij Haren van de snelweg af. De naafdeksel eraf gehaald en 'plop' daar viel de wielmoer op de grond. We waren opweg naar familie, dus ik ben vervolgens heel rustig naar het station in Haren gereden en we zijn daar op de trein gestapt.
    Maandagochtend gelijk de auto naar de garage brengen. Ik vrees dat het meer is dan een wiellager....

    Ps. Bij het monteren van de winterbanden heb ik de wielmoeren met 100Nm vastgezet. Dat is toch niet te veel?
     
  17. 100Nm (zelf doe ik altijd 112Nm) is zeker niet te veel, maar wie weet heeft deze bout eerder veel te vast gezeten en zaten er al haarscheuren in.
    Al kan ik me niet voorstellen daar door een kapot wiellager de bout afgebroken is, ik denk eerder een samenloop van toevalligheden.
     
  18. Bij wisselen van de zomer voor de winterbanden zaten er een paar moeren echt heel strak vast. Ik weet alleen niet meer bij welk wiel dit was.
     

Deel Deze Pagina