Bij RetroFitLab. Is een speciale set voor de Mondeo, maar volgens mij heeft @Sbro.nl voor zijn Focus een set laten maken.
@Sbro.nl zou jij een beschrijving kunnen geven hoe jij ze uit elkaar hebt gehaald. Ik heb namelijk op dit moment de voor zijde uit elkaar liggen zie winterproject en zag dat er een doffe schijn op de chrome kapjes zat en niet op het glas buitenzijde. Ik zou je erg dankbaar zijn voor de omschrijving. Met vriendelijke groet Peter Focus-piet
Hoi Pieter, In mijn topic >>KLIK<< kun je er wel het 1 en ander over lezen. een echt uitgebreide beschrijving heb ik niet. Maar het uit elkaar halen van de lampen is een behoorlijk tijdrovende klus, alleen het glas eraf halen mag je wel een avond voor rekenen per lamp, en dan hopen dat het allemaal weer bruikbaar is, setje reserve (reflector) lampen is daarbij wel makkelijk. De ''permaseal'' is echt bagger en laat niet makkelijk los. Om het topic verder niet te vervuilen pb me maar als je nog meer vragen hebt
Vorige week is de storm met de vuilcontainer van de buurman aan de haal gegaan. met als gevolg een dikke deuk en krassen in het portier linksachter. Volgende week dinsdag en woensdag staat de auto bij het schadeherstel bedrijf. Als geluk bij een ongeluk, ben ik dan ook gelijk van de 'albert heijn deukjes' af!
Nope! Omdat het om storm (+14m/s) gaat is het overmacht. Of zoals de verzekering mooi uitgelegde; de wind is aansprakelijk.
zit erbijna niet meer in. heb all risk ook voor de Kuga. je kunt je ervoor verzekeren. kosten bij mijn verzekeraar 7.50 per maand extra
Ondanks de leeftijd van de auto is deze nog altijd all risk verzekerd! Of natuurgeweld/storm hier bij in zit weet ik niet. Ik betaal nu enkel het eigen risico. En het gaat omdat het overmacht is niet te koste van de no clame korting.
volgens mij zit het er dan bij in. bij mijn All-risk ook. @Jvdpol raar dat jij All-risk hebt en dit dan apart er bij moet verzekeren.
Vandaag de auto bij de schade hersteller achtergelaten om de deuk en krassen in het portier links achter te fixen. Vrijdag gaat de auto naar het de andere kant van het pand, want het wiellager links voor is aan het hemelen. Vorige week via Ebay een Focus ST/RS ECU houder en open luchtfilter gescoord.
Gisteren de Mondeo weer opgehaald bij de dealer. Wat een genot om in te rijden na 3 dagen een Hyundai i10. Het nadeel was de rekening die ik moest voldoen om de auto weer mee te mogen nemen. Het wiellager linksvoor was aan aan gort door een kapotte remklauw rechtsvoor. Hierdoor kwam alle kracht op het wiel linksvoor. Vreemd genoeg nooit gemerkt. Bij het vervangen van de wielnaaf, Ford levert geen losse wiellager, kwam ook nog een defecte fuseekogel aan het ligt. Dat was dus even kassa!
Dat is ook gek dan? Een jaar of 3 geleden was het wiellager van mn focus weg, en daar hebben ze keurig netjes een vers lager ingezet! Abs sensor raakte in 1000 stukjes dus daar hebben ze meteen een andere uit een sloper gehaald voor het bedrag van maarliefst 5 euro
Afgelopen weekend de stoute schoenen aangetrokken en er voor gekozen om de RS intercooler zelf te gaan plaatsen. De auto op de assteunen gezet en de voorste bodemplaat verwijderd. Na het verwijderen werd mij ook gelijk duidelijk dat voor de komende zomer ook de condensor van de airco vervangen moet worden. Om overal goed bij te kunnen, moeten er zo links en rechts nog al wat onderdelen, kunststof panelen en sensoren gedemonteerd worden. En na veel zwoegen eindelijk de oude intercooler eruit gekregen. De nieuwe nieuwe is beduidend groter! En dat werd me ook gelijk duidelijk bij een eerste pas poging. De koelleidingen van de stuurbekrachtiging zit nl behoorlijk in de weg. Voor de slang tussen de IC en het gasklephuis gelijk een mooie siliconen variant geplaatst. Thanks @dutchguy ! Van even de oude eruit en de nieuwe er in was al snel geen sprake meer. Gloeiende, wat viel dat tegen! Je kan overal heel slecht bij. Achteraf had ik misschien de voorbumper er af moeten halen. Dat lijkt heel grondig, maar maakt het demonteren, aanpassen en monteren een stuk eenvoudiger. Daarnaast heb ik ook de strip waar de IC op staat ontdaan van alle roest en vervolgens opnieuw zwart gespoten. Als gevolg van een aanrijding in 2016 waren er ook een aantal kunststof delen die scheuren hadden. Dat heb ik ook allemaal gefixt met 2-componenten lijm. Omdat de sensor die in de uitgang van de IC zit op een andere plek zit, moest ook de bevestiging van de claxon aangepast worden. Al met al kwam er nog best wel wat werk achterweg. Maar na ongeveer 15 uur bikkelen verdeeld over 2 dagen, kon ik eindelijk testrijden! Het geluid is lichtelijk anders, het klinkt wat zwaarder. Wat vooral merkbaar is, is de extra trekkracht bij lage toeren. Afgelopen week nog nooit zo vaak het oranje lampje van de traction control op zien lichten.
Afgelopen week heb ik ook het nieuwe membraam voor het oliefilterhuis binnen gekregen. Deze ga ik plaatsen als ik de luchtfilterbox er uit ga halen. Dan kan ik er heel goed bij. Op youtube staat een goede 'how to'.