Mazda ̶3̶ ̶s̶e̶d̶a̶n̶ CX-5 klusje hier en klusje daar

Volgens mij ook een Luxury als ik de velgen zo bekijk, en geen radar....ook heerlijk dat dat er niet op zit.
Blijft een heerlijke kleur dat rood :thumbup:
Welkom bij de club :schater:
weet niet hoe de Radar werkt bij Mazda, maar mag in mijn XC60 er toch niet mee klagen, in het begin vooral erg wennen, maar als je je eraan aanpast, dan is het een heerlijk
middel om zeer comfortabel over de weg te cruisen, belangrijkste voor mij was eerder naar links gaan zodat ie niet automatisch gaat remmen...
 
weet niet hoe de Radar werkt bij Mazda, maar mag in mijn XC60 er toch niet mee klagen, in het begin vooral erg wennen, maar als je je eraan aanpast, dan is het een heerlijk
middel om zeer comfortabel over de weg te cruisen, belangrijkste voor mij was eerder naar links gaan zodat ie niet automatisch gaat remmen...
De oudere generatie Mazda's zoals die van mij hielden minstens 2 vrachtwagen lengtes afstand, als er dan een auto tussen kwam ging je weer
verder naar achteren, de nieuwere generatie kan een heel stuk dichterbij.
 
In de herkansing toch nog een klusje kunnen uitvoeren, ik had de schokbrekers samen met een interieurfilter en bougies besteld,
maar als je het niet goed inpakt, dan donderen de bougies door de doos heen, en aangezien ik niet op een porseleinbreuk met
alle mogelijke gevolgen zit te wachten, heb ik een vriendelijke mail met boze ondertoon gestuurd met het verzoek om nieuwe te versturen.

Bekijk bijlage 47993

Na nogmaals een mail te moeten sturen werden ze wakker en hebben ze nieuwe bougies opgestuurd, nu wel beter verpakt, gisteravond de tijd gevonden
om ze te vervangen, voor de verandering heb ik ze dit keer wel met een momentsleutel vastgezet, normaal deed ik dat gewoon op gevoel, maar nu wilde
ik zekerheid hebben, dus mooi met mijn 3/8e momentsleutel vastgezet

Het enige waar ik vraagtekens bij heb, zijn de oude bougies, keurig van Mazda zelf, maar er zit op alle 4 een verkleuring wat ik nog nooit eerder gezien heb,
ik zou haast denken dat ze de penbobines ingespoten hebben met iets wat deze verkleuring geeft.

Bekijk bijlage 47994

Bekijk bijlage 47995
Zit hier nu naar te kijken, maar mijn bougies zagen er identiek uit na 105.000km
 
Weinig spannends met de CX-5 te melden, gisteren weer voor het eerst getankt sinds half maart, net geen 1:14 met gecombineerde
ritjes, dus een prima verbruik voor de ongeblazen 2.0i.

Het enige wat het melden waard is, is dat zijn slaapplek eindelijk na 5 jaar is aangepast, ik gebruik zijn plekje nog wel eens als sleutel
ruimte voor onze motor groepje, en dan was de verlichting niet heel spannend te noemen, 2x LED tl-bak van 1800lumen per stuk,
en dan ook nog zo gemonteerd dat je in je eigen schaduw staat te werken.
Dus had ik hiervoor iets van 5 jaar geleden nieuwe LED tl-bakken aangeschaft en lagen nog nieuw in plastic te wachten op iemand
die ze op gingen hangen, eindelijk tijd en zin gevonden om dit uit te voeren, en als je eenmaal bezig bent dan denk je: waarom heb
ik hier zo lang mee gewacht want het is "zo" klaar.
Ik heb gelijk de boel vereenvoudigt door er geschakelde stopcontacten er van te maken, mocht ik 1 lamp willen vervangen of verplaatsen
dan is het stekker eruit en gaan, en niet meer de schuur van stroom afsluiten en in het donker moeten werken.

Showroom081.jpg

Dit was de oude situatie, 2 dwars geplaatste bakken helemaal voor en achter.

Showroom082.jpg

Nieuwe situatie: 4 in de lengte geplaatste bakken met (zie boven op de balk) de geschakelde stopcontacten, en ja de rechts achter bak komt wat
verder naar het midden, er hangt een fietsendrager welke er nog wel af moet kunnen, mocht ik daar een betere plek voor vinden dan is de bak
ook zo weer verplaatst.

Showroom083.jpg

Nu van 3600 lumen naar 7200 lumen, ik gok dat dit wel voldoende is....

Showroom084.jpg

En nog 1 in het donker met de deuren los, mocht ik wat verloren zijn op het pad, dan kan ik nu ook in het donker alles zien :schater:
 
Meer licht is altijd fijn!

Heb wat jaren geleden in de schuur hier ook de boel vervangen, van een paar oude tl buizen naar stevige led jongens, meen ergens rond de 12000 lumen in totaal dus behalve soms onder de trekker of auto na geen werklamp meer nodig.
 
Bij mij in de garage ook de gare TL balken vervangen voor twee LED bakken van 30x120cm.
Volgens mij deze. Geven echt een zee aan licht!
 
Ik heb nu 17000km met de CX5 gereden. Gemiddeld 7,4l op 100. (1 op 13.5)
boven de 120/140 begon hij te fluiten aan de rechterzijde en vanaf 150 ook aan de linkerzijde. Daar zijn modificatiedeurlijsten voor. (easy fix) gisteren op de GPS de 198km/u nog aangetikt. Ik heb dezelfde banden als jou er nu op (alleen wel in de originele maat) Eindelijk de grip die ik zocht.
Ben er nog steeds erg blij mee.
 
Ik zit met de CX3 op ca 7.0ltr / 1:14.3 gemiddeld.

Boordcomputer geeft de laatste tijd tussen de 5.8/6.2ltr per rit, alleen is die wat enthousiast.
 
Ik heb nu 17000km met de CX5 gereden. Gemiddeld 7,4l op 100. (1 op 13.5)
boven de 120/140 begon hij te fluiten aan de rechterzijde en vanaf 150 ook aan de linkerzijde. Daar zijn modificatiedeurlijsten voor. (easy fix) gisteren op de GPS de 198km/u nog aangetikt. Ik heb dezelfde banden als jou er nu op (alleen wel in de originele maat) Eindelijk de grip die ik zocht.
Ben er nog steeds erg blij mee.
Mooi toch....bizar wat andere banden kunnen doen, ik heb er aardig wat zoekwerk op los gelaten voordat ik ze durfde te bestellen,
maar zoals je zelf ook al concludeert, op de CX-5 geven ze de juiste grip waardoor de CX-5 niet meer als een SUV aanvoelt, maar eerder
als een hatchbak
 
Nou een hatchback gaat het niet worden.... Ik noem het onze boot. Dat zegt genoeg. Lange draaiers op de snelweg kun je met hoge snelheid nemen maar een bergpas met hairpins daar ga je de hatchback missen.
 
Nou een hatchback gaat het niet worden.... Ik noem het onze boot. Dat zegt genoeg. Lange draaiers op de snelweg kun je met hoge snelheid nemen maar een bergpas met hairpins daar ga je de hatchback missen.
:think: Zo ervaar ik die van ons niet, oké het zal nooit de scherpte van onze Fiesta worden, maar heel erg "hangen" in de bochten doet die
van ons echt niet, de Qashqai van mijn vader en neef hangen beduidend meer over in de bochten.

Heb je dan wel banden met "XL" eronder zitten?
en ik moet er dan wel bij vermelden dat ik na aanschaf nieuwe achter schokdempers van KYB eronder heb gezet, dat maakte hem direct
wat rustiger aan de achterkant, maar ik had dan ook 1 demper die niet meer fris was.
 
Een Suv gaat nooit zo sturen als een Hatchback. Ook al vervang je de schokbrekers/banden enz. Iedereen rijdt anders. Maar stel je komt met 100km/u op een rotonde af en je wilt zo laat mogelijk remmen en zo snel mogelijk weer 100 rijden dan leg je het gewoon dik af tegen een hatchback. Dat is prima en niks mis mee. Ik rij met de CX5 ook de meeste hatchbacks kwijt maar dat komt omdat ze niet hard kunnen of willen rijden....(rechtdoor lukt de meesten wel..) Met die rijstijl verbruik je ook 1 op 10 minstens.
Op een racefiets gaat het ook vlotter dan met een bakfiets.
 
Terug
Bovenaan