1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 4 fase 1 MauriceFW | ST-line magnetic

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door MauriceFW, 31 mei 2019.

  1. Aha, weer wat geleerd. Dank heren!

    Mijn ervaring is (in elk geval voor de mk3) dat verlagingsveren via Amazon.de ook nog wel eens goedkoper kunnen zijn, en dan heb je gewoon Eibach of H&R.
     
  2. Klopt, vooral in duitsland zijn ze soms heel goedkoop. Goedkoper dan bij https://www.sportfahrwerk-billiger.de/ heb ik ze nog niet gevonden. Alleen als je ze moet laten monteren is dat niet altijd de meest ideale oplossing.
     
  3. Het monteren is relatief eenvoudig. Als je zelf een beetje handig bent is het goed zelf te doen. Bij een DHZ-garage de 2-koloms brug gebruiken, en waarschijnlijk hebben ze daar ook wel een springcompressor. Kijk anders eens op Youtube, genoeg filmpjes te vinden hoe het moet. Zo kun je een idee krijgen of je er zelf aan durft te beginnen. Een tip: vervang meteen je veerpootlagers mee. Deze kunnen nog wel eens gaan kraken anders.
     
  4. Maurice. Heb jij misschien een linkje naar waar jij de spacers hebt gekocht? En zitten die zwarte wielmoeren / bouten er dan bij? Of moet je die zelf los kopen?
     
  5. deze moet je kopen

    ideaal en met aangepaste boutjes erbij
     
  6. wel de goede wielmoeren erbij bestellen, dus voor originele of altermarket velgen.
     
  7. Pumaspeed levert nu ook dezelfde dikte spacers van eigen fabrikaat met aangepaste moeren in zilver of zwart
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  8. Ook al zijn er al allemaal andere spacers genoemd, welke ongetwijfeld ook goed zijn, hierbij toch het antwoord op je vraag:

    ik heb ze hier gekocht:
    https://www.tunershop.de/shop/h-r-s...mm-b1835635mz5-fuer-ford-focus-rs-mondeo.html
    voor de 9mm (per kant)

    en

    https://www.tunershop.de/shop/h-r-spurverbreiterungen-36mm-b3635633-fuer-ford-focus-st-kuga.html
    voor de 18mm (per kant)

    gek genoeg zaten bij de eerste zwarte moeren, bij de 2e niet. Daarom heb ik er nog 10 los gekocht.
    Dit op eBay.
     
  9. Zet die winterwielen er eens op joh, kan niet wachten om te zien hoe het staat :P
     
  10. @MauriceFW, bedankt voor de linkjes!

    Hoe zit dat dan bij de 9mm spacers? Zijn dit zwarte wielbouten? Of zijn het alleen moeren? Hoe moet ik dat zien?
     
  11. Nog even geduld...

    heb wel al even getest of ze er uberhaupt onder passen, alvorens ik er banden op laat leggen :)

    [​IMG]

    foto is alleen beetje gezichtsbedrog, lijkt alsof ze enorm naar buiten komen en dat valt wel mee.
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  12. Wielmoeren...

    de 9mm zijn alleen schijven, die zet je er tussen en je schroeft de moeren dus op de originele draad zeg maar.
    Wel zijn het aangepast moeren, ze zijn wat langer, zodat je ze genoeg vast kunt draaien. Ze gaan iets meer de velg in.

    Bij de 18mm is het anders. Je ziet het verschil wel op de foto's van de producten :) Ben niet technisch genoeg het fatsoenlijk op te schrijven haha
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  13. Top, bedankt!! Nu is het helemaal duidelijk.
    Had niet verwacht / wist niet dat de Focus dus standaard draadeinden heeft waarop je alleen maar moeren schroeft!
     
  14. De winter komt er aan, de winterslofjes zitten eronder...

    [​IMG]

    En nu sparen voor 19" voor volgende zomer...
     
    René., focus79, BartRS1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Ik ben Fan.
    Ik vind ze super staan onder je magnetic lak.
    en doorsparen voor 19" moet wel lukken als je je 18" origineel verkoopt, toch?

    edit; welke ET waarde heb je nu? en hoe staat het tenopzichte van de wielkast?
     
  16. Dank je!

    Ja, maar die verkoop ik niet (denk ik). Ik ruil de auto over 3 jaar in op originele velgen/banden (denk ik). Maar wie weet :)

    Deze velgen hebben ET45. Achter heb ik 9mm spacers (per kant) geplaatst. Die had ik met de orignele velgen voren. De 18mm spacers die ik met de originele velgen achter had, heb ik nu niet meer in gebruik.

    Ik zal binnenkort een minder frontale foto maken, maar schuin zeg maar. Dan is het beter te zien.
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  17. Kijk, dus je hebt +10mm uit de velg, maar door je spacers naar voren te plaatsen en achter te verwijderen zit je ongeveer gelijk weer zoals de zomerset zit.
    Duidelijk, logisch ook eigenlijk.

    Maar mijn stiekeme vraag was of je nog genoeg ruimte had, maar dat heb je dus gezien je met de zomerset geen problemen ervaart.
    Dan ga ik mijn ET45-setje ook maar snel bestellen.
     
    MauriceFW vindt dit leuk.
  18. Heel nice! Heb je meerdere foto’s met andere aanzichten?
     
  19. Knappe winterset!
     
  20. Gaaf hoor, staat super zo!!
    Zijn deze velgen nou ook nog lichter dan de standaard 18" qua gewicht?

    Volgens mij is deze winterset dus ET45 en had hij op de Zomer set, welke standaard ET55 zijn, met 9mm spacers uiteindelijk een ET-waarde van 46.
    Achter had hij 18mm spacers waardoor de ET-waarde uitkomt op ET37

    Met zijn winterset en 9mm spacers achter komt hij nu dus op ET36
     

Deel Deze Pagina