1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Maarten's Focus 3.1

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door maarten76, 13 nov 2016.

  1. Nee, dit is niet aan te passen.

    De Focus 3 heeft een totale tankinhoud van 55 Liter. Dit is echter niet de bruikbare tankinhoud. De aanzuig van de brandstofpomp zit namelijk nooit helemaal onderin de tank om te voorkomen dat eventueel in de tank aanwezig vuil wordt opgezogen. Wanneer je door zou rijden tot de motor afslaat door een gebrek aan brandstof (wat overigens niet aan te raden is) blijft er dus altijd een paar liter brandstof in de tank achter. Daarnaast wordt de brandstofpomp in de tank gekoeld door de brandstof. Wanneer je de tank te ver leeg rijd kan dit de levensduur van de pomp nadelig beïnvloeden.


    Mijn ervaring is dat wanneer ik door rijd tot de boardcomputer nog 0 resterende kilometers aangeeft (de meter geeft dan leeg aan) er bij mij 47 Liter in de tank gaat. Er is dan dus nog 8 Liter brandstof in de tank aanwezig.


    Overigens is de teller van de Focus 3 adaptief. De afstand waarop het brandstof lampje gaat branden en de resterende kilometers die wordt weergegeven zijn variabel en worden berekend door de teller. De teller past zich hierbij aan aan factoren zoals het actuele brandstofverbruik, gemiddelde brandstofverbruik, rijstijl en nog een aantal factoren. Na langere tijd wordt dit steeds nauwkeuriger. Wanneer de vorige eigenaar er echter een totaal andere rijstijl op nahield als jij kan het (afhankelijk van de kilometerstand) best een tijdje duren voordat de teller zich hierop aanpast.
     
  2. De boordcomputer gaf aan dat ik nog 138km kon rijden, en als je nagaat hoeveel ik er gereden had en hoever de naald stond, was dit niet echt aannemelijk. Als je de benzine neemt die jij zegt dat je kan tanken met een reikwijdte van 0km, dan zou dit wel ongeveer kunnen kloppen.

    Weer wat geleerd!!!!
     
  3. Tankmeter van mijn FF is ook een drama
     
  4. Net de winterbanden eronder gelegd en wilde ze daarna oppompen met een compressortje. Helaas ging dit niet, bij geen enkele 12 volt aansluiting gebeurde er iets. De zekering opgezocht (61 volgens mij), en die was kapot. Aangezien ik geen reserve heb, omdat dit kleine zijn, heb ik die van het schuifdak eruit gehaald ( die ik niet eens op de auto heb) en toen stond er wel weer stroom op de voorste en die de 2de rij.
    In de achterbak staat er nog steeds geen stroom op!! Hoe kan dit????

    Waar kan je die zekeringen halen?
     
  5. Zekeringen kun je bij de dealer, Brezan, Automat halen en volgens mij tegenwoordig ook bij de bouwmarkt (afdeling automaterialen).
     
  6. Ook enig idee waarom de 12 volt aansluiting in de kofferbak het niet doet?
     
  7. #67 rfknol, 20 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2017
    Als ik me niet vergis is die apart gezekerd. Ik zal even kijken.

    Zekering 24 (in de motorruimte) is voedingsuitgang achter.
    Zekering 61 (bij de passagiersvoeten) is de aansteker, achterste voedingsaansluiting.
    Dit is wat ik kan vinden in de handleiding. Beide zekeringen zijn 20A.
     
  8. Ahhhhhhhhh!!! Dat verklaart veel!
     
  9. Vandaag naar een verjaardag, de Focus netjes neerzetten zodat de vrouw makkelijk weg kan rijden als we naar huis gaan (en ik wat biertjes kan drinken), rij ik met mn stomme kop achteruit tegen een muurtje!!!! En dit terwijl de sensoren voluit staan te piepen dat ik moet stoppen... Totale blackout zullen we het maar noemen.

    Stevig balen natuurlijk, maar gelukkig was het muurtje niet al te hoog en zit er alleen (..) een stevig kras over de hele lengte van het zwarte gedeelte wat onder aan de achterbumper zit. Helaas zitten hier wel de pdc sensoren in, maar die doen het gelukkig ook nog.

    Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Is dit gedeelte los te bestellen en monteren? Zoja, kosten??

    Ik zal morgen foto's proberen te maken.

    En ja, ik heb een extra pintje gedronken om deze ellende enigzins draagbaar te maken!
     
  10. Die onderkant kan er vanaf en zijn op de sloop voor weinig op de kop te tikken.

    Volgens mij heeft [MENTION=176]Hitam[/MENTION] nog eentje over ?
     
  11. Zuur! Kan helaas gebeuren.
     
  12. Mooie gelegenheid om meteen de boel te laten spuiten?:mrgreen: Wel jammer van de schade.
    Ik heb al verschillende foto's voorbij zien komen van mensen die bij Gert Jan de plastic delen laten spuiten en tijdelijk dus zonder die plastic delen rijden.
     
  13. Ik heb de mijne enige weken geleden reeds vergeven, is best wel vraag naar.
     
  14. Dat is jammer. Ik heb inmiddels een paar demontagebedrijven aangeschreven, en een complete achterbumper in juiste kleur kost €150. Hopelijk willen ze ook alleen het zwarte kunststof gedeelte verkopen.

    Kan je me vertellen hoe ik dit gedeelte kan demonteren?
     
  15. Zit geklikt. Het in kleur te spuiten deel zijn eigenlijk gewoon twee zijplaten.

    Kijk anders eens op onderdelen lijn.nl
     
  16. De foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Even goed schoonmaken. Even behandelen met trim restorer of iets vergelijkbaars..dan zie je er bijna niets meer van een kun je rustig op zoek naar een goedkope achterbumper.
     
  18. een nieuwe bumper kost ongeveer 120 euro, die zij-panelen zijn losse onderdelen.
     
  19. #79 McGyver, 6 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2017
  20. Eindelijk: Focus 3.1: muurtje geraakt :(

    Ik heb nog het onderste gedeelte liggen, maar komt wel van een hatchback. Ik weer niet of dat past?
    Mag je gratis op komen halen.
     

Deel Deze Pagina