1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

LMM reinigen

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door jason101, 6 jan 2010.

  1. Kleine aanvulling; met een klein zacht kwastje (penseeltje) kan het ook.
     
  2. Ik vond dit eerlijk gezegd bij toeval toen ik op zoek was naar de functie van diverse onderdelen. je moet weten ik ben (nog steeds) een leek. Ik heb de how to nog niet in praktijk gebracht maar heb jij dit wel eens eerder gedaan?
    En is het resultaat er ook naar?
     
  3. Ik heb bij de Fiesta van mijn vriendin de LMM aan het begin ook schoon gemaakt. De auto liep op top niet harder dan 120km/h.

    Ik heb toen de LMM losgehaald (zit op dezelfde manier vast als die van de Mondeo) en het spiraaltje wat er in zit schoongemaakt met een klein zacht penseeltje. Niet met een reinigingsmiddel. Sindsdien loopt de auto weer als een zonnetje.

    Als de auto verder goed loopt, zal ik er niet aan gaan zitten. Het is een redelijk teer onderdeel. Daarbij is het ook een duur onderdeel om te slopen.
     
  4. Hoi allemaal,

    Kan het zijn dat er in mijn auto geen luchtmassameter zit ?:???:
    Waar hij hoort te zitten zit alleen een stukje kunststof pijp (deze zit tussen filterhuis en luchtlang naar gasklephuis).
    Ik heb een 1.4 station uit 2003

    Of ben ik nzo kippig?:cool:
     
  5. Bij de focus is dit serieus prutsen, zit niet vanboven op de buis maar langs de zijkant, om aan het 2de torx-vijsje te kunnen moet je de afschermkappen wegdoen.
     
  6. Wat ik weet is dat het bij een 1.8 kinderspel is om erbij te komen.
     
  7. Over het algemeen geeft de LMM bij Ford geen problemen. De LMM is best een gevoelig onderdeel, dus zou het niet zomaar gaan reinigen.
     
  8. Hij is bij mij laatst wel vervangen. Was eerst schoongemaakt, maar dat leverde precies het verkeerde effect op. Dus toen meteen maar een nieuwe besteld.
     
  9. Bedankt voor de handleiding!

    Heb het een paar weken terug gedaan, met 70% alcohol en een zacht penseeltje. Wel van het dunste draadje afgebleven met het penseeltje (alleen alcohol over laten lopen).

    Gedaan omdat m'n focus een beetje schokkerig reed bij constante snelheid op de snelweg. Volgende dag was het storingslampje uit (had het een paar weken genegeerd, omdat ik dacht dat het weer de EGR zou zijn). Auto lijkt iets zuiniger te rijden (ongeveer halve km per liter erbij).

    Fijn dus zo'n handleiding. Goed te doen ook.
     

Deel Deze Pagina