1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

lastig tanken

Discussie in 'Exterieur' gestart door rowicom, 22 mei 2018.

  1. Afgelopen weekend voor het eerst een 'verre' rit (420 km heen en weer) met onze pas gekochte C-Max gemaakt en daar zijn een aantal vragen uitgekomen.....

    Zaterdag voor het eerst getankt. Jemig, wat een gedoe is dat zeg, vraag me af of dat normaal is. Ik had het tankpistool bij de BP er zover als mogelijk in gestoken in de Easy Fuel opening, maar het pistool sloeg na elke liter wel een keer af. Ik kneep het pistool een heel klein stukje in, zo minimaal mogelijk, maar dat was al heel gauw teveel voor meneer. Klik deed het pistool, door de 'vol' beveiliging heen, klik, klik, klik. Zo stond ik uiteindelijk wel drie minuten te tanken, ook al ging er maar 45 liter in.

    Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? Heb het vulpistool ook al wat naar links of rechts gedraaid en ook iets terug gehaald, maar het effect was steeds hetzelfde....
     
  2. Ik denk eerder dat het aan het tankpistool ligt. Die staat te gevoelig afgesteld.
    Dus advies, ga een keer ergens anders tanken.
    De ene is gevoeliger als de andere namelijk.
     
  3. Of de druk kan niet makkelijk via de ontluchting weg en dus zal het brandstof die je er in doet niet snel genoeg de tsnk in loppen en dus zal hij snel afslaan.

    Idd keer controleren bij andere tankstation. Anders zal de tank nagekeken moeten worden
     
  4. Ik had het zelfde.
    Tegen mij werd toen ge zegt dat ik het tankpistool een stukje moest kantelen.
    Dit werkte en ik kon toen gewoon tanken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    focusonben vindt dit leuk.
  5. Kantelen.... Maar welke kant op?
     
  6. Ik heb hetzelfde met mijn 2011 focus 3 wagon. Gewoon recht erin wil het vaak niet, draai ik hem een stukje met de klok mee ( op 10 over 8 zeg maar..) dan wil het wel.
    Tank altijd bij dezelfde pomp, laatste tijd geen last meer. Heb mijn vrouw er echter nog nooit over horen klagen..:roll:
     
  7. Tien over acht? Tien over half of acht uur, bedoel je.... :P
    Maar bedankt voor de tip, ga het proberen.
     
  8. Enige waar ik nu aan denk, gaat het om diesel of bebzine. Want diesel heeft dikkere vulpistool. Waardoor licht mogelijk moeilijker eruit kan en dus niet goed vol loopt
     
  9. Daar is de vulhals toch op aangepast.
     
  10. als je zijn handtekening leest een 1.0 125 PK
    geloof niet dat Ford een 1.0 diesel heeft ;)
     
  11. Op gsm zie je geen handtekrnong hahaha, wordt dus moeilijk om dan te weten te komen.

    In principe is vaak de tank van zowel benzine als diesel gelijk. Alleen de deel wat in je zijpaneel zit dat is anders. Zodat je diesel niet in een benzine auto kunt doen
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. Wat Redwagon al zegt, ligt aan de afstelling van t pistool.
    Zal wel erg gevoelig zijn. Ik tank altijd 98 bij dezelfde pomp en de ene x nergens last van en de volgende x klikt ie steeds uit. Doe t steeds op dezelfde manier.
     
  13. Heb nog nooit last gehad met tanken. Alleen bij de kassa dat het weer veel geld kost.
    Bedoel of ik nu bij ene of andere pomp tank. Of ik vulpistool rw ht of scheef erin zet. Brandstof gaat er probleemloos in
     
  14. #14 bat, 25 mei 2018
    Laatst bewerkt: 25 mei 2018
    Volgens mij is het juist niet de bedoeling het pistool er zover mogelijk in te duwen, kijk maar eens op het plaatje aan de binnenkant van je tankklep. Ik meen 1 of twee nokjes. Er moet nog wel lucht bij kunnen komen...

    edit, plaatje:

    [​IMG]

    Alhoewel dat "max 2 clicks er bij mijn huidige (2018) Focus niet meer bij staat...
     
  15. Ik heb ook nog nooit problemen met tanken gehad en het maakt niet uit of ik bij de BP, Shell of waar dan ook tank. Heb je het inmiddels bij een ander tankstation geprobeerd om uit te sluiten dat het aan de afstelling van deze pomp ligt?
     
  16. Ik heb dit ook gehad, bij alle tankstations hetzelfde liedje; Beetje benzene erin en sloeg weer af. Van alles geprobeerd met positie van vulpistool e.d.
    Ben toen naar de dealer gegaan, die heeft het ook geprobeerd (dachten waarschijnlijk dat het aan mij lag:)) en constateerde het probleem ook. Onder garantie nieuwe vulhals in gezet en nooit meer problemen gehad..
     
  17. Heb vanmorgen getankt en dat was hopeloos. In welke stand dan ook en hoe voorzichtig ik ook de hendel inknijp, elke 2 a 3 liter sloeg ‘ie af.

    Dit was de vierde keer dat ik deze Focus afgetankt heb, gaat elke keer moeizamer. Alle 4 de keren bij BP (wel op verschillende locaties).
     
  18. Dan zou ik toch, zoals @Edwin72 gedaan heeft, naar de dealer gaan ermee.
     
  19. Heb nog een paar dingen die ik wil proberen, maar dat zal dan inderdaad moeten.
    Gelukkig nog garantie.
     
  20. Ander merk? Ik tank ook altijd BP en heb nooit last.
     

Deel Deze Pagina