1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

lampje handrem en abs blijven branden

Discussie in 'Electronica' gestart door svema, 18 nov 2009.

  1. Het lampje van de ABS en handrem branden bij onze Focus (bj 2001). In eerste instantie brandde alleen het lampje van de ABS; enige tijd later is daar het lampje van de handrem bijgekomen. Zijn vervolgens bij de Ford-garage langsgegaan. Hebben het gehele remsysteem (schijven, blokken etc.) nagekeken maar konden niks vinden! Stellen voor nu het gehele electronische systeem te vervangen; kosten bijna 500 euro! Het blijft echter gissen of dit het probleem oplost.

    Heeft iemand hier enige ervaring mee? Iemans tips!

    Alvanst bedankt!!!:dance:
     
  2. Word het branden van het handrem lampje niet veroorzaakt door een laag niveau van het remvloeistof?
     
  3. Kan, maar daar gaat het ABS-lampje niet van branden.
    En voorstellgen het complete systeem ?! te vervangenis natuurlijk nonsens!
    Ik denk als ik zo lees, aan de rempedaalschakelaar.
    Doen de remlichten het wél?
    Maargoed, ik zou iigv naar een andere dealer gaan voor een second opinion!
     
  4. Nadat ze hem in de garage aan de computer hebben gehad is het ABS lampje uitgegaan. Nu brandt dus alleen nog het lampje van de handrem. Remvloeistof is op peil.
    Iemand nog suggesties???:dance:
     
  5. kapotte sensor?
     
  6. Kapotte handremschakelaar lijkt me waarschijnlijker..
     
  7. Vandaag weer naar een andere garage. Geven aan dat er een storing in de printplaten achter het klokkenspel zit waardoor het handremlampje blijft branden. Deze printplaten kunnen blijkbaar alleen maar in hun geheel vervangen worden. Er staat nu geen spanning op de kabel vanuit het klokkenspel naar de remvloeistof?
    Klokkenspel in zijn geheel vervangen is dus zo duur. Andere sugestie is natuurlijk het lampje laten branden.

    Heeft nog iemand suggesties?
     
  8. slopeee ;) ( op de sloop dus een teller kopen )
     
  9. Haal de unit eerst is uit elkaar. Is heel makkelijk, als inderdaad corrosie de reden van het branden van de lampjes is zie je dat. Zonder de unit eruit te halen, zijn het allemaal ongegronde aannames een computer vertelt wel meer, of het waar is dat is twee.

    Wel is het goed mogelijk dat het de printplaat is, deze vormt wel vaker een probleem bij de focus I. Zou gewoon eentje van de sloop halen. Nieuw kosten ze ruim 300 euro zonde van het geld. Enige is dat je wel de km stand van de sloopauto over neemt.

    Je kan ook langs een goede elektra zaak gaan, kunnen dit ook vaak wel maken.
     
  10. [​IMG]

    Ik had hetzelfde probleem, corrosie op de printplaat. Na het verwijderen ervan was bij mij alles OK.
     
  11. Had dus vandaag zelfde probleem, alle lampjes gingen aan en de meters werkte niet meer.
    Ik direct langs de dealer daar was ik toevallig in de buurt.

    Dashboard unit was kapot, kon ik laten vervangen a 350,- en dan nog eens 225 om het er in te laten zetten en hem te programmeren.
    Dus ik moest aan minstens 650 euro denken EX BTW

    Ik thuis even op het forum gekeken waar ik deze post vond ook de unit los gemaakt en inderdaad corrosie op de print netjes weg gehaald en alles werkt weer !!
    Nou kan ik best voorstellen dat z'n nieuwe unit 350,- kost alleen die 225,- euro inzetten.... ik heb hem er in 5 min uit gehaald en nog nooit aan een auto gewerkt. het is letterlijk 7 schroeven los draaien.... en natuurlijk weer vast.

    :cheer: Kort samen gevat ! BEDANKT voor de INFO !!!!!! :cheer:
     
  12. Scheelt toch weer ruim 700 euro in deze dure tijd:cheer:
     
  13. Dan ben ik heel benieuwd hoe je de corrosie van de printplaat verwijderd!

    Ik zat vorige week nl. met het zelfde probleem als de topic-starter.
    De lampjes van de ABS en later ook van de handrem bleven branden.
    Soms gingen ze na 200m rijden uit en na 30km snelweg weer aan. Heel vreemd. :???:
    Nu het afgelopen week niet meer heeft gevroren is er niets meer aan de hand.
    Wellicht heeft het iets met temperatuur en/of vochtigheid in mijn auto te maken.
     
  14. Ben ik blij met deze post. Ik heb exact hetzelfde probleem en het treed bij mij nu ook op met de kou van de laatste tijd.
    Ga in ieder geval op zoek naar hoe die printplaat precies werkt :D en hoe die te vervangen is.:thumbup:

    Siemp
     
  15. Vanochtend met de auto naar de garage geweest. Nadat de auto is uitgelezen, lijkt het probleem te zitten in een kapotte wielsensor. De monteur heeft een testrondje gereden met op de laptop de wielsnelheden per wiel. Hier was heel duidelijk te zien dat de sensor rechtsvoor het vaker niet deed dan wel.
    Nu ben ik opzoek geweest naar de wielsensor op auto-onderdelen.com, maar deze kon ik nergens vinden.:???:
    Weet iemand het onderdeel-nummer van de wielsensor?
     
  16. Heb het zelfde probleem van de week net op laten lossen. Bij mij moest er nieuwe bedrading getrokken worden vanaf de ABS computer naar de sensor. Kabelbreuk was het probleem.
     
  17. Moriaantje,

    Hoe heb je die corrosie verwijderd?

    Groeten,

    Paaike
     
  18. hier nu ook zelfde probleem, kijk het maar ff aan :)
     
  19. zo ik ben echt blij met dit topic, ik rij een 1.6 16v wagon uit 2003 en heb precies hetzelfde probleem de eerste keer dat het abs lampje ging banden was na de eerste wissel van zomer naar winterbanden (incl stalenvelgen) dus ik dacht dat het daar aanlag aangzien met de terug wissel het abs lampje de hele zomer uitbleef en laats met de wissel weer aanging in tussen zitten de zomer banden er weer op het het abs lampje knippert nog steeds en idd het remlampje is er ook bij gekomen, remvlotter al schoon gemaakt dat hielp tot de eerste rotonde, dan gaan we maar is en teller huis na kijken. bedankt voor de info

    klaas
     
  20. om een printplaat schoon te maken heb je nodig:

    repair flux
    schone/nieuwe tandenborstel
    flux off
    droog doekje

    wat gecorrodeerd is giet je beetje flux overheen, dan schrobben met een tandenborstel, erna met flux off eroverheen en met een doekje droogmaken;)

    let wel de je "repair flux" neemt, deze bevatten geen kristallen die elektriciteit geleiden. normale flux wordt namelijk gebruikt in soldeermachines (golfsoldeer)
     

Deel Deze Pagina