1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lagere opkomst meetings.. Waar ligt dat aan?

Discussie in 'Tips & Suggesties' gestart door White Eagle, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De reden waarom ik soms niet naar een meeting ga is meestal vanwege het weer of de afstand die dan weer te groot is. Ik vind het op zich niet erg om lange stukken te rijden (daar is de :focus3: immers een auto voor :mrgreen: ), maar sommige meetings zijn inderdaad iets te ver. Ik probeer wel bij zo veel mogelijk meetings te zijn als mij dat uit komt.
     
  2. #42 dwayneNMGN, 10 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2014
    Het zal een combinatie zijn van meerdere factoren.

    - de afstand;
    - de crisis waarbij auto een luxe product is en geen primair goed;
    - minder Focus rijders;
    - leaserijders die geen modificaties aan de auto's mogen verrichten en daardoor minder actief zijn;
    - minder problemen met de Focus dus minder op het forum voor vragen;
    - er staat zoveel op het forum dat alle informatie al bijna voor handen is dus mensen hoeven geen extra bericht te plaatsen, doen ze dat wel dan krijgen ze direct de opmerking dat ze de zoekfunctie eens moeten gebruiken;
    - de sfeer soms om het forum die onnodig slecht wordt vanwege steken onder de riem of groepsvorming;

    Zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik.

    Ik vind meetings altijd erg gezellig en ik heb er ook wel een aantal georganiseerd die succesvol zijn geweest. Misschien is het bij een meeting als deze goed om een mailing de deur uit te doen richting alle leden. Leden die dan minder actief zijn op het forum kunnen dan wel zien dat er een speciale meeting aan komt.
     
  3. #43 SysICoder, 10 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2014
    Voor wat betreft de veranderende sfeer die sommigen signaleren. Ik zit al ongeveer 20 jaar op forums (over bejaarden gesproken...), begonnen met bulletin boards en iets later compuserve (7 of 8 dollar per UUR, gelukkig betaald door de baas :). Je kunt dan terugkerende patronen zien: eea begint als een vriendenclub (of een klein groepje computernerds, in mijn geval...). Het forum is niet zozeer een middel maar een doel. Dan begint de groei, en wordt het clubje wat meer divers. Er komen mensen voor wie het forum enkel een middel is. Er ontstaan wat meer verhitte discussies, er moeten moderators komen en steeds strengere gedragsregels. Het wordt allemaal wat zakelijker. Voor de mensen van het eerste uur was dit soms moeilijk te accepteren. Vergeet ook niet de standaard valkuil van internet communicatie, we zien onze gesprekspartners niet. Grappen vallen daardoor verkeerd of worden niet opgemerkt of gezien als misplaatst : we missen heel veel nuances van face to face contact. Met een grote groep deelnemers kan dat snel leiden tot irritaties...
    En voor wat betreft de mindere activiteit, ik weet niet anders of dit gaat in golfbewegingen: gangmakers die minder tijd hebben of juist meer, in en uitstroom van leden etc. Ik zou daar niet zo gauw een conclusie aan verbinden.
     
  4. - Sfeer (of met name het gebrek eraan)
    - "Vroeger" had je vaak een vaste groep die op de meetings kwamen (noem het maar oude garde), wil niet zeggen dat het forum daarop draaide maar scheelt wel een hoop. Tegenwoordig zijn er veel one day wonders die vaak niet eens het benul hebben om enigszins de regels van het forum te volgen. Dit is echt dodelijk voor de "ziel" vh forum en dus ook de meetings
    - leeftijd speelt zeker een rol (kinderen etc.)
    - gebrek aan tijd
    - Idd het gebrek aan geld (iig het er niet voor over hebben om een tank leeg te rijden om dan op een Mac parkeerplaats te staan.
    - gebrek aan bezieling van het bestuur (zeg dus niet dat jullie er niet mee bezig zijn).
    - En hoeveel grote projecten worden er op dit uitgevoerd? Is maar een handjevol. Tegenwoordig is het plaatsen van een ledje al voldoende om 10 pagina's vol te krijgen. Waar je "vroeger" hele ombouw projecten had. Zowel motorisch als electrisch.

    Goed hoe op te lossen? Denk dat je de frequentie moet terug brengen. En bijvoorbeeld 3-4x per jaar iets echts moet organiseren.
     
  5. Iedere maand een meeting wordt voor sommige misschien iets te veel. Persoonlijk vond ik de:mac: meetings erg saai. Als het weer een beetje tegen zit, zit men alleen maar binnen terwijl de aandacht naar de auto's zou moeten gaan. Over aandacht gesproken, mijn gevoel zegt dat deze toch voornamelijk alleen naar de :st: en de :rs: gaan. Iemand met een MK1 hoort er niet meer bij. Meer "doe" meetings zou veel leuker en spontaner zijn.
     
  6. Dit gebeurd op meerdere fora/clubs wel met een golfbeweging, het bezoeken van meetings en de projecten.
    Vooral nu ik een kleine heb en veel werk breng ik mijn tijd liever thuis door dan in totaal 3 uur naar een meeting rijden om een beetje 'banden te schoppen'. Wat ik bij andere clubs vaak zag waren meetings waar je nog wel eens wat kon doen, bv. een klusdag oid. Spreekt toch meer mensen aan dan ergens op een parkeerplaats staan.
     
  7. Een meeting moet voornamelijk een gezellig samenkomen zijn, waar je de mensen van het forum ontmoet en zo beter kunt leren kennen. De Focus is daarbij de gezamenlijke hobby. Dit heeft ook als resultaat dat de sfeer op het forum erop voorruit gaat.

    En de ene persoon modificeert zijn auto, en de andere laat hem standaard.
     
  8. Ben ik helemaal met je eens [MENTION=1437]Harold1[/MENTION]. Maar voor mij is een geslaagde meeting 20 auto's of meer. Voor 10 auto's doe ik geen moeite om meer dan een uur heen en terug te rijden.
     
  9. Zo maakt ieder zijn afweging. De Focusclub heeft aardig wat leden, dan mag je in theorie verwachten dat het toch altijd wel lukt een flinke groep bij elkaar te krijgen.

    En ik heb ook weleens het idee als sommigen zien dat bepaalde mensen niet gaan zij ook maar afhaken.

    Er zijn natuurlijk ook mensen die weinig op het forum aanwezig zijn maar wel graag een meeting bezoeken of in een tourrit meerijden. De vraag: Hoe bereik je die!?
     
  10. Mogelijk heeft het ook met de leeftijd van het model Focus te maken. Toen de mk1 'net' op de markt was is een enthousiaste groep mannen een club begonnen. Het eerste model is inmiddels 15 jaar oud en voor bijna iedereen betaalbaar. Dit heeft mogelijk invloed op de aard van het bezoeken van het forum.
    Ik ben inmiddels 3 Focussen verder, maar niet iedereen is zo Focus minded. Een hard/active kern van leden zal je volgens mij altijd houden.
    Ik woon in Groningen en alleen de meetings in Zwolle en Lelystad waren qua afstand interessant. De meeting in Lelystad is niet meer en de mac-meeting kwam mij dit jaar niet uit.
     
  11. Ik denk ook dat het vooral de tijd is die we allemaal steeds minder hebben
    en dan ook nog de crisis
    en ook niet echt meer interesse in elkaars spullen
    een st 170 is al bijna niet meer interessant (we zijn een beetje verwend)

    voor mij is het vooral de tijd zaterdag kan ik niet en zondag wil ik niet elke maand na een meeting
     
  12. dus het "succes" van een meeting is een beetje op zijn retour!?!
     
  13. Meetings zijn niks voor mij, dus ik ben er nooit maar dus ook niet minder dan vroeger. Het forum kost mij geen tijd en het is voor mij gewoon een soort een relaxmomentje. Wat berichten lezen, soms iemand kunnen helpen;).
     

  14. :shock::shock::shock::?:confused::(:snooty::angry::shut::wtf::wtf::blabla::cry::eeek::lies::censored::loco::bs::cussing::shrug::vingertje::roll::laugh:
     
  15. De meetings zijn leuk, gezellig en ook interresant. Al is het alleen maar om te kijken wie wat hoe heeft gedaan bij zijn auto. Uiteindelijk zijn het allemaal dezelfde autos die anders zijn :)
     
  16. Ik zeg ook bijna
    Ik vind ze zelf heel gaaf maar ik bedoel meer te zeggen dat we verwend zijn
    Eerst was het super als er iemand met een st kwam
    En nu als er geen rs is is de meeting bijna mislukt
     
  17. Tja, ik ga niet naar een meeting om een standaard RS te zien. Ben er geen liefhebber van. Vind het leuker om bijvoorbeeld een oudere Focus te zien waar iemand met smaak veel tijd en liefde in het gestoken.

    Maar hier op het forum merk je het ook wel. Een handjevol "Mijn Focus" topics trekt 100 reacties als de topicstarter nieuwe ventieldopjes heeft gekocht, een ander laat zijn halve auto technisch of optisch aanpakken en krijgt geen enkele respons van anderen.
     
  18. Hehe ik weet hoe je het bedoelt kerel ;)
     
  19. Wat is hiervan de oorzaak?
     
  20. Mijn visie:
    - Of de projecten zijn wel klaar (op een handje vol na),
    - Men heeft een andere auto gekocht.
    - Een groot deel van de nwe lichting forum bezoekers wil alleen maar ledjes plakken (halfords tuning),
    - Een groot deel leaserijders (die misschien wel willen maar niet mogen)
    - Tijd en geld (Het gebrek).
    - Het feit dat een ventieldopje 10-tallen reacties teweeg brengt en de echte projecten een stuk minder zal ook niet helpen bij het posten.
    - Over het algemeen is het dezelfde groep die reageert.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina