Wij hebben een Kuga’24 voorraad model besteld. Mijn vrouw zal er voornamelijk in rijden. Kleur “DESERT ISLAND BLUE”, wilde zelf de groene, zij de blauwe tot de auto besteld was en ik de ANWB video liet zien met de groene uitvoering. (Kan je niet ff bellen om de kleur aan te passen…). ST-Line X versie zonder panorama dak. Dit beperkt namelijk verzekerings keuze en hoewel ze altijd schade vrij had gereden, stond haar vorige auto voornamelijk op mijn naam (te laat over gezet). Keuze voor Kuga was redelijk simpel, buiten dat het een Ford is en een mooie auto kan mijn vrouw 80% elektrisch op en neer naar werk (helaas geen laadpaal daar) en ook lange afstanden rijden. Hoewel 40L tank op benzine natuurlijk waardeloos is. Voorkeur ging uit naar een Mach-E, maar het laden is nog steeds traag bij deze auto (min 45 minuten). Mijn eigen auto vervang ik t.z.t. wel voor een elektrische en dan hoop ik dat Ford een mooier model heeft of een Mach-E met sneller laden en betere capaciteit. Moet wel toegeven dat mogelijk de Rally had gekocht als die direct leverbaar was, voor de huidige prijs een leuke auto en sneller+goedkoper dan een Focus ST-X. Voor ons voor is dit voor het eerst een nieuwe auto, zelfs mijn lease auto’s in het verleden waren demo’s. Voor nu alvast wat vragen: - welke lak voorbereidingen zijn er nodig bij een nieuwe auto? Waar moet ik op letten als ik daar iemand voor zoek (midden Brabant). - alarm in laten bouwen? Zelf niet helemaal fan van 2 sleutels. - welke Ford accessoires zouden jullie nog adviseren? Misschien toch eens tijd voor een dashcam, dan de Ford versie of een toch een van ome Ali? - EDIT: kan die klote piep voor te hard rijden uit via forscan? Ik weet dat je de knop op stuur 5 sec kan indrukken, maar liever helemaal uit. - neem aan 98 tanken ipv 95? Ivm bio schimmel als je weinig tankt? - nog rekening houden met andere zaken? Moet sowieso nog een laadpaal regelen, maar wil er dan direct twee. Foto’s volgen t.z.t.
Op 95 rijdt ie ook prima hoor. De motor is van het atkins type of en welke accessoires je erop wil is een eigen keuze. ik ben meteen gegaan voor 4 spatlappen maar dat wil niet iedereen. Ik heb er alarm op en hiervoor helaas wel een extra sleutelhanger gekregen is ongeveer net zo dik als een airtag en dan vierkant.. moet wel met enige regelmaat (half tot 3/4 jaar) nieuwe batterij in. En starten op afstand gaat gepaard met een hoop kabaal. waarom 2 laadpalen ineens ?
Ik heb voor mijn eigen auto een Cobra alarm, vind dat waardeloos werken. Waarschijnlijk heb je dezelfde gezien je omschrijving. Kuga laad in minimaal 3 uur op. Geen zin om de stekker te wisselen of nek te breken op de oprit. Liever direct twee laadpalen dan 2x iemand langs laten komen.
Het exacte merk weet ik niet alleen staat op de papieren vodafone is in nuenen geplaatst.. Als de accu echt leeg is heeft ie ongeveer 3,5 uur nodig. laadpaal zou je zelf ook kunnen plaatsen als je het aandurft ben je een heel stuk goedkoper uit
Dan heb je waarschijnlijk ook de Cobra, dit is van Vodafone. ziet er zo uit: https://www.kew.nl/vodafone-automotive-4627-auto-alarm-scm-klasse2 Laadpaal installeren ga ik zelf niet aan beginnen. Kabel heb ik al wel gelegd, maar elektra aansluiten e.d. is niet mijn ding.
Isa systeem gaat idd ding worden bij alle nieuwe auto's. Voordeel van twijfel ivm ik totaal niet in het echt heb gezien. Dat er iets op verzonnen wordt is zeker. Alleen zoals ene forum zei. Hun zien elke vraag en antwoord hoe je het uit moet zetten voorgoed als rede om post te verwijderen. Dit ivm verzekeringspremie op berust is dat er is systeem op zit. Eraf halen wordt gezien als fraude. Fraude of niet. Ik zou zelf idd alle mogelijkheden pakken om het er af te hebben.
Op zich is 5 sec een knop indrukken nog wel te doen, eigenlijk hetzelfde als stop/start direct uitschakelen met een knop in mijn auto. Als het verzekerings technisch niet mag dan laten we het voor nu zo. Ik hoef er toch niet vaak in te rijden.
Dat is voordeel van handbak. Dan trap je koppeling in en dus werkt start stop nooit. Nu kan het nog uitgezet worden maar je weet dat het ooit anders kan worden. Daar ben ik dan wel weer bang voor
De Intelligent Speed Assistance (ISA) is een van de nieuwe ADAS die verplicht zijn vanaf nu. ISA houdt voortdurend je snelheid in de gaten en waarschuwt je als je over de snelheidslimiet gaat, zelfs al is het maar met 1 km/u. Deze waarschuwingen kunnen bijvoorbeeld een piepgeluid zijn of trillingen in het stuur of pedaal. Het komt dus op elke auto.
de handzender lijkt er inderdaad veel op. De rest heb ik niet gezien en nog niet echt naar gezocht in de auto. heb er weinig problemen mee, behalve nu en dan eens een valse melding als ik de deur weer eens te snel open trek. O en als de startaccu defect is dan valt het niet mee om ervoor te zorgen dat ie stil wordt
Ja, daar was ik bekend mee, maar dit werkt natuurlijk nooit 100%. Hoewel Ford het beter doet dan sommige andere merken.
Dat begreep ik. Het verhaal over start/stop en koppeling snap ik minder: deze optie gebruik ik juist vaak en graag. Woensdag ga ik een uitgebreide proefrit maken in de Kuga.