1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kraken kunststof kappen/rubbers portieren

Discussie in 'Exterieur' gestart door Remco2, 26 apr 2018.

Tags:
  1. Heren (en dames :)),

    Het weer wordt mooier, het zonnetje schijnt, en opnieuw valt het volgende me op;
    Wanneer de auto een tijdje in de zon heeft gestaan heeft deze de neiging om bij de portieren het eerste stuk nogal te 'tikken'. rechtsachter blijft echter vrolijk tientallen minuten door tikken. Mijn focus 3.1 had dit, de 3.2 ook.
    Dit is trouwens alleen wanneer de zon lekker heeft staan branden.

    Ik verdenk zelf of de rubbers buitenzijde of de glanzende kunststof delen welke aan het eind van de portieren zitten.
    Dit lijkt me herkenbaar, dan ook benieuwd of jullie tips / tricks hebben hoe dit op te lossen?

    (bij VAG is er bijvoorbeeld een speciaal goedje voor de rubbers, 'anti squeek')

    benieuwd!

    groet, Remco
     
  2. Heb ik idd ook last van en weet niet waar het vandaan komt of hoe ik dit op kan lossen. Irriteert mij trouwens wel heel erg vooral bij het rijden hoor je het en niet bij stilstaan. Lijkt bij de gordelophanger vandaan te komen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  3. Ik denk idd dat het glanzende kunststof kappen zijn aan de buitenzijde van de deur deze hebben dezelfde kraak wat ik hoor. Deze zit ook tevens een deel in de deursponning. Zal dit eens doorspelen bij de dealer. Kijken wat ze kunnen doen kan ik nog voor de garantie regelen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
    Remco2 vindt dit leuk.
  4. Klopt, inmiddels hier ook duidelijk dat het de glanzende panelen aan buitenzijde van de portieren zijn. De ene kant kraakt harder als de andere. Bij drukken op de panelen is hetzelfde geluid hoorbaar.

    Enkel bij combinatie +15 graden en zon.

    Die van mij mag nbinnenkort voor de 60k beurt, (en zit ook nog in garantie) laten we elkaar even op de hoogte houden van de uitkomst.
     
    2015focus vindt dit leuk.
  5. Benieuwd @2015focus , zicht op een oplossing?
    Dealer gaat bij mij enkele rubbers vervangen, benieuwd of dit tijdelijk is of structureel de oplossing.

    Opmerkingen bij ontvangst; geen bekend probleem / kraken kan door weer en deur constructie
    Kom via andere fora meerdere met Smax/Cmax/Focus met zelfde probleem. ook bij VAG komt het voor, en wordt er met 'Krytox' en anti squeeq band succesvol gewerkt.
     
  6. Ik heb momenteel een afspraak op 2 augustus staan. Eerst even met vakantie en dan gaan ze er naar kijken. Gelijk samen met software update, nieuw logo achterklep, de verlichte dorpels worden vervangen (zijn lek). Dus ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen. Heb er wel goede hoop op gezien er een goede monteur ermee aan de slag gaat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  7. Lijkt verholpen door 'anti piep tape'.
    Af en toe tikt/kraakt er nog wel eens iets, echter vele malen minder. Mag ook met deze zonkracht :)

    Is ooit een recall voor de Smax geweest voor zelfde issue.
     
  8. #8 2015focus, 19 jul 2018
    Laatst bewerkt: 20 jul 2018
    @Remco2 Heb je dit bij de dealer laten doen? En hoe heette deze tape daadwerkelijk dan kan ik dit doorgeven?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  9. @2015focus inderdaad bij de dealer laten doen (van Mossel Eindhoven) onder garantie.
    Werd gesproken over anti squeak tape specifiek voor een Smax recall. Een onderdeel nummer / verdere informatie heb ik helaas niet.
    Ik ga er vanuit dat als je dit meldt je dealer dit zou moeten kunnen terugzoeken.

    Als je overigens rondzoekt op fora komt dit ook bij VAG producten voor, en wordt er ook over tape gesproken.

    hopelijk heb je hier iets aan.

    succes!
     
  10. Top dank je!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  11. #11 2015focus, 4 aug 2018
    Laatst bewerkt: 5 aug 2018
    De auto is nog niet terug en mag nog een weekend logeren bij de dealer. Maar de kappen zijn erafgehaald (zijn ook aan de binnenkant van de deur geschroeft) en heb deze laten wrappen in hoogglans. De hoogglans van zichzelf poets ik me een ongeluk en vind het helemaal niets fijne krasjes en de vingerafdrukken. Deze heeft de dealer weer teruggekregen en monteerd ze weer echter denk ik door tijdgebrek niet af gekregen. Ik heb de auto ook niet nodig nu heb liever dat ze de tijd voor nemen dat de kraak weg is. Het is in ieder geval geconstateerd en hopelijk kunnen ze dit oplossen.

    [​IMG]
     
  12. #12 2015focus, 7 aug 2018
    Laatst bewerkt: 7 aug 2018
    Auto is weer terug en lijkt erop dat ze het netjes gemaakt hebben. De kappen zijn er allemaal af geweest en zijn gelijk gewrapt met hoogglans folie van 3M. Vervolgens met anti squeek tape / demping folie erachter en het gekraak is nu weg. Om de kappen te verwijderen hebben ze de ruiten er voor de zekerheid uitgehaald gezien deze aan de binnenzijde op verschillende plaatsen vastgeschroeft zijn aan de deurstijlen. Nieuwe dorpels met verlicht Focus aangebracht en wederom een nieuw logo op de achterklep gezien deze aan het corroderen was. Dus het is allemaal netjes gemaakt en kan er weer tegenaan.
     
  13. Klinkt grondig en goed aangepakt door de dealer!
    Bij welke dealer is dit uitgevoerd, en is het geluid weggebleven na de reparatie?

    Bij mijn focus is het aan de bestuurdersportier niet opgelost, verder wel verbeterd maar niet helemaal weg.
    Ik kreeg overigens de melding de eerste te zijn met dit probleem op de focus, wat ik me niet voor kan stellen. Was je dealer er al bekend mee?

    Dat beschadigen van de kappen klopt inderdaad, zeer gevoelig voor krassen.
     
  14. Moest er wel wat bijbetalen gezien de tijd welke ze ervoor nodig hadden en de tijd wat ze van ford kregen 1,5 uur overschreden was maar daar voor dus alle ruiten eruit en de kappen er volledig af. Op een paar puntjes hoorde ik het nog maar op daar heb ik klein beetje vilt achter gedaan. De interieur stijlen zitten vast met clips in het staalwerk daar moet er nog een van vervangen worden. Vind dat het interieur toch wel kraakgevoelig is tov de mk2.2 welke ik heb gehad. De Ford dealer zit in zevenaar.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  15. Klopt, hiervoor een MK3.1 gehad welke het ook had (meer zelfs, vooral rond de navigatie), ook een tijdje een 2 gehad en daar weinig gemerkt van kraken/rammels.

    Op de puntjes waar je het nog hoorde, waar heb je het vilt geplaatst, en is het speciaal vilt ivm weersbestendigheid? Toevallig om het stukje kap wat aan de achterzijde om de portie valt? Wellicht helpt mij dit verder tot de auto weer naar de dealer gaat.

    Al zelf de 3 schroeven binnenzijde portier losgedraaid met de hoop het paneel dan los te krijgen; kansloos.

    Dankjewel!
     

Deel Deze Pagina