Dan lijkt het op lekkage van die slang. Je kunt eventueel bij de aangeboden diensten hier op het forum kijken of er iemand in je omgeving zit die het kan doen.
Heb je ook nog aan de binnenkant gekeken waar de leidingen verder gaan naar de kachel daar zitten ook koppelingen die kunnen lekken.
Om je niet te ontmoedigen, het zou ook gewoon komdenswater van de aircoleidingen kunnen zijn. Wat er nu op je doek zit. Maar zoetige plakzooi in de bekleding is grote kans dat dat koelvloeistof is. probeer ook eens of je ergens onder de bekleding kunt komen, een vol reservoir aan koelvloeistof moet ergens zichtbaar zijn
Zou hem aflaten persen en dan zien wat er uit komt Want zo als ik het nu leest word je er niet vrolijk van
Ik heb het dashboard niet uit elkaar gehaald ofzo. Ik heb bij de pasagierskant gevoeld of de bekleding en het matje nat waren, dat waren ze niet. Ik ben verder ook geen automonteur, dus heb geen idee waar leidingen zitten enzo.
Ik heb net weer gekeken met een keukenpapiertje en heb de indruk dat er misschien wel een klein lek zit, maar het viel mij idd ook op dat de leiding van de airco daar precies boven zit en dat die condenseert en ook kan druppelen, precies op die slang. Echter is de bekleding van dat schutbord wel wat vettig als je er met je vingers overheen gaat. Ik denk dat ik straks een prop keukenpapier onder de leidingen prop en dan een stukje ga rijden. Kijken of ik dan duidelijk kan zien of het papier nat is en gekleurd.
Je koelsysteem bouwt druk op als het in gebruik is. Wat ze dan doen is die druk erop zetten terwijl je stilstaat en dan kunnen ze horen en zien of er ergens een lek is.
Aha duidelijk. Dat is dan dus eigenlijk het beste om eerst te laten doen nu. Dan komen ze er ook achter of het iets met de koppakking of de kop is?
Omdat nu zoveel leden wat erover te zeggen hebben zou ik voor de volgende optie kieze. Ga maandag na een garage. zeg dat je het vermoeden hebt dat dat de 2 inkomende slangen lek zijn of teminste 1. omdat je daar koelvloeistof hebt geconstateerd. wat evt kosten zijn voor het vervangen hiervan en of er gekeken kan worden of er meerdere lekkages zijn aan aan het systeem. vanaf nu ben ik off topic en bereikbaar in de berichtenbox.
Ik word vervelend, ik weet het. Komt omdat ik er geen verstand van heb en niet wil dat ze onnodig een koppakking gaan vervangen. Nog even 2 foto's. Foto 1 is van ongeveer onder die 2 slangen op de bodem. Daar zie je een plasje liggen. Ik dacht van de regen, maar toen ik een staafje met een wc papiertje eraan gebonden erin doopte zag ik dit bij foto 2. Foto1: Foto2:
Je komt op mij niet vervelend over hoor. Je hebt een probleem en doet zelf aardig goed onderzoek en houdt ons op de hoogte. En voor zover ik weet zijn dergelijke forums bedoelt voor vragen, ik lees nergens een maximum. Maar op je doekje is vrij onmiskenbaar koelvloeistof. Als je handig bent kun je nog proberen vast te stellen of het uit 1 van de slangen komt, of het een pakking is of dat het toch van iets hoger op de slangen terechtkomt. Mocht je toch aanvoelen dat je dit zelf niet voor elkaar gaat krijgen, heb je in ieder geval een goed verhaal richting de garage waardoor de onderzoekstijd behoorlijk gereduceerd kan worden.
Ik heb een prop wc papier onder de leidingen gestopt en vriendin is een klein stukje gaan rijden. die prop was roze en echt helemaal nat, Overduidelijk dus maandag bij de garage langs om mijn bevindingen mee te delen en z.s.m. een afspraak maken om de leidingen of iig de O ringen te laten vervangen. Iedereen bedankt voor de input, dit had ik zelf niet gevonden en had me een overbodige koppakking reparatie gekost.
Dat op je sub frame en onderdelen klopt! je isolatie zit helemaal vol gezogen met koelwater en dat valt daarna daar op de slangen zijn compleet incl O ring. kosten van slangen zijn idd niet hoog. zegt 1 uur werk wat ze rekenen en wat koelwater
Dat is weer een meevaller. Als ze toch bezig zijn, is het handig om meer aan die leidingen of reservoir ofzo te laten vervangen? Ik wil nooit meer problemen met de koelvloeistof hebben
Dat klinkt wel als goed nieuws! Beter als een kapotte koppakking Hoe snel loopt je kvs reservoir nu leeg?
zou het sowieso ook laten afpersen, zodat je niet achteraf wordt verrast met nog evt andere lekkage's