no way dat ik dit had geaccepteerd dit is op z'n zachtst gezegd prutswerk, kan me ook niet voorstellen dat een bedrijf dit zo aflevert aan de klant. als het schadebedrag is te verhalen op de tegenpartij dan moet alles gewoon betaald worden. is het schadebedrijf erkend door jouw verzekering? heb afgelopen week een (verhaal) schade laten repareren bij ASN in Nootdorp die aangesloten is bij mijn verzekeraar. ze schatten een bedrag en mocht dat later hoger uitvallen door onderliggende schade (die op het eerste gezicht niet te zien was) dan kunnen ze dat gewoon doorberekenen naar de verzekering.
Ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig waarom er verschil tussen links en rechts zit. Als dat echt zo is, dan had de spuiter toch nooit de goede kleur kunnen hebben?
Ik zou eens naar een ander schadebedrijf cq autospuiter gaan die met een kleurmeter zowel het linker en rechter scherm kan meten als ook de bumper links en rechts. Dan heb je vier getallen die dicht bij elkaar moeten liggen.
Zou beginnen met je verzekering te bellen en daar te melden dat de reparatie niet naar wens is uitgevoerd.
Dit inderdaad. Ga naar een andere spuiter, laat hem kijken en de kleur meten. Dan weet je precies waar de afwijking zit.
Uit eigen ervaring....er is maar 1 juiste weg die je moet nemen, al het andere KAN verkeerd uitpakken. Stap 1: terug gaan naar de spuiter, de chef erbij laten komen, die mee laten lopen naar de auto terwijl deze BUITEN staat, niet accepteren dat je hem binnen zet, en dan de grote vraag: wat hij er zelf van vind en of hij dit zou accepteren op zijn eigen auto. Zegt hij dat hij het idd geen gezicht vind en het gaat oplossen....klaar, zo niet dan stap 2 Stap 2: je verzekering opbellen, en aangeven dat je absoluut niet tevreden bent met de herstelwerkzaamheden, het kleurverschil is bij lichtval veels te groot, je verzekering gaat/moet dan contact opnemen met de hersteller, dan heb je 2 opties, of je mag weer terug, of naar een andere schadehersteller De schadehersteller zal stap 2 absoluut niet leuk vinden, want dan word hij door de verzekering op zijn vingers getikt, gebeurd dit te vaak, dan kan de verzekering de samenwerking opzeggen en verliest hij inkomsten. Dit hebben wij zelf meegemaakt met onze rode Mitsubishi Carisma, schade aan de achterbumper, nieuwe bumper erop, totaal de verkeerde tint en ook zeer slecht afgeleverd, her en der zelf nog de afplaktape moeten verwijderen. Terug gegaan, ja lag aan de kleur auto, op mijn vraag wie hier nu de professional was, tsjaa, dat lag natuurlijk gevoelig, waren ze niet van gediend, dus via de verzekering gespeeld...en daar was ik weer, moest ik gaan bepalen welke tint erop moest hahaha, vriendelijk bedankt en ze succes gewenst. Auto terug gekregen, weer tape op plekken waarbij je moest bukken, spuitnevel op andere delen, en stofkorrels in de lak, dus weer terug naar de hersteller, chef er weer bij, en gevraagd of ze überhaupt wel zin hadden om auto's netjes af te leveren, alle punten laten zien, gelijk excuus en ik hoefde dit niet te melden bij de verzekering, ze zouden het direct herstellen, leen auto nu wel ineens mee, en 4 uur later stond hij helemaal gewassen en gepoetst klaar....dus ze konden het wel. Helaas doet mijn huidige werkgever nog zaken met hun, we praten intussen over 15 jaar verder, en ik zie nog steeds dezelfde werk methode, en kunnen nog steeds zelf taperesten van hun verwijderen, maar ze zijn wel goedkoop whahaha