1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kleurverschil acceptabel?

Discussie in 'Exterieur' gestart door thecure, 22 sep 2019.

  1. Beste mensen van dit forum,

    Laatst is er iemand met haar trekhaak tegen onze bumper aangereden.
    Het is netjes gemeld, papieren ingevuld, dus tot zover niets aan het handje.

    Maar nu komt de auto terug van de spuiter, en dit is het resultaat.

    De spuiter zegt dat dit nu eenmaal de kleur is, en dat het niet anders kan. Kleurverschil hou je nou eenmaal altijd, zei de spuiter.

    Maar het gekke is dat het alleen rechts is. Links zie je praktisch geen verschil tussen de bumper en zijpaneel.

    Zeur ik nu teveel of moet ik volhouden? Wat vinden jullie hiervan?

    Alvast bedankt voor jullie oordeel en moeite.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Daar zit wel een tintje kleurverschil in
    Heb je ook foto’s van de andere kant?
     
  3. Ik zeg volhouden.
    Zoveel kleurverschil is onacceptabel.
    Ze kunnen de kleur precies bepalen met een apparaat incl. verkleuring door weersinvloeden.
    Er zit natuurlijk wel iets verschil in hoe de kleur uitkomt op metaal of kunststof, maar zoveel verschil is dat niet.
    Zit er ook zoveel verachil tussen de kofferklep en de achterbumper?
    Of alleen tussen het scherm en de bumper?

    Ik zou het zo in ieder geval nooit accepteren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     
  4. Naar mijn mening is het kleurverschil relatief groot. Voor mij persoonlijk zou dit absoluut niet acceptabel zijn.

    Echter om een goed beeld te kunnen vormen wat de oorzaak van het kleurverschil zou kunnen verklaren is wat meer informatie nodig:

    * Is de gehele achterbumper gespoten of is deze slechts gedeeltelijk gespoten?
    * Heeft de auto eerder schade gehad aan de achterzijde?


    Wanneer de gehele achterbumper is gedemonteerd, afzonderlijk is gespoten en er aan de linkerkant geen kleurverschil is en aan de rechterkant wel is de kans groot dat de auto eerder al eens schade heeft gehad. Wanneer bijvoorbeeld de zijkant van de auto (gedeeltelijk) is gespoten en uitgeneveld op de naastgelegen carrosseriedelen (waaronder de achterbumper) kan er voorheen reeds kleurverschil zijn geweest maar door het uitnevelen valt dit niet tot nauwelijks op. Wanneer vervolgens een carrosseriedeel waarop is uitgeneveld als geheel wordt gespoten in de oorspronkelijke kleur krijg je op de naad tussen beide panelen kleurverschil.

    Het kleurverschil is prima op te lossen door bijvoorbeeld de rechter zijkant gedeeltelijk mee te spuiten en uit te nevelen. Echter is dit voor het schadeherstelbedrijf aanzienlijk meer werk als alleen het spuiten van de achterbumper en dat zal door iemand betaald moeten worden.
     
  5. Never nooit accepteren

    Dit kleurverschil is echt enorm. Ik zou direct teruggaan. Zoals je zelf aangeeft is het verzekeringswerk en dus niet door Beun de Haas gedaan....

    ik zou me er iedere dag mega aan irriteren...

    Misschien eens langs een andere schade hersteller gaan en een contra expertise laten uitvoeren?
     
  6. Ik werk de hele dag met kleurtjes en dit verschil is wel mega, ik zou er niet mee om kunnen gaan en er werk van maken.
     
  7. Bij verzekeringswerk worden er nog wel eens rare beslissingen genomen.
    Ik sprak eens een schadehersteller die aangaf dat de verzekeraar aangeeft welke verf gebruikt moet worden en hoe dik het er op mag.
     
  8. Verkeerde tint gekozen.Geen twijfel mogelijk.
    Kleuren zien blijft een vak apart blijkt wel weer.
    Kan gewoon opgelost worden.
    Iig niet zo accepteren.
     
  9. Ik zou het ook niet accepteren
     
  10. Zo zeg wat een reacties. Nou dat is wel duidelijk dat jullie het verschil ook best groot vinden. Ga maandag meteen bellen.

    Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Het feit dat het links niet te zien is, lijkt het erop dat het inderdaad gedeeltelijk gespoten is en dat ze naar links toe wel hebben uitgeneveld.

    Ik hoop het niet, in ieder geval niet de tijd dat wij de auto in bezit hebben. Als het wel zo is dan heeft de dealer gelogen.

    Ik zal in ieder geval vragen waarom ze niet hebben uitgeneveld. Ik neem aan dat elke spuiter dit wel weet, en ik niet hoef te vertellen hoe hij zijn werk moet doen.
    Het bedrijf is in ieder geval bij de FOCWA aangesloten dus kan daar nog altijd een geschil indienen, mocht ik er met het bedrijf niet uitkomen.

    In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties!
     
  11. Het kleurverschil bij de naad is vrij groot, maar het facet onder het achterlicht lijkt wel de goede tint te zijn.
    Misschien dat @Gert jan hier een verklaring voor kan geven.
    Het kan zo maar dezelfde kleur/verf zijn, maar door materiaal verschil van de ondergrond en anders georiënteerde metallic deeltjes dat het licht anders weerkaatst.
     
  12. Er zijn verzekeringsmaatschappijen wie het niet toestaan,bij een bepaalde polis, om uit te bevelen. Enkel het beschadigde paneel mag gespoten worden.
     
  13. Serieus? Dus je bent afhankelijk van de polis van de tegenpartij of er vakwerk of niet wordt geleverd....
     
  14. Dat gaat er bij mij niet in en zou ik ook nooit akkoord mee gaan.
     
  15. Verschil is veel te groot nooit accepteren ,sterker ..........je loopt nu elke keer met een knoop in je buik naar je auto omdat dit als een magneet aantrekt en de ergenis elke keer weer terug komt als je er aan herrinnerd wordt.
     
  16. Belachelijk kleurverschil! Niet accepteren zou ik zeggen.
     
  17. Inderdaad niet accepteren. Zelf ook schade gehad aan de achterbumper van mijn vorige Focus.
    Hele achterbumper is toen gespoten en je kon achteraf geen kleurverschil zien. Kleur was wel Midnight Sky maar volgens mij moet dat met andere kleuren ook prima kunnen.
     
  18. voor zover ik het op de foto's zie is hier de verkeerde variant gekozen.
    dat wat je onder het achterlicht ziet is lichter van kleur omdat het licht daar onder een andere hoek in valt
    kijk je naar de kleur ten opzichte van de achterklep is deze ook te donker.

    bij ons in het bedrijf was dit niet afgeleverd en hadden we hem overgedaan met een andere variant.
    beter een tevreden klant met wat extra kosten dan een ontevreden klant met de kans dat je hem als nog over moet doen!

    als het mijn auto was zou ik het niet accepteren en terug gaan.
     
    McGyver en Patman vinden dit leuk.
  19. Niet accepteren en teruggaan. Heb je ook een foto van de linker zijde? Ben wel nieuwsgierig....
     

Deel Deze Pagina