Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kleppen of niet?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Stefrutten, 17 mei 2019.

  1. Hallo. Ik had maandagavond het volgende geluid. Anwb heeft het ook geconstateerd dat er iets mis is met de kleppen van mijn focus 1.6 ti-vct 125pk uit 2012. Maar 2 ford garages (1 voor diagnose en de ander waar ik bovag garantie heb) merken niks vreemds. Maar zijn wel over eens dat er iets niet klopt na aanleiding van mijn film en anwb. Wat moet ik nu hiermee want ik haal hem dinsdag weer op maar ben dus niet echt gerust gesteld.

    Ik heb wel een link maar kan niks toevoegen via de emoticon. Als dat kan vanuit mijn film album hoor ik 't graag

    https://m.facebook.com/groups/214889521990066?view=permalink&id=1919947488150919
     
  2. Dat filmpje is gepost in een gesloten groep, dus dat filmpje is vanaf hier niet te zien. Uploaden op imgur/youtube misschien?
     
  3. Gelukt. Nooit aan gedacht
     
    alex vindt dit leuk.
  4. zal het bij een andere moeten horen om goed te vergelijken.
    als ik puur op basis van deze film af moet gaan hoor ik voornamelijk injectoren tikken als ze inspuiten, dit is normaal.
    hoor daar bij ook een ander soort geluid wat via de video niet heel makkelijk te horen is of te verklaren is. kan daar dan niet direct zeggen of het goed is of niet. iemand die de motor vaker hoort van onder de motorkap zoals de ford dealer zullen dat beter kunnen. alleen dan is het gek dat de monteur zegt op de video klinkt het niet goed maar onder de motorkap is het gewoon goed.
     
  5. Moeten bij de VCT versie de klepverstellers niet om de zoveel km vervangen worden?
     
  6. Motor klinkt normaal veel rustiger. En niet zo ruig en daarbij miste ik ook vermogen met optrekken toen ik dit constateerde. Ook anwb constateerde en heeft 't opgeschreven dat het de kleppen zijn. Want als je goed luisterd lijkt het net een traktor of diesel. En tis een benzine. Maar ik heb in ieder geval ford Nederland gecontracteerd over gang van zaken.
     
  7. Ik heb geen idee. Kan ik dat ergens vinden? Hij zit nu op 98000
     
  8. Zover ik vct is variable cam timing.
    Dus hoeveel graden voor bdp de klep open en dicht gaat verschuifd dan.

    Dit is een poelie van de disteibutieriemdie dan versteld met behulp van oliedruk die door een klep geregeld wordt.
    Bij geen een auto moet deze zomaar vervangen worden.

    Hoe geweldig anwb ook is, dealer heeft toch altijd meer ervaring met het type onderdeel/motor auto
     
  9. Klopt. Maar het blijft vreemd dat hun nog steeds niks vreemds merken. En ik had ook geen vermogen met optrekken, tis al geen snelle motor maar hij was echt 2 keer zo traag. Dus dan moet er wel iets aan de hand zijn. Tis geen poelie want kwam echt uit 't blok en niet zijkant.
     
  10. Oowja en dealer is ook apart. (ff off topic)) ik had bij de 1 me gekraak aan de voorkant laten controleren en die zeiden dat draagarm rubbers vervangen moeten worden enz.. (mocht van de andere ford dealer dit laten doen en als kosten laag waren kon in het hier laten vervangen op hun kosten) Maar bij de ford dealer waar die nu staat moest alleen stabilisatorstangen vervangen worden.

    Zelfde met me koplamp, 1tje is continu vochtig van binnen, bij de 1 die zei dat er een update is om gaatjes te maken ofzo en waar die nu staat zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen. Beetje vreemd
     
  11. Bij de mk3 is nog niks bekend. Maar als dit ook te merken is met een compressie test zal ik dit aangeven morgen. Heb in ieder geval ford Nederland gecontacteerd want ik vind 't prima bij wijze van dat ze er niks aan doen maar heb nog 7 weken garantie en over 8 weken gaan we met de auto naar Kroatiƫ (eerste keer met deze auto dus zo ver) en dan zul je zien dat er dan wat gebeurd. Dan kan ik in ieder geval mocht er wat gebeuren hierop aanduiden dat ik dit ruim van tevoren heb vermeld enz
     
  12. De 1.6 Ti-VCT is in de MK2 en 3 hetzelfde blok.
     
  13. Ja ik lees 't idd. Echter. Hoe kan dit gecontroleerd worden? Dmv compressie test of moet echt 't blok eraf? Want heb geen vertrouwen in dat ze dat gaan doen
     
  14. Ford NL gaat niks voor je doen hoor.
    de manier waarop je het probleem aangeeft bij de garage is goed en binnen de garantietermijn dus zullen ze het op moeten lossen ook al is het buiten die termijn (hoop het niet voor je natuurlijk)
     
  15. Klopt. Alleen dat vertikken ze tot nu toe want ze 'merken' niks vreemds. En hebben dit alleen geconstateerd door auto aan te zetten en meer niet. Ze hebben er niet eens mee gereden want daar vroeg ik ook naar. Je hoort het pas met een warme motor
     
  16. dan zwart op wit de garage in gebreke stellen en met eventueel de gegevens van de ANWB er bij (als je die hebt)
     
    Stefrutten vindt dit leuk.
  17. Ja mede daarom probeer ik 't via ford Nederland. Heb wel nog de bon van sleepbedrijf waarop staat kleppen problemen. En ik ga morgen anwb bellen voor de informatie gegevens als dat lukt.

    En anders wil ik gewoon minimaal 1 maand langer garantie. Want kzie het zo voor me dat ik in Oostenrijk stil kom te staan
     
  18. lastig ja maar ik begrijp het.
    Ford NL gaat jou hoe dan ook doorverwijzen naar de dealer waar je de koop mee hebt gesloten en hun bemoeien zich er niet mee.
     

Deel Deze Pagina