1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Keuze tuningsbedrijf

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Frans Looy, 11 jan 2021.

  1. Voor diegene die dat zich niet helemaal voor kunnen stellen:
    PK = hoe hard/snel je tegen een muur aan rijd
    Koppel = hoe ver je de muur mee neemt

    Persoonlijk heeft koppel mijn voorkeur, dat ie over de 200km/h kan boeit mij niet zo, ik wil gewoon
    als ik er zin in heb snel van zijn plek komen
     
  2. Iemand ervaring met Rica? Diverse dealers adviseren die wel eens.
     
  3. #63 fordfan, 3 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2021
    Na alles doorgelezen te hebben hier. Toch maar besloten om te chippen. Mijn focus 1.0 uit 2019 gaat zaterdag naar Eq performance. Zal mijn ervaring wel hier delen. Als er nog mensen zijn die zeggen niet doen dan hoor ik het graag. Heb nog wel een lichte onderbuikgevoel. Niet wat betreft bedrijf. Maar meer van is het verstandig ;)
     
    Gitzo en VinRS vinden dit leuk.
  4. #64 Gitzo, 4 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2021
    Suc6, benieuwd naar je bevindingen :thumbup:
     
  5. Ik heb goede ervaring gehad 2 weken geleden bij EQ in Berkel. Vermogens-/koppeltoename is duidelijk voelbaar.
    Daarnaast ben ik zeker niet bang dat 't kapot gaat. Standaard zijn de 1.0 motoren al geleverd in Duitsland met 140pk. En de bak wordt ook gebruikt in de 1.5, die richting de 200pk en 350 Nm gaan met chippen.
     
  6. #66 fordfan, 6 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2021
    Straks maar richting Leusden. Moet zeggen tot nu toe contact zeer prettig snel en correct.

    Exact 12 uur aangekomen. Ontvangen door Paul de eigenaar van EQ. Korte uitleg gehad en mijn auto werd nagekeken en uitgelezen om vervolgens de parameters aan te passen. De aanpassing werd op afstand gedaan vanuit zijn vestiging in Berckel en Rodenrijs.

    dat duurde natuurlijk wel even en kon plaats nemen boven in de wachtruimte. Voorzien van een groot scherm en een simpele tafelvoetbal konden we ons vermaken. Tevens goede koffie. Dus ik was happy.

    Tussendoor kon je altijd vragen stellen en staat open voor een gesprek. Al snel gaat het natuurlijk over auto’s. Na 2 uur is er door Paul een proefrit gemaakt-coronaproof-. Helaas kon ik niet mee.

    Na alles nog een korte uitleg gehad oa over garantie en het vermogen. Met certificaat en nette factuur.

    Vervolgens konden we de weg en kan niet anders zeggen dat ik blij ben dat ik het gedaan heb. Geen dip meer en blijft lekker doortrekken. Is geen 180 pk maar
    met mijn 145 ben ik ook blij. Helaas ben
    Ik vergeten foto’s te maken.
     
  7. Overigens geen meting laten uitvoeren. Was wel mogelijk maar in mijn geval vind ik het niet zo spannend om een grafiek te hebben.
     
  8. maar, hoe zijn de bevindingen?
     
  9. #69 fordfan, 7 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2021
    Na een dag rijden kan ik niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben. 145 pk en 240 nm verder. Rijden zeer soepel. Merk wel met mijn automaat dat hij bij de kickdown de motor direct oppakt wat een stootje inde 3 e versnelling opleverde in de bak. Even nog kijken of dit een probleem is.

    Wat EQ betreft tot nu toe zeer tevreden. Voor de onervaren tuner als ik ben ik content. Overigens vergeten te melden dat ik ook langs kan komen als de
    Chip door dealer eraf word gehaald om wat voor reden dan ook. Ook garantie maar conform voorwaarden volgens hun site. Achteraf gezien had ik wat meer input willen hebben over welke parameters er exact gewijzigd gingen worden. Desalniettemin heb ik daar geen verstand van en had ik ook kunnen vragen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Sinds kort in het bezit van een mk3 2015 facelift 2.0 ST wagon. Reed hiervoor een seat leon Fr 2.0 tfsi van 2008. Deze was gechipt en had op de bank 248pk en 340nm, ging als een streep en reed gewoon erg fijn.

    Deze focus ST? Erg mooie wagen maar extreem veel wielspin en torque steer, beetje belachelijk veel eigenlijk.. Dat moest (hopelijk) beter kunnen!

    De gemonteerde Michelin 19 inch banden waren behoorlijk op. Tijd voor een nieuwe set banden (ben gegaan voor Nexen banden, stukje goedkoper maar toch prima banden). Ook gelijk ff uit laten lijnen voor de zekerheid : wauw! Stuurt stukken fijner en wat een grip nu en stukken voorspelbaarder in gedrag.

    Toch maar chippen dan.. ? Vond het koppel onderin wel fijn maar de leon was duidelijk vlotter verder en dan ook over de hele linie.

    Vorige week toch ff bij Unlimited tuning geweest: stock een prima 248pk en maar liefst 440nm!! Wat?? Ik vond het zeer veel maar daar zagen ze het vaker. Km stand nu 117.000km.

    Nu Stage1 276pk en maar liefst 529nm, auto is verder stock. Wat een verschil zeg, vooral nu snel over de hele linie en echt veel fijner, blijft gaan net als de leon deed , alleen is deze nu ook nog es sneller. Zeer tevreden nu! Hopelijk blijft de koppeling en bak heel :o)
     
  11. Wat een cijfers John! Lekker hoor :cheer:
     
  12. Dat gaat vast wel goed komen met de koppeling en bak John, hele nette cijfers.
    Als je nu nog veel last hebt van torque steer, wielspin en wheel hop, zou je (indien nog niet gedaan) de achterste motorsteun kunnen upgraden en of een traction bar kunnen plaatsen. Bij mijn auto ook gedaan en maakte echt een wereld van verschil
     
  13. Bedankt voor de tip! Dat van die motorsteun kom ik vaker tegen, misschien toch ff doen idd.

    Maar gedrag is echt 10x beter en rijdt prima zo, hiervoor was ie soms behoorlijk tricky ineens qua sporing terwijl er geen hele grote afwijkingen waren in het uitlijnen (wel kleine). Verder was er wielspin tot ver in de derde versnelling dus nieuwe bandjes scheelt erg veel. Hopelijk blijft dat een tijdje zo :)
     
  14. Wielspin is redelijk gemakkelijk op te lossen, gewoon dat rechter voetje iets minder ver richting vloer bewegen tijdens het optrekken. Dan is de torque in het stuur ook wat minder.
    Geintje natuurlijk, je hebt niet voor niets zo'n monster gekocht.
    Ik meen wel dat Ford die torquesteer er juist bewust in heeft gebracht, dit om het sportieve gevoel wat te vergroten. Zelfs mijn bescheiden 185pk, 400nm versie doet dit.
     
  15. Dat is toch een aan-uit schakelaar? Stationair of planken
     
    gerardTDCI en Rob M vinden dit leuk.
  16. Torque steer is er ook nog steeds wel een beetje, zeker tov de leon hiervoor. Maakt het ook idd wel leuker maar moet niet tricky worden. Is prima zo.

    Iemand hier ook verstand van de Chinese radio's etc.? Vraag in een ander topic hoe ik een originele achtercamera kan verbinden met een PX6 Android 10 radio. Tevens vraag ik me af of de Parkeersensoren blijven werken. Heb geen idee, radio is onderweg.
     

Deel Deze Pagina