1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Keuze stress ST

Discussie in 'Algemeen' gestart door peter1981, 2 dec 2017.

  1. Beste Focus fans
    Vandaag in een 2014 Focus ST gezeten en vond op de foto het model niet echt geslaagd
    Echter in het echt is het wel een hele dikke auto en is er dus bij deze keuze stress zeg maar :mrgreen:

    Twijfel dus een model vanaf 2009 of ene van rond de 2014 in ieder geval het type 3
    Wellicht dat betrouwbaarheid de doorslag gaat geven want het budget laat beide wel toe.

    Dus wat is nu wijsheid de 2.5 T of de 2.0T
    Bigger is better denk ik altijd en de 5 pitter is natuurlijk wel een lekkere grote motor en daardoor vaak een kleinere turbo.

    Auto moet gaan dienen om 10 jaar mee te gaan rijden dus betrouwbaarheid staat echt voorop.

    Dus kom er maar in en laat die ST newbie maar eens weten wat nu echt goed is en niet :thumbs:
     
  2. Ga gewoon eens met beide modellen rijden.
     
  3. Maar dat zegt me nog niks over de betrouwbaarheid natuurlijk.
    En ga eens proefrijden is makkelijker gezegd als gedaan aangezien ik ondertussen al een maand zoek naar een exemplaar wat me zou kunnen bevallen .

    Die wat ik vandaag gezien heb ben ik bang voor dat die gekat is ofzo.
    Ding komt uit Lithouwen en wordt door gasten uit Lithouwen wat in Duitsland een bedrijf hebben verkocht.
    Durf er dus gewoon niet echt aan al was de kilometerstand wel erg aantrekkelijk en het ding echt als nieuw

    Inmiddels wel een oud type gezien op 550km afstand in Duitsland maar daar wacht ik nog maar even mee totdat ik geen keuze meer heb en mijn auto dus weg is of totdat ik echt de schijt van het zoeken krijg :mrgreen:
     
  4. De ouderwetse 2.5 geeft wat meer beleving naar mijn mening. Ik rij zelf bijna 4 jaar in een mk2, km stand nu 180.000, en heb wel eens gedacht over vervanging maar het is moeilijk om iets te vinden dat qua praktische bruikbaarheid en tegelijk zoals gezegd beleving hetzelfde biedt. Je moet altijd geluk hebben met een tweedehands maar met een goed onderhouden mk2 moet je zeker lang kunnen rijden, het blok is ouderwets, volledig uitontwikkeld en bullit proof.

    Ik zou getunede exemplaren links laten liggen (niks mis met tuning overigens) evenals wagens die al tig eigenaren gehad hebben en kiezen voor een fase 2 (zonder kinderziektes zoals assen en oliefilter). Houdt wel rekening met relatief fors verbruik. Ik rij zelf 8,3 liter op 100 km maar dan zit ik bij de zuinigste 10% op spritmonitor.de (zie sig).
     
  5. Een ST koop je ook niet voor het zuinige rijden natuurlijk. ;)
     
  6. Doorsparen voor een MK 2 RS ;)
     
  7. Ik vind zo’n 1 op 12 helemaal niet zo gek. Zeker voor een ST.
    Ik zit met mijn 2.0 Duratec ergens rond de 1 op 10/11.
     
  8. Verbruik zal me weinig boeien.
    Een BMW cabrio van 1515kg zwaar zuipt vast meer dan een ST :P

    Voor beide modellen geld sowieso niet meer dan 2 eigenaren liefste van eerst.
    Niet meer dan een ton gelopen en de voorkeur gaat uit naar onder de 70dkm al is dat bij een mk2 vrij lastig te vinden.
    autos met tuning koop ik sowieso niet , dat heb ik nooit niet gedaan.

    RS mk2 is heel leuk maar is me iets te hardcore aangezien ik echt ga proberen er heel lang mee te rijden
    Ik rij ca 10000km per jaar met een dichte auto dus ene met 70dkm kan rustig 10 jaar mee :)
     
  9. Bij beide modellen heb je voor en tegens. De mk2 heeft een heerlijke 5 pitter. De mk3 is over het algemeen luxer.
    Qua betrouwbaarheid zit je met beide niet verkeerd. Lijkt mij tegenwoordig überhaupt niet meer zo’n issue.

    Met de mk3 heb je ook nog kans dat je een exemplaar kan vinden waar ooit 5 jaar garantie is op afgesloten.

    Ik zelf rij al vele jaren meerdere RSsen voor dagelijks gebruik. De mk2 RS is comfortabeler dan de mk3.

    Als je er echt lang mee wil rijden zou ik misschien toch de RS optie beter bekijken.
     
  10. ga eens praten met onze sponsor [MENTION=19570]Autobedrijf Mebu[/MENTION] veel ervaring en kennis daar, wellicht wel een eindje van huis ;)
     
  11. Mebu had een auto staan maar hadden geen interesse in mijn auto ( en dat terwijl die in nieuwstaat is ) en wilde per mail geen prijs zonder inruil maken
    Ik moest maar even langskomen en ze hadden amper marge :badgrin:
    Gelijk gezegd wat denk je nu , je vraagt de hoofdprijs en dan even langskomen terwijl ik geen prijs weet zonder inruil.
    Koop dan echt liever in Duitsland dan dat ik hier een handelaar 3000eur laat verdienen als ik dan toch niet kan inruilen.
    Daarbij doen die bijna alles chippen naja dan skip ik sowieso even al was dat een auto die niet gechipt was.

    Mijn gevoel zei in ieder geval dit is weer zn handelaar die de nek niet vol kan krijgen dus ga niet eens de moeite nemen om naar de andere kant van het land te rijden
     
  12. Ben eerlijk als ik voor 27k een RS mk2 moet kopen dan koop ik liever een ST van 1 jaar oud met garantie.
    RS vind ik heel leuk daar niet van maar heb toch zoiets van zn ding heeft veel meer onderhoud nodig met zn 300pk en het zijn gewoon raceautos voor de straat en daar heb ik geen zin meer in.
    ST is leuk zat en denk dat ik tot 20k een meer dan leuke auto moet kunnen kopen.
    Vind eigenlijk 15k al meer dan genoeg en als het meer wordt moet de auto ook bijna nieuw zijn en echt geen auto van bijna 10jaar oud
     
  13. Is dat werk gerelateerd en zoja wat voor werk doe je? Zo nee, heb jij zelf meerdere Rs-en?
     
  14. ik rij met mijn 2.5T blok in mijn kuga 100/11.3 en snelweg (10.1)
     
  15. Met veel korte stukken kom ik met de 2.0 tussen de 100/10 en 100/10,5. Wanneer ik lange stukken rijd wordt dit uiteraard wel beter.
     
  16. Los ervan dat het verbruik me echt worst zal wezen vind ik dat zn lichte auto alsnog veel verbruikt
    allemaal misschien een zwaar voetje ? :mrgreen:
    Mijn E46 cabrio met 2.2 motor en 1515kg verbruikt zelfs met dit weer maar rond de 9 liter gemiddeld
    Voor de 5 pitter verwacht ik sowieso wel beetje zelfde verbruik alleen zou je verwachten dat een 2.0T wel wat zuiniger is
     
  17. Dankjewel voor de tag GerardTDCI.

    Jammer zo'n reactie als je ons niet écht kent Peter, wij geven niemand een inruil per e-mail dus ook u niet. Als je een inruil wil zonder dat de auto gezien is, zul je wellicht kunnen kijken bij wijkopenautos.nl o.i.d.. Bij echte interesse mag er altijd een afspraak gemaakt worden voor een bezichtiging, dan kan er altijd gekeken worden naar de prijs van inruil.

    BMW is inderdaad niet in ons straatje, omdat wij gespecialiseerd zijn in Ford. Nog een reden voor ons om geen inruil te geven als wij de auto nog niet gezien hebben. Met alle respect, uiteindelijk vind ieder z'n eigen auto een plaatje.... Anders had je 'm vermoedelijk nooit gekocht.
     
  18. ik kom met de mijne ook maar tussen de 10 a 11 liter per 100km en dan moet je redelijk beheerst rijden en niet overal het snelste weg willen zijn en geen 140+ op de snelweg.

    Mijn mening als je een auto koopt voor 10 jaar, dan moet je gewoon een bijna nieuwe kopen als je de laatste jaren niet al te veel onderhoud en problemen wil hebben.
     
  19. #19 peter1981, 4 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2017
    Daarom ook zeker niet meer dan 100dkm Kevin
    Liefste niet meer dan 50000km maar een mk2 vinden is nogal lastig met die kilometers al heb ik nu ene gevonden die voldoet aan mijn eisen alleen nog even bellen of het allemaal wel klopt en aantoonbaar is.
    Want ook die staat bij een handelaar en heb het allemaal niet zo op die jongens ze moeten immers allemaal geld verdienen.
    Laatste 3 auto`s allemaal particulier gekocht in Duitsland en dan is de kwaliteit vaak zoveel hoger dat wil je niet weten.
    Sowieso van de 60+ auto`s sinds 2003 pas ene keer bij een handelaar gekocht :mrgreen:
     
  20. Vraag me haast af wat je doet met al die auto's als je er al 60+ gehad hebt sinds 2003, smaken ze zo lekker met wat mayonaise :p
     

Deel Deze Pagina