1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. heb ik nog niet eerder gezien, dacht dat die alleen in dat blauw-grijs achtige waren. Of is dat omdat je een championsedition hebt wellicht
     
  2. Denk niet dat het enkel bij de Champions edition is, ik heb namelijke ook die delen in het zilver. Bij mij is het een Titanium.
     
  3. Zojuist heb ik de achterlichten even verwijderd. Dit naar aanleiding van het bekende probleem waarbij de achterlichten de lak raken en hier na verloop van tijd doorheen schuren. Achter beide achterlichten waren al 2 krasjes te zien waar de achterlichten tegen de lak hadden geschuurd.

    De bekende oplosing van dit probleem is door een kunststof M6 ring achter de pennetjes te plaatsen waarmee de achterlichten in de carrosserie zijn geklikt. Op deze manier komen de achterlichten net iets verder naar buiten waardoor ze de lak niet meer kunnen raken.


    Ik vind het eigenlijk absurd dat Ford hier nooit iets aan gewijzigd heeft. Dit probleem was er destijds ook al bij de Focus 2 en de oplossing kost slechts een paar cent.
     
  4. Mooie Focus heb je gekocht veel mooie en veilige kilometers ermee gewenst.
    Velgen is een persoonlijke smaak (ik zelf vond de originele 16 inch mooier staan)
    Die achterlichten waar dat kunststof ringetje achter moet is dat ook bij de wagon?
     
  5. Nette wagen en die velgen staan er mooi bij!
     
  6. Vanmiddag ben ik met de auto naar een andere vestiging geweest van de Ford dealer waar ik de auto heb gekocht. Hier hadden ze wat meer ervaring met de problemen van het SYNC systeem en het oplossen hiervan. De nieuwe SYNC module was inderdaad niet goed geprogrammeerd. Nadat de module volledig opnieuw is geprogrammeerd wat ongeveer een uur duurde werkt alles nu zoals het hoort.

    Nu het SYNC systeem goed werkt heb ik het vanmiddag maar eens goed uitgeprobeerd. Voor zover ik alle functies nu heb getest ben ik er niet echt kapot van. Persoonlijk vond ik het oude Bluetooth/Voicecontrol dat ik in de Focus 2 had een stuk prettiger.
     
  7. Maar toch opgelost nu, door jijzelf!

    Hoe losten ze dit op bij de Focus II?
     
  8. Bij de Focus 2 heb ik dit destijds opgelost door transparante beschermende tape van 3M op de plaatsen te plakken waar de achterlichten de carrosserie raakten.
     
  9. Blijft een beetje slordig van Ford dit... Bij onze Focus 2 wagon hadden de achterlichten ook de lak beschadigd. Ik moest zelfs een klein 2-3mm van de plastic van de unit verwijderen met wat schuurpapier - die was bijna zo scherp als een mes.

    Ik vraag me af of dit (nog steeds) een ontwerpfoutje is of gewoon een kwestie van slechte montage in de fabriek...
     
  10. Ontwerpfoutje, want de lichten kunnen toch maar bevestigd worden denk ik zo
     

  11. hebben nieuwere versies dit zilver dan? voor zover ik weet in de 2011 series alles blauw/grijs achtig. Daarom had ik alles gewrapt. Wat een heeeel stuk beter stond
     
  12. Gisteren in de showroom heb ik ook nog 2 Focus 3 Titanium uitvoeringen zien staan die beiden van 2013 waren. 1 hiervan had de grijs/blauwe interieur delen en bij de andere waren deze delen net als bij mijn auto zilver.

    Waar dit verschil in zit durf ik niet te zeggen. Mogelijk heeft het te maken met de bekleding. Die was bij de 2 Titanium uitvoeringen in de showroom namelijk ook verschillend.
     
  13. Volgens mij zit het inderdaad in het pakketje bekleding en interieur. Mijn vandaag opgehaalde Ecoboost Edition Plus (wat in feite een Titanium met Bus. Pack II is) heeft ook die blauwgrijze interieurdelen.

    Moet zeggen dat de nieuwste versie van Sync wel een stuk verbeterd is ten opzichte van de versie die ik vorig jaar in mijn vorige Focus III kreeg. Wellicht dat die update nog gedraaid kan worden?
     
  14. Mijn Focus is ook een 2011 Model maar dan wel met de Zilveren delen. Zal waarschijnlijk idd afhangen van de uitvoering van het interieur dan..
     
  15. Mijn oude Focus 2 staat inmiddels ook weer te koop (deze is HIER te vinden).

    Voor zover ik kan zien is de auto nog precies zo als dat ik deze heb ingeruild. De auto staat dus te koop met de fase 2 teller, de Sony 6-CD radio, Nederlandstalige Bluetooth/Voicecontrol met USB en het mondeo MK4.5 stuur. De auto staat nu op de 16 inch lichtmetalen velgen die eerst onder de Focus 3 zaten die ik gekocht heb.

    Ondanks dat de auto zeer goed onderhouden is en voorzien is van behoorlijk wat opties vind ik de prijs aan de hoge kant. Het gaat hier toch om een auto van bijna 10 jaar oud.
     
  16. Die Focus 3 velgen staan er niet mis onder trouwens.
    En de prijs is idd aan de hoge kant lijkt mij..

    Veel plezier van jouw Focus 3 JW:thumbs:
     
  17. #37 JW, 25 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2017
    Vanmiddag nadat het was opgehouden met regenen heb ik de auto maar eens gewassen. De auto was binnen een week al behoorlijk vuil. Midnight Sky is een erg mooie kleur maar je ziet er werkelijk alles op.

    Nadat de auto gewassen was heb ik ook meteen maar wat foto's gemaakt.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Toen ik toch bezig was heb ik ook meteen de Champions League logo's die op de deurstijlen zaten verwijderd. Dit waren gel logo's die ik er persoonlijk wat goedkoop uit vond zien. Deze logo's kon ik zonder enige moeite eenvoudig los trekken (zelfs zonder lijmresten achter te laten).

    Persoonlijk twijfel ik er nog over om ook het :focus3: logo en de "ECOnetic Technology" badge te verwijderen. Aan de ene kant vind ik het wel netjes staan maar aan de andere kant vind ik een achterkant zonder logo's en badges ook erg mooi.


    Nadat ik de auto had gewassen heb ik ook de lak gecontroleerd op eventuele beschadigingen en imperfecties. Als je de auto eenmaal zelf hebt gewassen zie je toch weer dingen die eerder bij aankoop van de auto niet zijn opgevallen. Op wat steenslagputjes na ben ik niets tegengekomen dat ik nog niet had gezien.

    Verder zijn er wat minimale lakbeschadigingen die ik voor aankoop al had gezien en waarbij ik ervoor gekozen heb om dit zelf op te lossen. Op de achterbumper zit een (zeer) kleine lakbeschadiging en er zitten wat kleine krassen in de lak aan de binnen/onderkant van de dakstijl van het bestuurdersportier (vermoedelijk door bij het instappen de stijl vast te pakken met een ring of sleutelbos).

    De dealer wilde deze punten wel met een lakstift bijwerken maar over het algemeen wordt het daar niet echt mooier van. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met het opvullen van beschadigingen met een airbrush spuit en zo de dikte laag voor laag op te bouwen tot de juiste dikte is bereikt en vervolgens te wetsanden/polijsten.

    Ik heb al lak liggen in de juiste kleur. Binnenkort de auto maar eens een dag binnen zetten en eens kijken wat voor resultaat ik kan behalen.
     
  18. staat er alweer proper bij!

    Heb bij mij ook de Logo's achteraan weggehaald, vond dit zelf ook een stuk strakker staan
     
  19. Ziet er netjes uit!
    En de logo's; less is more.
     
  20. Vind ik ook, weg ermee.
     

Deel Deze Pagina