1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Joey's Ford Focus II ST

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Solotov, 17 aug 2019.

  1. Ik stuur je een PB!
     
  2. Momenteel ben ik bezig om alle spullen te bestellen (nieuwe rubbers, distributieset, wiellager), en ben ik nog op zoek naar een goed adres om een turbosmart dual porte valve voor op de turbo te bestellen. Ook zoek ik nog een silicone slang vanaf de koude kant van de intercooler rechtstreeks naar de inlaat ZONDER aftakking. Iemand advies waar ik beide dingen kan verkrijgen?
     
  3. Boost pipe besteld, bedankt voor de links Batjuh, maar uiteindelijk gewoon bij Mebu besteld aangezien het daar net zo duur is.
    Kwam er overigens achter dat de pijp vanaf de grill naar de filter ontbreekt.
    Iemand enig idee of je die bij de dealer gewoon kan bestellen?
     
  4. De pijp vanaf de grille is in feite de box waar normaal de filter in zit! Ikzelf heb een open filter kit en met rvs pijp en tijdelijke flexibele hitte bestendige buis deze vanaf de aansluiting op de grille naar de filter gebracht! Er zijn wel los kappen en filter aansluitingen te krijgen hiervoor
     
  5. Ik had t iets beter uit moeten leggen denk ik. De luchtfilter box waar de filter zelf in zit, zit er gewoon in, op de oorspronkelijke locatie voor de motor. Vanaf deze box loopt dan een buis naar de motorkap waar hij koude lucht pakt. Deze zogenaamde luchthapper zit er niet op, waardoor mijn luchtfilter de warme lucht van de motor naar binnen trekt. Deze pijp kan ik helaas nergens vinden..
     
  6. @Solotov Ik snap welke je bedoelt, ik denk dat ik die nog wel heb liggen voor je, zal morgen even kijken.
     
    Solotov en Thieske vinden dit leuk.
  7. Zou top zijn, hoor het graag van je!
     
  8. @Solotov ik heb het gevonden en pb gestuurd, kijk maar even
     
  9. Even een update.

    Mijn monteur en ik zijn vol goede moed afgelopen woensdag gestart met het werk wat moest gebeuren. Helaas kwamen daarbij nog meerdere problemen aan het licht.
    De oorspronkelijke DV op de turbo van de Focus was vervangen voor een blanking plate waardoor de slechte dumpvalve voor bij de symposer de enige afblaas was die er zat. De map sensor zat hier ook maar half in de slag, waardoor ie daar luchtdruk verloor, en de sensor plus stekker waren volledig naar de vernieling geholpen. De kappen van de distributie waren ook verkeerd gemonteerd waardoor deze de distributie raakte.

    Heb er nu voor gekozen om de originele slang van de intercooler naar de inlaat te vervangen voor een silicone exemplaar van Pro-Hoses zonder aftakking voor symposer of dumpvalve. Vervolgens verwijderen we de blanking plate en komt hier een turbosmart recirculatievalve voor in de plaats. Met dank aan @Davidvk heb ik nu ook de originele CAI voor op de luchtfilter die ik terug ga plaatsen. De distributie ligt er al af en gaan we vanavond verder met vervangen. Dan moeten er nog 2 draagarmrubbers vervangen worden en een wiellager rechtsvoor.

    Al met al veel werk voor een auto, waar niks aan leek te mankeren.
    Heeft er iemand nog tips waar ik een stekker voor de map sensor van bosch kan halen?
     
    Thieske vindt dit leuk.
  10. Ik heb nog een defecte boost solenoid, die niet verder gaat dan kwart bar. Heb je daar misschien iets aan?
     
  11. Ik heb nog wel een stekker denk ik met een stuk kabel eraan.
     
    Thieske vindt dit leuk.
  12. lees t helaas nu pas. Stekker ligt donderdag klaar bij Volvo van Roosmalen...
     
  13. De Focus is eindelijk terug. Uiteindelijk meteen maar de bougies mee vervangen en de olie van de versnellingsbak ververst. Turbosmart plumb back geplaatst en de rest van de onderdelen vervangen. Auto rijdt nu als een trein.
    Enige wat ik en mn monteur waarnemen tijdens volgas optrekken is een geluid wat lijkt alsof er lucht ontsnapt in het boostcircuit. Dit is bij lagere toeren tijdens volle boost opbouw. Ik heb ook het gevoel dat ie nog altijd niet zo snel is, als dat ie zou moeten zijn, maar dit kan ook komen doordat ik hiervoor een Golf met 370pk gewend ben.

    Mijn vermoedens gaan uit naar bobines, boost solenoid, charge pipe naar de intercooler of de downpipe aansluiting op de turbo zelf. Geluid komt voor ons gevoel van rechtsvoor in de motorruimte, gezien vanuit de bestuurdersstoel.
    Mensen een idee wat dit kan zijn?
     
  14. Update:

    Inmiddels lijkt het geluid duidelijk te zijn, en blijkt dit het te vroeg openen van de wastegate te zijn. Ik vermoed zelf de boost solenoid, dus zal binnen kort in de buidel tasten om een nieuwe betere boost solenoid aan te schaffen. Verder bleken de remmen toch verder heen dan vantevoren verwacht. De blokken waren nagenoeg nieuw maar de schijf was echt helemaal op.
    Heb nu nieuwe schijven van ATE met keramische low-dust blokken van ATE gemonteerd. Aardig kostenpostje maar hij remt weer perfect. Tevens zou dit het remstof moeten verminderen.

    Tevens is het verbruik flink minder geworden.
    Dit was 1 op 9 gemiddeld (kwam door de defecte mapsensor en lekkende charge pipe), nu is dit 1 op 13 op de snelweg en 1 op 8 binnen de bebouwde kom. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik behoorlijk sportief rijdt.
     
    Davidvk vindt dit leuk.
  15. Zodan, dan loopt die flink zuinig van jouw:lol: op de snelweg bij 130 haal ik maar net 1 op 10.

    Maar betere boost solenoid, het is niets meer dan een magneet klep echt veel beter worden ze niet, als het echt de wastegate is, zou ik eerst de voorspanning controleren en eventueel afstellen op juiste openingsdruk.

    Maar wel mooi dat nu alles zo weer opgeknapt is, en stukken beter rijd
     
  16. Voorspanning van de wastegate afstellen heb ik nog nooit gedaan. Vind t sowieso lastig om dit zelf te doen, aangezien een foute voorspanning, grote problemen veroorzaakt...
     
  17. Ja opzich is het niet zo spannend, alleen ff juiste gereedschap. Ik gebruik via het werk geijkt afpersset voor gasleidingen. Dan kun je hem precies mee stellen
     
  18. kun je hier meer over vertellen? Ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de juiste voorspanning bepaal etc
     
    Davidvk vindt dit leuk.
  19. Openingsdruk is voor geschreven door fabrikant. In dit geval 0.31 bar (4.5 psi). Deze druk zet je op de actuator, hierbij schuift die een stukje uit, en dan verdraai je de moer van de wastegate op de actuator as tot dat de wastegate dicht staat. Opzich is het niet zo heel lastig.

    Zie je het niet alleen zitten om te doen wil ik je er eventueel wel mee helpen.
     

Deel Deze Pagina