1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jobdro's peugeot 206 GTI

Discussie in 'Mijn auto' gestart door jobdro, 14 dec 2014.

  1. Zal maar even een nieuw topic aanmaken voor een nieuwe auto.
    Zoals de meeste wel gelezen hebben heb ik de focus ingeruild voor een peugeot 206 GTI S16, dit heb ik gedaan omdat de focus voor een toen nog 19 jarige jongen een best ruime auto is en ik wat kleiners en snellers wou:). Ook was mijn vertrouwen in de focus ver te zoeken na 2x langs de weg te stoppen omdat ie het niet meer deed.
    Specs van de GTI:
    - 2.0 L motor goed voor 138PK (1997cc)
    - Max koppel 190 Nm
    - 5 versnellingen
    - Topsnelheid van 210KM/H
    (Dit zijn fabrieksgegevens)

    Heb de auto gekocht zoals ie nu is, dus met angeleyes, LED achterlichten, embleemloze grill etc. Tot nu toe alleen zelf de wisserarm+motor gedemonteerd, LED kenteken verlichting, Pioneer speakers ingebouwd (dempwol komt nog:cheer:), Mist achterlicht zwart gewrapt, nieuwe voorbumper met 307 lip(oude was slecht gespoten). Staat nog genoeg in de planning wat moet gebeuren, maar dat komt met de tijd wel:)

    Toen ik de auto net in mijn bezit had gelijk een full detail behandeling gegeven, hier was ie ook wel aan toe :roll:
    Wat heb ik gedaan:
    - Auto gewassen en gekleit en voor de zekerheid nog een beetje non ferro erop gespoten
    - 1x wollen pad met veloce
    - 3x gele pad met veloce (sommige delen meerdere keren)
    - 2x groene pad met mezzo
    - 1x witte pad met finale
    - blackhole aangebracht
    - Collinite als wax gebruikt.
    - Velgen in de wheel sealant van poorboy's gezet
    - interieur uitgezogen, stoelen geschoren, leer in het vet gezet, dashboard etc behandeld met natural look van poorboys

    Zie hier de foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hij schreeuwt wel echt om andere velgen en verlaging vindt ik persoonlijk:schater:
     
  2. Niet mijn stijl, maar een 206 gti is leuk! Veel plezier ermee! Op mijn carbucketlist staat een 205 1.9 gti, die komt er nog eens...
     
  3. 206 GTI had mijn moeder nieuw gekocht toen ik net 1 jaar mijn rijbewijs had. Ding stond als demo bij de dealer, zaten 16" OZ en een Sebring onder. Heb met dat ding leren rijden eigenlijk. Heerlijk gooi en smijt autootje!
     
  4. Leuke auto, GTI's van peugeot zijn heerlijke rijdersauto's. Hebben er in het verleden ook 1 gehad en er komt er als 2de auto weer 1 terug volgend jaar
     
  5. Ieder zijn smaak natuurlijk, zo vind ik bijvoorbeeld een 306 mooier dan een 205, maar kan begrijpen dat iemand een 205 GTI wilt:)

    Ben nog steeds erg blij met de aankoop. Gister heb ik een wetcoat op de auto aangebracht, wat is dit top spul:thumbs:Auto wassen, afspuiten, wetcoat op een natte auto aanbrengen en afspuiten met hoge druk, het resultaat is naar mijn mening velen malen beter dan een wax, en dat voor maar €12,- ?! Zal wel even een beadingfoto zetten in het daarvoor bestemde topic:)
     
  6. Ik hoop dat je er meer mazzel mee hebt dan ik. Van ellende eruit gedaan (kleine 1600€ aan reparaties in 6mnd tijd).

    Doe jezelf een lol en laat preventief de achteras reviseren. Als je pech hebt is hij al zo tot dat hij vervangen moet worden :nocheer: (dat was bij mij dus)

    Uitlaatspruitstuk kan rammelen
    Koppeling en koppelingskabel zwak punt
    Stuurbekrachtigingsdruksenor kan gaan lekken
    Draagarmen gaan snel kapot

    Mocht je winterbanden zoeken, ik heb de set van mijn oude 206SW GTi nog
     
  7. Yup... en om nog maar niet te spreken over de elektronische storingen.....
    Ga alle massapunten maar vast schoonmaken en vastdraaien, dan hoop ik dat je veel bespaard blijft.
     
  8. Ja en ben olieverbruik vergeten,dat doet die 2liter ook. (En niet alleen in de 206)

    Mijne deed nog geen 1:4000
     
  9. #9 ron1978, 20 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2014
    Rammelen van het uitlaatspruitstuk en koppelingskabel hebben wij ook gehad aan ons 206. Verder probleemloos gereden. Olieverbruik was nihil.
    1:4000 km valt toch reuze mee, heb een OPC gehad die 1 ltr op 500 deed :) haalde hem op bij de dealert en voor de eerste keer tanken ging de olie lamp aan..........
     
  10. Dat van de achteras is zeker een goed idee, zal binnenkort informeren wat zo'n geintje gaat kosten. Voor de rest, ik ben zelf automonteur en werk bij brezan, dus onderdelen kan ik goedkoop krijgen en er ook zelf opzetten :)
    Heb tot nu toe nog weinig problemen ermee, alleen dat het lager van me vin waarschijnlijk speling heeft waardoor hij af en toe een raar geluid maakt. Ben van plan binnenkort een grote beurt te geven en dan gelijk alle vloeistoffen verversen (bak olie, koelvloeistof, stuurbekrachtigingsolie en motorolie). Hoeveel inch is de set? en is het lichtmetaal of staal?
     
  11. 15" staal met Uniroyal winterbanden
     
  12. :mrgreen:Zo, eerst maar even wat stof afblazen.
    De GTI rijdt nog steeds heerlijk maar kom er wel achter dat er het nodige onderhoud gedaan moet worden. (remschijven/blokken voor achter, grote beurt, toplagers etc) Komende tijd dus maar even wat geld aan de kant zetten hiervoor.
    Heb afgelopen weekend wel weer een update opgehaald:D, heb namelijk nieuwe velgen, 17 inch atlantis velgen die oorspronkelijk een 206 RC zitten. De jongen van wie ik ze heb overgenomen heeft ze opnieuw laten spuiten en heeft extra veel metallic deeltjes in de lak gedaan. Ze staan ook wel bekend als de Gordons:schater:. In het donker/schaduw zijn ze mooi glans zwart en zodra de zon erop komt zie je alle glittertjes. Het klinkt een beetje als vrouwen velgen maar het heeft wel wat unieks:). Zitten hankook S1 evo banden met de maat 195/40R17 omheen met 2x 5mm en 2x 6mm profiel
    Hier de foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De glitters op foto vast leggen is nog best lastig, als het goed is heeft een professionele fotograaf ze wel op de foto gekregen, zodra ik de foto heb zal ik hem hier ook even dumpen:). Vanmiddag de auto maar weer even wassen en van blackhole/waxlaagje voorzien.
     
  13. Hij mag wel iets lager bij de grond of niet?
     
  14. Dat klopt! Er komt een AP schroefset onder en de torsie as wordt verlaagd, komen nog spacers op ivm aanlopen van de velg tegen de schroefset zodra die er onder zit. Zit te denken om hem zo'n 5 a 6 cm te laten zakken.
     
  15. 5/6 cm lager en spacers hieronder? Dat kost je 4 nieuwe banden en effe langs de spuiterij om je schermen te laten herstellen.
     
  16. Ach joh [MENTION=4752]Mike[/MENTION] dat kan zo'n flexibele fransoos toch wel hebben :schater:
     
  17. De jongen van wie ik ze heb overgenomen reed ook zo rond zonder problemen dus zal wel goed komen:mrgreen:
    Komen waarschijnlijk 5mm spacers onder zodat de velg net vrij staat van de schroefset.
     

Deel Deze Pagina