1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 jjonkie's Moondust Wagon Updates

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jjonkie, 22 apr 2014.

  1. Ik had ook mijn oog op de Brembo's laten vallen. Mede omdat de Focus niet erg zuinig met schijven en blokken omgaat (lees verhalen over nog geen 50K met schijven). Prijs was niet eens belachelijk veel hoger
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  2. Ik kan de combinatie van Brembo remschijven met de keramische Textar Epad remblokken van harte aanbevelen.

    Deze combinatie remt bovengemiddeld goed en de hoeveelheid remstof is met deze combinatie circa 80% minder als met de originele remschijven/remblokken.

    Wanneer de remmen toch vervangen dienen te worden is het tevens de moeite waard om meteen te upgraden van 278 mm remschijven naar 300 mm remschijven. Naast de schijven heb je hiervoor ook de 300 mm remklauw brackets nodig.


    Ik was zelf voor een nieuwe set 300 mm Brembo remschijven, keramische Textar Epad remblokken en een set nette gebruikte Kuga remklauwen + 300 mm brackets nog geen 200,- kwijt.
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  3. Ik heb nu Brembo blokken met maar die beveel ik niet aan. Piepen als een idioot en enorm veel remstof (zitten er nu 5000km op ofzo)
     
  4. Welke remschijven gebruik je in combinatie met de Brembo remblokken?

    Mijn ervaring is dat lang niet alle remschijven en remblokken goed met elkaar combineren. Zo zijn bijvoorbeeld Brembo remschijven in combinatie met Bosch remblokken ook geen goede combinatie. Doordat de Brembo remschijven vrij zacht zijn en de Bosch remblokken juist zeer hard zorgt dit ervoor dat de remschijven harder wegslijten als de remblokken.
     
  5. #1025 Mpothoven, 5 jul 2018
    Laatst bewerkt: 5 jul 2018
    @JW Ook Brembo schijven
     
  6. Ik “zweer” bij ATE. Ik heb ze nu ook weer op mijn MK2 zitten. Rondom schijven en blokken. De schijven zijn gecoat en roesten hierdoor nauwelijks, ze piepen niet, remmen goed en stoffen... ja doen ze wel. Maar niet zo overdadig dat na een dag de velgen zwart zijn. Ho wacht, ik heb zwarte velgen. :grin:
     
    gerardTDCI en jjonkie vinden dit leuk.
  7. Dat had ik in je topic ook gelezen inderdaad. Dat is wellicht ook een optie. Het vervangen van de brackets stelt niet veel voor begrijp ik ?

    Met name ook omdat het remmend vermogen van de 1.0 nagenoeg nul is en we de bergen in gaan met een 750 kilo zware vouwwagen wil ik niets aan het toeval overlaten. Het moet gewoon goed. En een beetje extra rem power is natuurlijk nooit verkeerd.


    ATE is OEM fabrikant voor Ford heb ik me wel eens laten vertellen. ATE heb ik er ook wel eens onder gehad en die waren goed inderdaad.

    Misschien moet ik gewoon niet te moeilijk doen. Gewoon goede schijven en blokken bestellen en klaar. Dan is het weer netjes voor elkaar.

    Aankomende week zal ik me er eens in verdiepen. Bedankt voor het meedenken allen !
     
  8. Ik zie dat ze van ATE ook Keramische remblokken hebben voor de focus.
     
  9. Het bekende kwaaltje ook maar even opgelost. Ik had nog een tube Sikaflex liggen. Lijkt prima te werken.

    20180806_120029.jpg 20180806_114953.jpg
     
  10. Als je de juiste Sikaflex hebt, dan gaat dat prima.
     
  11. Hier net zo, zal wel door de extreme hitte in Assen komen... :cheer:
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  12. Daar gaan we achter komen :lol:

    Maar ik heb er wel vertrouwen in. Ditzelfde spul monteren ze ook bumper, spoilers etc mee.

    Mijn spoiler zit er ook mee vast.


    Mocht je nog wat sikaflex nodig hebben, hoef je niet te kopen. Ik heb er een hele tube voor aan moeten breken... eigenlijk zonde.

    Kan je zo even ophalen om de boel vast te plakken.
     
  13. Volgende update ligt klaar: met dank aan @Factory

    Een motorsteun van een ST, hopelijk iets stugger dan de rubbers waar de 3 cilinder nu in hangt.

    Deze zal ik pas na de vakantie monteren, we gaan binnenkort weg dus mocht het niet bevallen dan moet ik me er 3000 km aan irriteren. Dat risico wil ik niet lopen.



    20180807_121125.jpg
     
  14. Ah.. heb net ook tube opengemaakt.. :( mja iig bedankt voor het aanbod.
     
  15. Ah die motorsteun past ook op de 1.0 dus? Ben wel benieuwd welk verschil je gaat merken.
     
  16. Gokje, ik denk het wel maar niet goed uitgezocht.

    Nog even geduld, ik laat het weten na de vakantie :-)
     
  17. fijne vakantie toegewenst :cheer:
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  18. Osram nightbraker laser vs GP Thunder h7 lampen...

    Stuk geler maar wat een licht.... zelfs op klaarlichte dag is het verschil goed te zien.

    20180808_141929.jpg
     
    Berrychello en Magure vinden dit leuk.
  19. Afgelopen weken hebben we vakantie gevierd in Frankrijk. Het meer van Annecy was de bestemming dit keer. Aan de 1.0 de schone taak voor het eerst de vouwwagen door de bergen te trekken.

    Voor een vouwwagen is het een flinke jongen. 9 meter diep inclusief de luifel en zo’n 5 meter breed bied deze plaats aan maximaal 8 personen. Gezien we met zijn vijven zijn hebben we dus ruimte genoeg. Opgeklapt is een redelijk formaat aanhanger met een maximaal gewicht van 750 kilo.

    Recentelijk heb ik de remmerij van de wagen laten nakijken en zitten er 2 nieuwe Dunlop bandjes omheen. Ik heb de aanhanger laten wegen met alle “vaste” spullen erin en dit kwam uit op 680 kilo.

    We hadden dus nog 70 kilo voor kleding, boodschappen etc.

    Van te voren had ik wel wat bedenkingen bij het vermogen van de 1.0 3 cilinder met 100 pk. Daar dit echt geen snelle auto is had ik al het idee dat dit waarschijnlijk de laatste vakantie met de Focus zou worden. Een beetje meer vermogen en ruimte staat op het verlanglijstje.

    Maar ik moet zeggen dat ik rustig nog een keer met de combinatie op weg wil. Want wat heeft deze auto met versteld doen staan. Ik was al fan van de 1.0 met name om het geluidje, soepeldheid en de zuinigheid maar de prestaties met een aanhanger zijn boven verwachting goed.

    We hebben de heen reis 1200 km afgelegd met op de BC 6.7 liter op 100km gemiddeld.. Gemeten aan de pomp kwam ik op 1 op 14.8. De terug reis was nog een stuk zuiniger met 1 op 15.4. Gemiddeld over de gehele trip incl dag tripjes door de bergen 6.6 liter op 100 km. Een nette 1 op 15 gemiddeld dus. Daar ben ik zeker content mee gezien dit een van de overwegingen was om een vouwwagen te kopen in plaats van een caravan.

    Olieverbruik ? Niet zichtbaar op de peilstok in ieder geval.

    Ook qua rijden was het fijne combinatie met de Eibach verlaging. De auto is vrij laag en de vouwwagen helt iets naar voren. Dat is optisch wel jammer maar qua rijgedrag echt prima.

    Met een wat hogere kogeldruk ligt de vouwwagen super stabiel ook op hogere snelheden. In de bergen is het een kwestie van de motor op toeren houden en hij blijft lekker gaan.

    Ook het herpakken als je moet afremmen voor langzaam klimmend verkeer gaat prima. Het kan zeker sneller als je 200 pk onder kap hebt maar je komt prima mee.

    Doordat ik nog wat spullen in de vouwwagen kwijt kon was ook het ruimte aanbod afdoende. We hebben zelf een flinke camping koelbox achterin gehad op 12v voor lekkere koude drankjes onderweg.

    De koelwater pomp heb ik slecht 1 keer horen draaien en dat was na een sportieve rit door de bergen (zonder aanhanger). Ik laat de auto meestal nog even 20-30 seconden draaien voordat ik de motor afzet en waarschijnlijk is de temperatuur van de koelvloeistof dan al weer voldoende gezakt. Toch is het een prettig gevoel dat ik deze er wel op heb zitten. De intercooler fan heb ik iets vaker horen draaien tijdens de vakantie. Die heeft zijn werk dus wel gedaan.

    Conclusie: Geweldige auto’s zijn het toch die Fordjes !

    Nog een paar foto’s voor de sfeer.


    20180826_134839.jpg 20180819_203334.jpg 20180816_121325.jpg
     
  20. Die hangt er mooi achter hoor! En wauw, wat een groot verblijf inderdaad!
     
    jjonkie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina