1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jasons Focus 3.1 ,125pk 2012: "Auto is verkocht"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jason101, 4 mei 2017.

  1. Een ANWB keuring kan zeker helpen, zeg ik uit ervaring. Ivm ratel in de turbo en dwarse dealer een ANWB keuring station naar de auto laten kijken en 3 weken later was de turbo onder garantie vervangen.;)
     
  2. https://www.anwb.nl/experts/auto/97/aankoopkeuring
    ANWB voert geen aankoopkeuringen uit.
    Ben zelf keer geweest bij ANWB station, daar vertelde ze dat ze in uiterste geval soms daar werk doen om zo betreffende klant op weg te helpen.
    Wordt eigenlijk nooit echt gedaan een aankoopkeuring. Meestal was het zo dat klant auto kocht en wij naar de klacht mochten kijken ivm de wagen was gekocht ander kant van het land. Uiteindelijk kregen we vaak toestemming om op kosten van dat bedrijf te fixen. IVM op en neer rijden niet te doen is voor een klant.

    @jweetje
    als je ratel bedoelt bij stationair draaien van de motor hoort. Is dit een waste klep die op de arm wat los zit. Los moet het zitten om zo juiste afdichting te krijgen.
    Maar heb zelf om deze klacht de turbo idd wel gewoon vervangen. Ondanks er niks mis mee was met de turbo zelf.
    Kan de link zo niet vinden. Maar is een schrijve van Ford zelf dat betreffende klep geen nadelig invloed heeft op de levensloop of werking ervan. Dat er geen rede is om de turbo te vervangen.
    Mogelijk was deze er in die tijd al en hebben ze daar aan gehouden.
    Dat het uiteindelijk vervangen is, is puur om je blij te maken dat het weg is.
    Om zo na aantal jaar weer terug te komen
    Dit zijn juist de dingen die dealer weet maar universele garage niet.
     
  3. Mijn buurman is nu gepensioneerd maar is meer dan 40 jaar monteur geweest en doet nu nog reparaties aan auto's.
    Ik ben bij hem met het verhaal over het vliegwiel gekomen en het is volgens hem deels geloofwaardig. Alleen wilt hij weten wat voor vliegwiel erin zit. Een enkele of een dubbelmassa?
     
  4. Jouw 125 PK 1.0 ECOboost heeft een dubbelmassa vliegwiel.
     
  5. Alles is na de reparatie goed verlopen.
    Geen problemen meer, maar de tik cq rammel blijft maar. Gisteren hiervoor toch ff terug geweest. Het blijkt toch de demper van het vliegwiel te zijn die niet meer zo lekker is. Volgens de monteur kan dit geen kwaad. Hij adviseerde wel bij het vervangen van de koppeling, waarschijnlijk ergens dit jaar om dan ook direct het vliegwiel mee te nemen.
     
  6. Heb niet veel te melden dan dat ik intussen in een jaar tijd ruim € 4000 luchter ben aan reperaties en onderhoud aan de auto. Het begon vorig jaar met de katalysator, november de d- riem en afgelopen week dan de koppeling + vliegwiel.
    Ik wilde de auto nu laten chippen naar 140PK maar dat kon niet ivm een niet goed werkende turbo. Ik merkte vorige week al iets maar vandaag kreeg ik dus het motormanagement - motorstoringslampje oplichten. Dus waarschijnlijk komt dit er nog eens bij. Ikke hier niet echt blij mee.
     
  7. Dat zijn geen leuke uitgaven :nocheer:
     
  8. Voorlopig dus deze auto blijven rijden, je weet dat hij helemaal in orde is! Even slikken, daarna genieten!
     
  9. dat is minder leuk Douwe :nocheer:
     
  10. Die keuze had ik al gemaakt na de d-riem.
    Ik weet dat bij een blok met ruim 170k een en ander wel aan vervanging toe is. Maar dat het allemaal tegelijk komt maakt het een beetje zuur. Ik denk maar zo, ik heb de duurste reparaties nu wel gehad.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  11. Herkenbaar ja :nocheer: maarja daarna is het wel genieten geblazen.
     
  12. #1112 jason101, 23 apr 2023
    Laatst bewerkt: 23 apr 2023
    Van genieten is nog geen sprake helaas. Ik probeer het kort te houden maar er gaat een lang verhaal aan vooruit.
    Ik wilde ook de auto laten chippen naar 140PK maar i.v.m een slechte turbo ging dit dus niet door.
    Ik had al eerder gemerkt dat de auto soms in noodloop ging maar het werd op ten duur zo er dat er blauwe rook uit de uitlaat kwam. Dat was voor mij de reden om toch weer terug te gaan naar Mebu. Dit was dus vorige week maandag.
    Ik heb verhaal uitgelegd en gevraagd of ze tussendoor een plek hadden om de turbo en motorsteun te vervangen, die al eerder in 2018 is vervangen. Het blok schudde ook als een idioot. Volgens Jaap, van Mebu viel dit wel mee maar goed, Ik vond dit dus niet.
    Vroegste datum die ze hadden zou 16 mei zijn maar ik had de auto op donderdag weer nodig voor woon-werk.
    Ik uiteraard pissig want ik heb er de laatste paar maanden een fortuin gebracht er had wel even een voorkeursbehandeling verwacht. Maar goed, dan realiseer je je dat het hun alleen om business gaat en niets meer.
    Ik heb vervolgens de dealer gebeld maar dan wordt je tegenwoordig via een call-lijn doorverbonden. Hier werd niet opgenomen en werd ik wederom teleurgesteld. Met hopies problemen de auto toch thuis gekregen.
    Ik had nog één optie open dacht ik om naar de reguliere en vakgarage bij mij om de hoek te lopen een vragen of zij dit voor mij konden doen, we kennen elkaar immers vrij goed. De d-riem durfde hij niet aan omdat dit specifiek Ford is en hij het speciale gereedschap niet heeft.
    Maar goed, een turbo en motorsteun is een heel ander verhaal en wilde dit deze week wel doen.
    Vervolgens ga ik afgelopen vrijdag de auto ophalen en komt hij met nieuws dat na proefrijden de auto nog steeds in noodloop gaat. Na uitlezen en foutcodes kwam hij tot de conclusie dat het blok niet op tijd staat. Kunnen twee dingen zijn: of de nokkenas positiesensor of de d-riem die niet op tijd staat.
    Ook heeft hij dit op papier staan die ik morgen mee zal brengen naar Mebu. Want als het echt de
    d-riem is dan zijn de rapen nog niet gaar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Jemig.. wat een verhaal... Weer een 'slechte' beurt voor Mebu... heb daar niet zo'n hoge pet van op....

    Succes met de afhandeling.... Jammer dat de garage niet eerst de auto had uitgelezen voordat hij de turbo had vervangen, of had hij dat nog niet gedaan?
     
  14. Ik heb de turbo gezien en deze was compleet aan z'n einde. Er zit nu een gereviseerde op. Ik had de opdracht gegeven om de turbo te vervangen omdat die hierdoor in noodloop ging, dacht ik.
    Maar omdat na het vervangen de auto nog steeds in noodloop gaat heeft hij uitgelezen, waarvoor hij niets in rekening heeft gebracht. Het kostte al genoeg zei hij. En we kennen elkaar al wat jaartjes uiteraard.
    Vooral als de auto tussen de 2500 - 3000 toeren komt slaat het noodlot toe. Dan gaat de auto schokken en komt bijna geen meter meer vooruit. De vraag is dus hoe ik de auto morgen bij Mebu krijg. Ik zat zelf te denken om de ANWB
    te bellen met een verhaal dat ze de auto met een auto ambulance brengen.
     
  15. wat dacht je er van dat mebu zelf de auto komt ophalen...
     
    gerardTDCI, M.Blaak en Kees37 vinden dit leuk.
  16. Jeetje zeg.. wat een verhaal. Lijkt mij idd ook het beste als Mebu zorgt voor het ophalen en terugbrengen van je auto. Zij hebben immers aan je distributie gezeten.
     
  17. Het ging al mis toen je een tik had na distriebutie vervangen.
     
    bws723, PhoenixNLx, M.Blaak en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Pfff wat een ellende weer.
     
  19. Auto staat inmiddels weer bij Mebu. Ik had ze gebeld met het verzoek de auto op te halen, maar dit zou buiten de garantie vallen en ikzelf voor deze kosten zou opdraaien. Vervolgens toch via de ANWB geregeld.
    Man zei dat we samen naar Mebu zouden rijden maar om iedere 200 meter rijden ging de auto weer in noodloop.
    Hij heeft de auto tot 3 maal gereset tot hij zelf zei, Ik ga een sleepdienst regelen. Heb een uur in mijn neus zitten peuteren eer ze er waren. Maar goed, we zijn er gekomen.
    Ik had gisteren al foto's gestuurd met de foutcodes die geconstateerd waren bij het uitlezen. Dus ze waren hiervan al op de hoogte.
    Volgens Jaap is het de alcuator die of stuk of verstopt zit met vuil. Dat zou inderdaad kunnen omdat de turbo langzaam slechter werd en olie is gaan lekken waardoor de alcuator is aangetast. Er zat immers nog maar 1 liter olie in het blok.
    Ikzelf geloof naderhand immers niet dat het de timing is omdat ik dit dan direct had moeten merken en niet 5 maanden later.
     
  20. Als er maar 1 liter in het blok zat is niet best dan zou het volgens mij einde blok zijn.
     

Deel Deze Pagina