Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inhouden en stotteren.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door JohnnyWalker, 30 sep 2019.

  1. Hallo.
    Weet iemand wat het kan zijn dat als ik rustig rij, gas geef en opschakel, de auto het best goed doet, maar als ik iets pittiger rijd, of ineens gas geef om in te halen, de auto een beetje inhoud en stottert.
    Betreft een Focus trend, 1.6 16v bj 2000.
     
  2. Handig als je die een keertje uitleest. Zo kan je een beetje op het probleem richten.
    Het kan van alles zijn , ontsteking, LMM sensor, false lucht.
     
  3. Vandaag het gasklephuis schoongemaakt, en stationair regelaar, motor loopt al eens stuk beter, mooier stationair, alleen wel een beetje hoog nog bij het starten, maar tijdens het rijden, bij gewoon rustig gas geven en schakelen, gaat alles nog steeds prima, voor mijn gevoel beter, maar bij gas snel intrappen, nog steeds het eerst inhouden, en vervolgens, een beetje stotend, toch voluit te gaan. Ik heb binnenkort een obd kabel, en dan eens uitlezen, ik vermoed zelf de brandstoftoevoer, maar daar kom ik wel uit.
     
  4. Mijn buurman heeft een obd scanner, en ook even uitgelezen, ik krijg 2 codes.
    2 keer P1000
    1 keer P1709
    Als ik de tweede op zoek, kan het met missfire van de bougies te maken hebben. Geen idee wanneer die vervangen zijn. Staat dus als eerste op het lijstje voor volgende week.
     
  5. Ik zet in op (een) versleten bobine of bougiekabels.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  6. Ik hoorde ook al dat het de bobine het kan zijn. Het word erger bij een warme motor.
    Dus ik ga van de bobine uit. Volgende week even bestellen.
     
  7. Als je een bobine besteld gelijk ook even nieuwe kabels en bougies, en het liefste een bobine van bosch.
    en bougies nemen met de juiste electrode afstand.
     
  8. Mijn Focus deed dit ook, heb de bougie kabels en bougies vervangen. Probleem zo goed als opgelost. Ik hoor hem af en toe nog wat ploffen, dus ik ga de bobine ook maar vervangen. Mocht-ie het dan nog doen ga ik inderdaad ook het gasklephuis e.d schoonmaken, maar eerst de APK. Ik verwacht daar nml ook wel wat kosten...
     
  9. Doe jezelf een plezier en bestel een originele van Bosch (via de Duitse Ebay zijn ze goedkoop). Eentje van Febi was bij mij na 15k km weer stuk. De bobine van Bosch houd het al ruim een ton uit en kostte net zoveel als ik voor de Febi has betaald.
     
  10. De oorzaak is bekend geworden vandaag.
    Had alles nieuw besteld, de bobine, kabels en bougies. Alles van Bosch. Bij het verwijderen, kwam ik er achter dat 1 bougie kapot was. Bij het verwijder van de dop, brak al het porselijn af. En die leek ook wel krom. Alles vervangen, en de auto loop er rijd weer als een tierelier. Niks geen bokken meer, en kan nu zonder terug schakelen weer de kruisingen opdraaien en door rijden.
    Bedankt voor alle tips. Het enigste wat hij nu nog doet is een beetje hard stationair soms. Dit is na het reinigen van het gasklephuis en stationair regelaar.
    Dat moet ik nog even uitzoeken.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina