Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe hard heb jij ooit gereden?

Discussie in 'Off-Topic' gestart door soheilmd, 18 jun 2011.

  1. Dan heb je nog niet hard genoeg gereden.

    Toegegeven hard op een recht stuk zonder overig verkeer is niet megaspannend. Met overig verkeer wordt het een stukje spannender maar het spannendst vind ik zo hard mogelijk door een bocht gaan.
    Gelukkig kan mijn auto meer dan ik durf.
    Maar mijn auto is dan ook niet gesponsord en zal ik diens bochtengrens ook niet opzoeken. Zo jammer van het zuur verdiende geld.
     
  2. Bedoel heb liever acceleratie en bochten dan hard rechtuit
     
    Rob M vindt dit leuk.
  3. Ik heb nu een naked bike die 230 doet... Da's pas spannend...:mrgreen::mrgreen::rock:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Mijn toenmalige CBR600F2 deed ook 230 (op de teller).
    Rechtopzittend geen doen en achter de kuip liggend een stuk fijner, hahaha. Vond dat redelijk spannend.....tot ik vanuit mijn ooghoek naar de vangrail keek...toen vond ik het wel heeeeel spannend. Er hoeft maar iets te gebeuren en je bent er geweest. Voordeel: bij zo'n snelheid duurt de angst maar een fractie van een seconde....daarna voel je niks meer, nooit niet meer.
    En toch gaat elke keer (als ik de kans krijg) het gas er op. Tegenstrijdig he? Kicken.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  5. #365 Iodokus, 16 aug 2021
    Laatst bewerkt: 16 aug 2021
    Laat dat bochten werk nu iets zijn waar de de Focus zijn sporen meer dan verdient heeft :mrgreen:

    Na veel lol gehad te hebben met een MK1, een MK2 (RE en ST) en een MK3 kwam daar de MK3 ST. Als je van het echte bochten werk houdt is de MK3 ST heel bijzonder, een voorwiel aangedreven auto met het karakter van een achterwiel aangedreven exemplaar. Meer lol kan je niet hebben........... of wellicht toch, iets met 4 aangedreven wielen misschien ;)

    Het gaat ook niet zo zeer om hoe hard, het gaat om de lol. Nederland leent zicht niet zo voor het hardrijden, al was het alleen maar om de nare consequenties die het kan hebben voor dat alom begeerde roze papiertje, uhh stukje plastic, ben nog van de oude stempel. Dat neemt echter niet weg dat als ik bij onze oosterburen ben en de ruimte (drukte) laat het voetje toch echt naar beneden gaat. Helaas heb ik een agente naast me zitten die de boel rond de 255 een halt toeroept, dus het maximale heb ik nog nooit uit de RS weten te halen :mrgreen:

    Hoe dan ook wat je ook doet, doe het aub zo veilig mogelijk :thumbup:
     
    RSBülent, Mpothoven en Edgarcmax vinden dit leuk.
  6. bochten en Focus, een gouden combinatie......;)
     
    RSBülent, Mpothoven en Iodokus vinden dit leuk.
  7. Ik moet heel eerlijk zeggen dat zelfs mijn c-max lekker door de bochten gaat, wil eigenlijk altijd wat harder maar nog niet de grens gevonden. Is ook best lastig in Nederland en met de 105pk die hij heeft :mrgreen:
     
  8. 237 op de teller in een ST mk3. In eigen auto, denk 215 op de klok in mijn Fiesta St. Mijn huidige auto 150 denk ik heel eventjes, geen idee zelfs wat de top is hiervan. Vind ik ook niet belangrijk meer
     
  9. Ik weet inmiddels dat de RS op de Duitse Autobahn geen moeite heeft met 240 (op de teller) met vier man erin
     
    RSBülent en Iodokus vinden dit leuk.
  10. na de meeting in Weeze (Duitsland) op de terugweg even 223 gereden, kan volgens Ford niet die geeft max 217 op voor de diesel ST :schater:
    het is wel ff leuk maar ik geniet toch meer van de snelheden die ik in de bochten haal waar iedereen hard in de remmen gaan omdat ze bang zijn om te vallen of zo :D
     
    focusonben, Ecobeast, Iodokus en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Precies dat, bochten zijn veel leuker dan heel hard rechtuit
     
    gerardTDCI en RSBülent vinden dit leuk.
  12. Toen ik de M5 in bezit had bijna elke keer de 305km/u aangetikt richting mijn werk, afstandje van 186km enkele reis duurde 56 minuten, incl. tankbeurt..

    Met de RS de 260 ook al aangetikt en deze machine is veel meer een pretmachine, waar de M5 een kanonskogel was…
     

Deel Deze Pagina