1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe denk jij over hard rijden?

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Lucas17, 13 jun 2020.

  1. Een poging om even de discussie te verplaatsen uit je laatste boete.

    ik zie overigens buiten de snelheid weinig verschil tussen 200 tussen 150 rijdende auto’s. En die idioten die met 80 achter een vrachtwagen uit komen als je met 130 aan komt.
    Veel te hard rijden gaat tegenwoordig al bijna niet meer. Zelfs snachts zijn er te veel mensen op straat.
    Ik zeg niet dat het mag maar ook ik trap hem nog wel eens door op een lege snelweg. En ik weet niet hoe anderen er ervaring mee hebben maar weet van mezelf wel dat als je zo hard gaat je alleen nog maar gefocust bent op wat er voor je gebeurt en kan gebeuren.
     
    Thieske en Ecobeast vinden dit leuk.
  2. zo sta ik er ook in.
    jagen heeft allemaal geen zin, zeker niet als het druk is.
    hetgeen waar ik mij aan stoor is de max. snelheid die bepaald is door de overheid.
    er zijn wegen (met 3 rijstroken) waar je 100 mag rijden, tussen 7 en 10 uur in de ochtend red je dat nooit en tussen 3 en 5 in de nacht kun je makkelijk 130 cruisen daar.
    waarom niet meer 'dynamische' snelheid, met druk verkeer de matrix borden naar 90 of 80 en met weinig verkeer naar de 120 of 130.
    ik denk dat mensen zich dan meer aan de snelheid gaan houden en uiteindelijk komt dat de doorstroom van het verkeer ten goede.
     
  3. Voor het lekker hard rijden ga ik zeker twee keer per jaar naar vrienden in Duitsland, kan ik lekker gassen en als we weer terug in NL zijn houden we ons voor 99% aan de snelheid. ;)

    Als je in Duitsland rij kan je ook beter achter je kijken want er zijn sommigen die kennen maar 1 gas stand: plank ;)
     
    gerardTDCI en Ecobeast vinden dit leuk.
  4. hard rijden is misschien niet het juiste woord, maar met het verkeer mee rijden doe ik zeker.
    soms is harder rijden juist rustiger, makkelijker met inhalen van de vrachtwagen en dergelijke

    soms is het fijner om met het verkeer allemaal 60te rijden ipv 50
    op snelweg is leuk 100, maar als je met het verkeer mee rijd, rij je zo 120.
    grote probleem is dat menig vrachtwagen gewoon 90-95 rijd.
    daar kun je niet meer zo lekker vlot inhalen als voorheen.
    alleen overheid durft niet die snelheid dan omlaag te halen.
    zelfs die maken meer vervuiling dan een auto die met 120 langs komt.

    ergste vind ik zelf traject controle.
    iedereen gaat uit angst langzamer rijden, in tilburg hebben we stuk midden brabantweg, zetten ze er neer op stuk van nog geen km totaal.
    daar zijn diverse uit de bocht gegaan. maar vaak stond er wel bij dat het savonds laat was en wat gedronken.
    nu is het 2baans 80, om bij de volgende stoplicht netjes afslag te halen, moet je dus doordouwen omdat je daar af moet slaan.
    sinds het er staat is het alleen maar erger geworden met drukte en bumperkleven.
    reed je voorheen 80-90 nu zit je al op bumper met 60 soms.
    flitspaal voor de bocht had ook het gewenste effect.
    na traject controle rijdt 80% ineens harder
     
  5. #5 Iodokus, 13 jun 2020
    Laatst bewerkt: 13 jun 2020
    Dit zal altijd een eindeloze discussie worden en blijven.

    Even los van wat de wetgeving voorschrijft zal het altijd zo blijven dat de één een bepaalde snelheid als krankzinnig bestempeld terwijl een ander zegt dat het allemaal wel mee valt.
    Ik ben verre van heilig als het om hardrijden gaat maar zal dit nooit doen als de omstandigheden het niet toelaten. En daar ga je weer er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dan zeggen dat de omstandigheden het nooit toelaten, maar dat is gewoon een verschil van mening iets wat goddank mogelijk is in dit land.

    Ik ben het met je eens Lucas, ook ik zie weinig verschil tussen 150 en 200. Het maakt niet gek veel uit of je met 150 km/u of met 200 km/u een ongeval krijgt, in beide gevallen is de kans groot dat je het niet meer na kan vertellen. Ook veel te langzaam rijden vind ik gevaarlijk, maar ja wat is dan weer veel te langzaam?

    We zullen ons aan de max. snelheden moeten houden aangezien we dat zo met elkaar afgesproken hebben en daar kan je het mee eens of oneens zijn, het is niet anders. Ondanks dat breek ik soms die gemaakte afspraak en dan zullen er altijd mensen zijn die dat asociaal vinden, so be it daar kan ik wel mee leven. Ik kan me haast niet voorstellen dat er iemand is die nog nooit ergens een bekeuring voor heeft gekregen, fout parkeren, rood licht, rood kruis negeren, geen richting aangeven, te lang links rijden en ja te hard rijden. Mocht zich toch een gegadigde aandienen dan zeg ik 'Goed voor jou, probeer het zo te houden'. Maar pas op dat je niet gelijk iemand voor rotte vis uitmaakt, dat is zo makkelijk vanachter je toetsenbord.

    Een ieder veel rijplezier en pas op met wat je doet (en zegt).​
     
    gerardTDCI, Ecobeast en bluediamond vinden dit leuk.
  6. Ik houd me zelden of nooit aan de opgelegde maximum snelheid, heb ik nooit gedaan. Ik Ik ben al helemaal blij dat ik nog nauwelijks in dat achterlijke Nederland moet rijden met hun idiote 100 km/u
    Ik ben in jullie ogen nu waarschijnlijk een verkeershufter, en terecht.
     
    Sloeber, hoomer, DDewitt en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Wie zegt dat, niemand heeft je aangevallen en je post zit gelijk vol agressie, waarom??
     
  8. Dat had ik met de clio met 235. Zat er een gt3rs achter:rofl:

    @Iodokus dat stukje over 150-200 bedoelde ik iets anders. Namelijk dat het ook 50km/h verschil is net als met 130 en 80.

    Ik vind hard rijden per definitie niet asso. Mits je er anderen niet mee lastig valt of door in gevaar brengt. Dus met verkeer op de weg rijden we ook geen 250. En al helemaal niet buiten de snelweg.

    De irritatie zit meer bij mensen die je afsnijden, van baan wisselen zonder te kijken en zonder snelheid te maken en bumper klevers. Ik ben zuinig op mijn auto dus zit niet te wachten op dat extra risico. De rs remt zoizo al veel harder dan een gemiddelde wagen dus ze zitten er zo op. Daarbij zeggende ik rijd altijd minimaal 5 a 10 km boven het maximum(trajectcontroles uitgezonderd) dus er is geen reden om te kleven. Als ze het toch doen houd ik gewoon in. Blijven ze nog bezig ff remmetje aan tikken. Niet vol in de ankers natuurlijk dat is slecht voor de achterbumper
     
  9. Duidelijk, zo had ik het inderdaad niet gelezen.
     
  10. Dat hoor je ons niet zeggen. Ik doe hetzelfde. Al had ik na je bericht in het andere topic wel eerder het idee dat je eigenlijk amper te hard rijd :schater:

    maar ik kan ook niet zeggen dat ik het idee heb dat iemand het hier echt verdedigt. Het is buiten de regels. Maar wat ik van anderen las doelde het er toch meer op dat als je het dan toch gaat doet doe het dan zo veilig mogelijk met niemand op de weg.
    Ik bedoel maar te zeggen. We hebben allemaal genoeg filmpjes van de ring gezien(waar je hard mag). Waar van alles op elkaar gevouwen zit omdat een snelle auto een langzame tegen komt na een blinde bocht. Als je dan toch in moet schatten lijkt me een leeg recht stuk snelweg(waar dan ook) uiteindelijk veiliger. Ook al mag je daar niet zo hard.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Ik vind 130 snel genoeg op de Hollandse wegen alhoewel ik soms wel eens wil doortrappen naar 150 maar dit is echt zeldzaam en moet wel de ruimte hebben. Over het algemeen ben ik een cruiser die het bij 120 hou. Wil ik echt constant doortrappen (160/170) dan ga ik wel naar Duitsland of de Franse tolwegen.
     
  12. Af en toe Wat harder rijden moet kunnen, wel als de omstandigheden het toe laten. Ik rijd meest met het verkeer mee, maar wel toch af en toe wel ff doortrekken naar wat harder mits niet te druk en het weer normaal.
    Ik heb zelf meer moeite met al die slingerende appende mensen in het verkeer, misschien wel veel gevaarlijker. Ik denk zelfs dat je scherper bent als je wat harder rijdt dan al slingerend je telefoon aan het bespelen bent.

    maar goed iedereen moet het zelf weten,
    Wat hij prefereert iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
     
  13. Te Hard rijden in woonwijken, bebouwde kom of 30km zones vind ik overigens wel not done.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  14. De laatste jaren rij ik haast nooit meer te hard. De Focus heeft een fijne cruise control, helaas niet adaptief. Iets voor de volgende auto.
    De CC staat bij mij op 110, dat zijn 105 echte kilometers. Alleen op de A2 (trajectcontrole) zet ik 'm op 105 (100 echte kilometers).

    Op weg naar werk dus lekker 110, en als ik dan iemand aan het inhalen ben kan men drukken wat men wil (ook op de A1 komen ze wel eens met mach1 voorbij), maar ik blijf lekker rijden. Waar ik een hekel aan heb: mensen die niet op de CC rijden en versnellen als je ze aan het inhalen bent. Bloedirritant.
    Het langzaam rijden scheelt in het verbruik en ik hoef niet heel ver over de snelweg, daardoor hou ik het wel vol. Maar 100 op de snelweg is wel erg langzaam. 130 reed ik nooit, dan was het 125 op de CC, maar in Duitsland vind ik zo rond de 140 a 150 een fijne snelheid.
     
  15. Nadeel van adaptief is dat je snelheid dus weer gaat variëren. Je auto kan dus ook zomaar weer wat versnellen als iemand anders jou aan het inhalen is.
    Ik heb dat toch geregeld dat als ik op de middelste baan rij en een auto voor mij naar rechts gaat en de auto weer naar naar 105 gaat.
    De meeste tijd is het heerlijk maar soms vervloek ik de adaptieve CC best wel.
     
  16. als het kan rij ik eigenlijk altijd te hard... ben geen jager, ga niet lopen kleven maar zodra ik ruimte heb gaat het gas er wel op ;)
     
    Gitzo, Ecobeast en gerardTDCI vinden dit leuk.
  17. Adaptieve cc is inderdaad best prettig, nadeel vind ik wel dat je flink afgeremd wordt als een of andere mafkees je inhaalt en te snel naar rechts gaat of iemand die hem snel tussen jou en je voorganger propt. De ruimte is er wel maar de wagen rekent met een minimale afstand.
     
  18. Te hard rijden is een overtreding, wordt je gepakt/bekeurd, eigen schuld en moet je op de blaren zitten. Daar zul je mij ook nooit over horen klagen. Waar ik wel moeite me heb is dat als er mensen zich aan de wet houden, en een ander bewust niet, door hard te rijden (of zoals snel wordt gezegt; asociaal rijgedrag vertoond, de bewuste overtreder kwaad wordt op de mensen die zich wél aan de wet houden in het verkeer. Dat maak je toch wel dagelijks mee.

    Te hard rijden doet iedereen wel eens, ikzelf ook. NIemand is roomser dan de paus...
     
    focusonben, Ecobeast en meeder vinden dit leuk.
  19. Ik rij s'morgens rond half zes van huis weg naar het werk, en tegen de tijd dat ik de stad uit ben en op de baan zit is het tien over half zes, en tot zes uur mag je dan nog 130 rijden. Gemiddeld rij ik zo'n 140km/h dan, het is dan rustig op straat en het schiet lekker op. Op weg naar huis rij ik gemiddeld 110, want dan mag je maar 100, dus ik hou me wel redelijk aan de snelheid. Hard rijden is geen kunst, maar op tijd stoppen wel. Vooral in het stadsverkeer rij ik oplettend en behoedzaam. Ik kan me mateloos ergeren aan automobilisten die bij ons door het straatje komen (30km zone, en veeeeel spelende kinderen) en er dan rustig met een rotgang door komen klappen. OOK onze buurtjes, die steen aan been klagen dat er te hard word gereden, doen het notabene zelf ook, en spreek je ze dan aan, vragen ze je waar of ik me mee bemoei?? Juist......totdat hun eigen kroost aan snot gereden op een motorkap beland, want dan is de wereld te klein...."mijn kinderen letten ALTIJD goed op".........Klopt, vooral als ze volop in het spel zitten. Ik moet geregeld het anker uitgooien (met 30km/h) als er weer eens een kleine spruit tussen de auto's weg komt schieten, in hun enthousiasme. Het verbaast me dan ook dat er tot op heden nog niks is gebeurt...vooral in het weekend.
     
  20. De Fransen houden zichzelf tegenwoordig niet voor niets vrij aardig aan de maximum snelheid, er wordt in Frankrijk heel veel gecontroleerd op de péage. De flitskasten staan aangegeven een stuk van tevoren, die zijn niet te missen, maar er wordt ook heel veel gelaserd. Paar jaar geleden onderweg naar Nice tot 3 keer toe op 1 dag.
     

Deel Deze Pagina