1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Heeft chippen nut?

Discussie in 'Performance' gestart door NicoFocus3, 14 jul 2018.

  1. Ik haal helemaal niks door elkaar Gerard.
     
  2. Beste allemaal,
    Ik ben hier terecht gekomen na de brief van Ford over de terugroepactie betreft de koppeling ect. diegene die het betreft kennen hem vast.

    Uiteraard wat meer rond gelezen op dit forum tot ik bovenstaand tegenkwam, driftig scrollend door de overgebleven pagina's opzoek naar vervolg hierop, maar dit kon ik niet vinden.
    Is hierover inmiddels al meer bekend?

    Mijn auto moet eind deze week naar de dealer voor een nieuwe update, kan ik dan niet gewoon vragen om de 140pk software?
    Heb een 1.0 125pk Wagon Ecoboost van sept 2016 en zo ik begrijp, is dat een MK3.2 op zo ongeveer de helft van de levenscyclus van de facelift.
    (Eens even lekker dit topic ophoog schoppen :D )
     
  3. [QUOTE="jlrens, post: 1821740364, member: 90874"
    Mijn auto moet eind deze week naar de dealer voor een nieuwe update, kan ik dan niet gewoon vragen om de 140pk software?
    [/QUOTE]

    Vragen kan altijd :lol: maar het antwoord zal ongetwijfeld nee zijn. Zo'n upgrade is geen product dat Ford aanbiedt.
     
  4. en aangezien de :focus3: 1.0 ecoboost nooit in NL is geleverd met 140 PK zullen hun de software ook niet hebben.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  5. Inmiddels staan er wel een paar import focussen met 140 pk te koop in Nederland
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Toch staan er een hele zwik te koop, zocht op gaspedaal op max 1.0 liter max 3 cilinders met minimaal 100kw (even uit m'n hoofd is dat 136pk)
    Allemaal ST Lines uit 2018 met 140 PK in de titel. (Edit, ja dit blijken idd geïmporteerde modellen)
    Ja ik zag er behoorlijk wat zelfs, maar na wat steekproefjes op kenteken indd allemaal geïmporteerd.
    Had wat hoop op een uitzwaai-model maar ik begrijp nu dus dat NL dealers zulke software dan ook niet hebben..
     
  7. Gewoon goede software erop laten zetten , rijd 100x beter
     
  8. Ford Wensink Nederland doet dat niet, heb ik na gevraagd, wou ook de standaard 140 hebben.
     
  9. met de software van Ford is niks mis hoor ;)
     
  10. Ja zal best maar ik weet dat een goede gechipte veel sneller zal zijn dan een standaart door ford gebrachte 1.0 naar 140 pk. Koppelverloop van een goede chip zal veel beter zijn , dan 1 die standaart uit de fabriek komt, dat zal bij ford niet anders zijn als bij al die andere merken.:)
     
    skate1907 vindt dit leuk.
  11. mee eens Leon maar die chip die jij bedoelt kost dan wel 5 tot 10!!!x meer dan een standaard map laden met meer PK's
     
    Leon Focus en focuskelp vinden dit leuk.
  12. Mee eens en los van de prijs heb ik toch liever originele Ford software dan een chip zeker zolang de fabrieksgarantie loopt.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. dat begrijp ik Eric.
    persoonlijk is er niks mis mee om een tune er op te zetten speciaal op jouw auto afgestemd echter zou ik dat soort bedragen alleen uitgeven als mijn auto een :st: of een :rs: zou zijn ;)
     
    Eric99 vindt dit leuk.
  14. Ja zo denk ik er ook over. Ik heb toen ik net mijn 125pk kreeg overwogen om hem te chippen maar op advies van iemand op het forum eerst eens afgewacht of ik extra pk's zou missen en dat is niet het geval in mijn dagelijkse gebruik van de auto. Het zou dan alleen voor de leuk zijn maar heb toch besloten om het niet te doen. Vandaar dat ik met interesse het stukje van JW las over eventueel de 140 pk software zoals die al langer beschikbaar is om bij de 150 pk de 182 pk software te gebruiken.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Precies zoals het bij mij gegaan is.

    Was het van plan maar kom geen vermogen tekort.
     
  16. Ohh dan zet ik orginele 182pk software op onze 150 rededition :) als dat behoud is van garantie, ik denk toch echt dat een dealer dat niet zo gaat zien hoor.
    Maar wie kan mij hier orginele 182pk software leveren?
     
  17. Ik heb vroeger mijn TT laten chippen van 225 naar (ik meen) 260/270pk. Geweldig, de eerste maand. Daarna ben je er aan gewend en valt het eigenlijk niet meer op. In het dagelijks verkeer trek je immers geen stoplicht sprintjes en 120km/u is even snel met 40 pk minder. Dat zuiniger rijden viel ook wel mee, en mocht ik daar al geld mee bespaard hebben dan verloor ik dat driedubbel doordat er 98 ipv 95 getankt moest worden :)
     
  18. Dan ga maar eens terug van 270pk naar 225pk :) kijken of t niet meer opvalt.
    Gechipt blokje loopt nou eenmaal veel soepeler en vlotter.
     
  19. Ja, dat zul je zeer zeker merken! Maar ook dat gevoel zal vermoedelijk na een maand wennen. Maar dat is uiteraard met alles, behalve met mijn vrouw.

    Het verschil van een TT naar een Ka was overigens wel merkbaar op snelweg. Van cruisen naar bijna opstijgen.

    Focus Wagon MK3 fase 2
     
  20. Nee dat geld rij je er nooit uit , een gechipte auto rijd gewoon veel beter als zon geknepen .
    Ik hou er wel van dat ik iets sneller kan,als ik dat wil, niet dat ik t altijd gebruik.
     

Deel Deze Pagina