1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen beste beurt voor ford!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Luifel, 14 nov 2018.

  1. Stukje uit de telegraaf vandaag

    Vijf sterren

    De Zweden van Rostskyddsmetoder hebben een sterrenclassificatie bedacht voor roestpreventie. Vijf sterren is top, 1 ster is een roestbak.

    Audi, VW, Mercedes en BMW en de Renault blijken hun auto’s prima te beschermen. Japanners doen het een stuk slechter.

    De drie grootste roestbakken zijn de Japanse Honda Jazz, de Franse Citroën C4 Cactus en de Japanse Nissan Quashquai. Ook het Zweedse Volvo komt er relatief slecht vanaf sinds het onder het Chinese Geely valt: de Volvo XC40 en XC60 krijgen slechts drie van de vijf sterren.

    Vijf sterren: Audi A8, Audi A6, Mercedes S-Klasse en Renault Espace.

    Vier sterren: Audi A4, BMW 1, Lexus LS 500h, Mercedes A, Opel Insignia, Renault Megane, Seat Arona, VW Golf, VW Passat, VW Tiguan.

    Drie sterren: Citroën C3, Dacia Duster, Hyundai i30, Hyundai Ioniq, Jeep Compass, Kia Ceed, Peugeot 308, Skoda Karoq, Volvo V60, Volvo XC40, VW T-Roc

    Twee sterren: Citroën C4, Ford Ecosport, Ford Focus, Ford Fiesta, Ford S-Max, Honda Civic, Kia Stonic, Nissan Leaf, Nissan Qashqai, Subaru XV.
     
  2. Aan mijn Mk 2.1 niet zoveel last van

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  3. Juiste Mercedes en Opel heeft aardig last van roest is mijn ervaring, ok ok Ford komt er dan wel achteraan....
    Ben benieuwd naar de testcriteria en meetmethoden (artikel niet gelezen)
     
  4. Ze beoordelen de gevoeligheid van de constructies en de anti-roest behandelingen.
    Het ontbreken van was in holle ruimtes zoals kokerbalken zorgt voor veel aftrek van punten.

    Ze zijn daar in Zweden altijd veel mee bezig geweest, zo werden de in Nederland geproduceerde Volvo's in de haven waar ze Zweden binnen kwamen voorzien van een flinke anti roest behandeling voor ze verder het land in gingen.
     
  5. Zo'n artikel zegt erg weinig zolang er geen productie-jaren bij staan.
    Bijv de Mercedes C-klasse van ca 10 jaar oud zijn enorme roestbakken idd
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  6. En dan de modellen die helemaal niet voorkomen in de test; roesten deze dan onder je kont vandaan?
    Ik neem zulke testverslagen niet zo nauw.
     
  7. Die waren al geheel weggeroest toen de test begon :schater:
     
    montagne en jason101 vinden dit leuk.
  8. Nee, dat was met de Fiats en Alfa's. Daarom staan ze niet in de lijst. Er was niks meer over om te testen.
     
  9. Dat klopt (en jouw post bewijst dat nog eens).
    De Mercedes W203 van vóór de facelift (2000-2004) roest als een malle. Hetzelfde model van na de facelift juist helemaal niet.

    Kortom: namen en rugnummers bij zo'n artikel. Na een Mondeo met zeer krokante deurrubbers (3 deuren onder garantie vervangen) heb ik mijn buik van roest wel wat vol.
     
  10. Gaat over wagens die nu geproduceerd worden.
     
  11. Dan is het nog wel een behoorlijke sprong van slechte roestpreventie (op basis van aannames) naar roestbakken.

    Zal de praktijk toch eerst moeten uitwijzen.
     
  12. Nu weet ik niet of ze allemaal, ongeacht droog of vochtig klimaat hetzelfde worden behandeld. Een auto in een vochtig klimaat als Noord Europa heeft meer de voorduren als een auto in een droog klimaat zoals bijv Griekenland.
     
  13. Telegraaf, zegt eigenlijk al weer genoeg. bij testen en controle bij de duitse bladen zeggen dat er ruim voldoende wax in de kokers zit.
    Hoeveel Fords van 10 jaar oud ken je die al erg roestig zijn ?of doorgeroest? ik geen. verbaast me zelfs dat delen die vol in de rommel zitten er na 10 jaar nog zo netjes uit zien.
    Afgezien daarvan behandel ik mijn auto's altijd na, extra roestbescherming op complete onderstel en op gevoelige plekken, in de motorruimte gebruik ik een zachte wax.
    Ik heb wel geleerd om te zorgen dat nadien alle afwaterings gaatjes weer open zijn.
     

Deel Deze Pagina