1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V 100pk Gasklephuis

Discussie in 'Performance' gestart door MP Focus, 31 mrt 2013.

  1. Hallo,

    Ik heb een ford focus 2 fase 1 met een zetec-s motor.
    Is voor deze auto een grotere gasklephuis te koop of moet ik hem
    dan zelf aanpassen.
     
  2. De Focus 2 fase 1 (2004-2008) is nooit geleverd met een Zetec motor. In de Focus 2 fase 1 zijn Duratec benzine motoren geleverd.

    De Zetec S(E) motoren zaten (onder andere) in de focus 1.


    Dus wat is precies de leeftijd van je auto en welk type motor zit erin?
     
  3. Kleine correctie. De Ford Zetec-SE 1.4 en 1.6 is bij de Focus II qua naam veranderd in Duratec 1.4 en 1.6.

    Ford Sigma engine klik
    Ford Duratec engine klik
     
  4. De Duratec 1.4 en 1.6 zijn inderdaad doorontwikkeld vanaf de Zetec S(E). Als je goed gaat kijken zitten er toch behoorlijk grote verschillen tussen de Zetec S(E) en de Duratec. Zo is de constructie van het motorblok gewijzigd waardoor veel onderdelen niet uitwisselbaar zijn. Zo is bijvoorbeeld de cilinderkop ook niet uitwisselbaar.

    Daarnaast zijn vrijwel alle onderdelen die op het motorblok zijn gebouwd waaronder de inlaat en het gasklephuis ook anders. Zo heeft de Zetec S(E) een gasklephuis dat bediend wordt door een gaskabel en heeft de Duratec een electronisch bediend gasklephuis.
     
  5. De topic starter kan dus ook beter een kopie van het gasklephuis of de originele zelf gaan aanpassen. Jij en focuskelp hebben het toch zelf aangepast?
     
  6. Oké bedankt voor de reactie's

    Ik heb via ford Etis en bij de dealer geïnformeerd en die hebben mij verteld
    dat ik een zetec motor erin heb liggen

    Het is een 1.6 uit 2005
     
  7. #7 JW, 31 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2013

    Als het inderdaad een Duratec 1.4 of 1.6 betreft zit er niets anders op als zelf het gasklephuis aan te passen. Er zijn hiervoor geen grotere gasklephuizen verkrijgbaar.

    Echter voor de Zetec S(E) 1.4 en 1.6 kan voor zover ik gelezen heb het grotere gasklephuis van een Puma 1.7 worden gebruikt. Daarnaast zijn voor deze motoren ook aftermarket gasklephuizen verkrijgbaar in verschillende diameters. Dit omdat deze motoren nog weleens werden gebruikt in kitcars en daarbij met diverse aanpassingen relatief hoge vermogens uit deze motoren werdt gehaald.
     

  8. Bouwjaar 2005 kan zowel een focus 1 als een Focus 2 zijn. Als je hetzelfde model Focus hebt als ik heb (zie de avatar en onderschrift) dan gaat het om een Focus 2 met Duratec motor. Heb je het oudere model dan heb je een focus 1 met Zetec S(E) motor.
     
  9. Ja dat is hetzelfde model.
    Ik vind het dan raar dat Etis en de dealer zeggen dat ik een zetec
    motor erin heb liggen
     
  10. misschien is deze vraag er al vaker geweest, maar is er ook zo'n optie voor een fofo 1 fase 2, 2.0l?
     
  11. JW, ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik het aangepaste gasklep 50mm heb gemonteerd, rijd nog steeds als een trein en jij?
    Alleen als je het gas goed intrap lust ie inderdaad iets meer , kan er wel vanaf, gr Peter:baeh::baeh::mrgreen::mrgreen::ford::focus2:
     
  12. Ik heb er ook geen moment spijt van gehad dat ik het gasklephuis heb aangepast en een grotere gasklep heb geplaatst. de motor loopt veel soepeler en reageerd feller op het gaspedaal. Dat de motor dan misschien wat meer verbruikt neem ik voor lief.
     
  13. Dat heb je mooi goed JW, heb ook helemaal geen dip meer ,kan hem gewoon doortrekken tot aan het rode gebied, maar zo vaak doe ik dat niet.:mrgreen::mrgreen:
     
  14. Als ik mijn gasklephuis zou aanpassen waar kan ik eventueel nieuwe onderdelen kopen
    of moet ik daarvoor bij de dealer zijn.
     
  15. Welke onderdelen bedoel je?

    Van het gasklephuis is alleen het deksel met gaskleppositiesensor los leverbaar. Het gasklephuis is verder 1 onderdeel waarvan geen losse onderdelen leverbaar zijn.

    De dealer kan je dus alleen een compleet gasklephuis leveren. Een nieuw compleet gasklephuis kost ongeveer €425,-.

    Je kan eventueel een gebruikt gasklephuis kopen om aan te passen. Let hierbij wel goed op dat je het juiste type gasklephuis koopt. Er zijn tientallen verschillende onderdeelnummers die onderling kleine of grotere verschillen kunnen hebben.

    Voor de gasklep zelf zal je op zoek moeten gaan naar een geschikte gasklep met een grotere diameter. Let er hierbij op dat ook de hoek waarop de gasklep gesloten is hetzelfde moet zijn als de originele gasklep. Hier zit nog weleens verschil in. Ik heb zelf een 50 mm gasklep uit de U.K. gehaald die origineel in een Weber carburateur zit. Ik heb echter begrepen dat dit type gasklep slecht (of helemaal niet) leverbaar is.
     
  16. Bedankt voor de info ik gaat opzoek.
     
  17. Goedemiddag heren,

    Zoals al in mijn eerdere topic aan gegeven ben ik iets te laat en sorry dat ik het stof van deze topic poets.

    Maar kan iemand van jullie mij een adres geven waar ik mijn gasklephuis kan laten aanpassen? En een adres waar ik het passende onderdeel van Weber zou kunnen krijgen.

    Please;=)
     

Deel Deze Pagina