1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gasklephuis vervangen

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Rykers, 23 okt 2010.

  1. Heeft iemand nog zijn oude 55mm gasklep liggen? Ik zou hem wellicht wel over willen nemen, in verband met het willen verbouwen/repareren van mijn 60mm gasklephuis.
     
  2. als dat helpt houd ik me ook aanbevolen. heb ook een 60mm huis werkloos liggen momenteel.
     
  3. Waarom heb jij jouw gasklephuis vervangen?
     
  4. bij wegrijden maakte hij zelf meer toeren, totdat je met gas speelde.
    (net of je niet kan rijden dan)

    en dat ging vanzelf weg en nu joeg hij bij starten de toeren naar 6000 RPM
    dan moest ik m snel van contact zetten.
    3x geweest, nu was ik het zat. Trekt wel beter met 60mm maar dit is niets..
     
  5. Hmm, die problemen liggen in de lijn van mijn problemen, (en ook die van Steff trouwens...)
     
  6. Ik vraag me dan ook af waar t m in zit. Of in de ecu of klep zelf....
     
  7. Dat vraag ik me ook af.
    Zelf heb ik na de problemen mijn 55mm huis er weer op gezet. Een aantal maanden later heb ik de stappenmotor in het 60mm huis vervangen, en de accu weer een half uur losgekoppeld gehad (doet de ECU resetten toch?) voordat ik hem installeerde. De auto schoot meteen weer in de toeren en de noodloop, precies zoals de problemen waren.
    Als de ECU echt gereset is, zal het probleem dan ook in het huis zelf zitten. Ik vermoed dan ook dat de elektronica onder de zwarte kap het probleem geeft, vandaar dat ik het eens wil proberen met een originele versie van deze elektronica. (waarbij ik mijn eigen 55mm huis wel in tact houdt)
     
  8. Heb zelf een focus 2 fase 2 1.6 16V en heb zelf een gasklephuis van 45mm naar 50 mm gemaakt , heb hem 5 maanden erop zitten ,maar tot heden geen problemen gehad, gr Peter:cheer::cheer::ford::focus2:
     
  9. Mannen; er is op de shout vandaag ook een stukje uitleg geweest m.b.t. die 60mm gaskleppen.

    Een grotere klep gaat niet direct helpen daar deze voor de MAF sensor zit. Aangezien de MAF sensor alles afregelt en deze bedoelt is voor het 55mm gasklephuis.

    Waarom de klep bij de ene wagen geen probleem geeft en bij de andere wel, zou heel goed te maken kunnen hebben met de specs van de ECU.
    Dus software versie, ECU versie etc.
     
  10. Ik zou de laatste software hebben volgens de dealer
     
  11. zou iemand eens plus na contact willen geven en eens luisteren of de gasklep dan geluid geeft?
    doet hij bij mij wel, maar hoort niet denk ik...

    ik hoor het graag!
    nu met rijden hoor je net als of er een blaadje in de ventilator zit... zachte fluittoon (neee... geen turbo)
     
  12. Dubbel post
     
  13. klopt. ik ben wat bezorgd en heb de auto nu binnen staan zodoende
     
  14. Snap ik, maar een plus na contact?
     
  15. als je de sleutel zo draait dat de radio aangaat en de controle lampjes op je instrumentenpaneel. etc.
     
  16. Ik snap niet wat je nu precies bedoeld met plus na contact, volgens mij heb je gewoon 4 standen, 0, I, II en III (is starten).

    Ik heb het wel even bij mijn gasklep gecheckt;
    0 - geen geluid
    I - geen geluid
    II - wel geluid uit gasklephuis (soort zoemend geluid)
    III (na het starten) geen hoorbaar geluid

    Tijdens het rijden hoor ik daar trouwens niets van.
     
  17. Het is gewoon een perfect antwoord!

    Ik heb ook de motor laten draaien met kap open, dat voel het niet meer, het bewegen in de klep.

    Lijkt wel of het geluid van de multiriem komt.
    Stationair niet zo goed hoorbaar, met rijden wel.

    Donderdag krijgt de focus een beurt, bij Ford monteur. Kijken wat eruit komt.
    Hoop geen waterpomp ofzo...
     
  18. Plus contact is II uit mij hoofd
     

Deel Deze Pagina