1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gasklephuis reinigen (2.0i)

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door DexterXL, 2 jun 2011.

  1. Ik heb dus wel de accupool los gehad, voor ongeveer 1 uur. Maar nu rijdt hij dus k*t..... [MENTION=3778]Boomerang78[/MENTION] heb jij toevallig je 55mm huis nog liggen? of heeft iemand een adresje voor de 60mm versie? of denken jullie dat het hier niet aan ligt?
     
  2. hoeveel km heb je er al mee gereden Marcel?
    een rit van een paar honderd km zal vast wel verbetering opleveren zoals Irwan ook al zei.
     
  3. [MENTION=11931]Marcelmax[/MENTION] Helaas heb ik mijn 55mm gasklephuis niet meer. Originele 60mm gasklephuizen zijn met de jaren steeds duurder geworden. Je moet er maar net tegenaan lopen.

    De lange rit waar ik over schreef, was van Leeuwarden via de Afsluitdijk naar IJmuiden.
     
  4. [MENTION=3778]Boomerang78[/MENTION] en [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION], ik heb nu nog niet veel km gereden (hooguit 50km) maar ik had niet verwacht dat het slechter lijkt te worden.
    Begrijp ik jullie advies nu goed, dat ik me (nog) geen zorgen hoef te maken en gewoon wat meer km moet gaan rijden?
     
  5. hmmm, dat weet ik niet precies omdat ik daar nog niemand over heb gehoord, alleen het feit dat het wel een paar honderd km duurt voordat die weer is 'gewend' laat maar zeggen.
    ik denk dat Irwan hier wel meer over kan vertellen.
     
  6. Naar mijn idee is het aan te raden om zeker één rit van minimaal 100 km te rijden. Het verschilt per auto, maar gaat toch X00 km overheen voordat het weer is 'gewend'.

    Het is wel vreemd dat de klachten na het schoonmaken meer zijn geworden dan daarvoor.
     
  7. Wellicht is de sensor aan de zijkant defect. Dit komt meer voor.. Is los te vervangen.
     
  8. Bij mij leek het ook erger te worden, in de eerste 100 km, maar het word steeds beter, vooral bij lange stukken.
    nu hoor ik hem nog bijstellen als hij naar stationair gaat maar dat word per rit beter.
     
  9. @antig01 Welke sensor bedoel je dan? En kun je vertellen waar hij exact zit? (eventueel een foto?).
    Zaterdag moet ik vanuit Zaandam naar Moordrecht (85 km) dus ipv de auto van de zaak pak ik dan maar de Ford. Ik laat het jullie weten
     
  10. Ik heb laatst door een accustoring ook problemen gehad met het stationair toerental. De ECU was daardoor blijkbaar behoorlijk van de leg geraakt. Na een verse accu leek het er ook op dat er nog steeds problemen waren. Omdat ik in het verleden ook een 60mm gasklephuis heb geplaatst wist ik dat het even kon duren met inleren, maar nu duurde het wel erg lang (vond ik). Dus ik dacht dat er iets anders aan de hand was (ivm de motorvervanging onlangs). Ik had al zeker meer dan 100km gereden en hij bleef slecht lopen. Ik was inmiddels alweer bij de garage geweest en op weg naar de dealer (vanwege software) ging de Foucs weer goed lopen...

    Ik weet niet precies hoeveel km ik heb gereden, maar het is zeker meer dan 150km geweest! De eerste keer met de gasklephuiswissel was dat niet zo, dus was ik ook in de veronderstelling dat het aan iets anders lag. Maar uiteindelijk bleek het toch met het inleerproces te maken te hebben.. Dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben. Het kan er wel degelijk mee te maken hebben.
     
  11. Hi [MENTION=4827]Denz[/MENTION], dank je wel! Dat klinkt goed! Ik hoop dat het bij mij hetzelfde is (mijn accu is ook laatst vervangen :) )
     
  12. Helaas, na 400km is er nog geen verbetering merkbaar? Iemand nog een laatste tip, of moet ik toch maar de dealer gaan bellen?
     
  13. Vandaag ook even m'n gasklephuis schoon gemaakt. Moest het K&N filter doen dus gelijk meegenomen. Maar zo schoon als jij m kreeg lukte hier niet. Bleef zwart!
     
  14. ook mijn 2.0 focus toerental deed raar.
    De dealer vertelde mij schoonmaken heeft geen zin!!
    Een nieuwe gashuisklep € 400,-??
    ik heb vandaag toch de stoute schoenen aangedaan,Auto binnen gezet en de how to do gevolgd.
    Compliment voor de beschrijving.
    Hij was inderdaad heel vies en stond ook iets open (de klep)
    De air intake reiniger gehaald en hij is weer als nieuw.
    Alles weer aangesloten en een klein rondje gereden.
    Ik merk nu al dat hij beter op het gas reageerd.
    Nu een paar kilometers rijden en kijken of het probleem weg blijft.
    Maar ik heb er vertrouwen in.
    Nogmaals bedankt voor de uitleg.
     
  15. gashuisklep

    enige tijd geleden de how to do gedaan.

    maar helaas het probleem is niet opgelost?
    zijn er mensen die nog een optie hebben wat nu te doen?
    ik hoor het graag, ga namelijk binnenkort op wintersport en wil het wel goed hebben.

    groet ronald
     
  16. Ja, de positiesensor op het gasklep huis vervangen, de pcm non-com herprogrammeren en daarna eerst 20 minuten stationair laten draaien. De enige oplossing voor dit probleem bij de 2.0 en 1.8 duratec. Helaas kun je dit niet (allemaal) zelf.
     
  17. ardea zoetermeer heeft hem al aan de computer gehangen.
    Ik zelf heb de klep schoon gemaakt.
    Ardea zei dat dit niet kon?
    waar zit die sensor? kun je die zelf vervangen?
    Alvast bedankt voor je antwoordt.;)
     
  18. Ja de sensor kun je zelf vervangen, alleen dan ben je er nog niet. "aan de computer hangen" zegt mij niet. Stuur me even een Pb met je woonplaats, dan kan ik je wel helpen denk ik.
     
  19. #59 WPI, 18 jun 2015
    Laatst bewerkt: 26 okt 2019
    Vandaag eindelijk er aan toe gekomen om het gasklephuis eruit te halen en te reinigen. Laatst nog even bij de Ford garage nagevraagd hoe het stekkertje los te krijgen, bleek dat na het uittrekken van het rode borglipje je ook nog met een kleine schroevendraaier een zwart klein lipje op moet lichten om het stekkertje los te krijgen, piece of cake als je het eenmaal weet.
    Met wat carburateurreiniger, een doekje en een tandenborstel ging het reinigen redelijk vlot. Na terugplaatsen de eerste kilometers had ik het idee dat hij even wat in toeren bleef hangen maar dat was zo over, lijkt nu wat vlotter en gelijkmatiger op het gas te reageren. Moet nog kijken hoe op een lange rit gaat, maar ziet er nu al goed uit.
    [​IMG]
     
  20. Ik heb nog originele klembanden op mijn slang zitten, blijkbaar is dit in 11 jaar tijd nooit open geweest. Ik zou graag mijn gasklephuis willen reinigen omdat mijn FoFo niet altijd even lekker start (warm of koud lijkt niet uit te maken). Met een beetje gas erbij start hij dan wel. Het kan natuurlijk ook wat anders zijn maar ik wil dit hiermee uitsluiten.

    Welke maat slangenklemmen kan ik het beste pakken? Gewoon van een bouwmarkt of verkoopt een autozaak of de dealer deze ook?
     

Deel Deze Pagina