Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gasklep reinigen

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door colin667, 8 feb 2008.

  1. Bedankt voor het plaatsen van de handleiding. Hopelijk is het de oplossing voor het probleem wat ik heb met de Focus 1.6 uit '99 van mijn broer. Na een snelweg rit waarbij ik tussen de 120 en 130 km/u blijft na gas los het stationair toerental lange tijd hoog en zakt langzaam af van ca. 3000 t/pm naar ruim 1000 t/pm. Dit op gas en op benzine.

    In de handleiding staat dat de accupool losgekoppeld moet worden. In hoeverre is dat echt nodig? Ik vraag dit omdat er een standaard Ford radio inzit en daarvan ben ik de code kwijt. Ik ben band dat als ik de accu los koppel de code opnieuw ingevoerd moet worden.

    alvast bedankt voor de reactie.
     
  2. Urdani, je hebt PM over de code van je radio ;)
     
  3. Ook maar eens gas en nullastregelklep gereinigd.

    Aangezien mijn gaspedaal nogal "plakte" en het stationair toerental soms erg laag was (tegen afslaan aan) heb ik me ingelezen in mogelijke oorzaken.
    Maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de gasregelklep en nullastregelklep gedemonteerd. Beide waren vuil en dus maar gereinigd met carburator/inlaatreiniger.
    Hierna weer gemonteerd en ik moet zeggen dat dit een enorme verbetering is!!
    Pakt veel beter op en gaspedaal plakt niet meer.
    Ook het stationair toerental is nu goed ong. 700 á 800 toeren en valt niet meer terug.
    DexterXL (Dennis) nog bedankt voor de tips.
     
  4. :mrgreen:
    Altijd graag gedaan.....en mocht je hem een keer willen uitlezen, dan weet
    je waar je terecht kan...."Garage het Votje" :schater:
     
  5. Ik heb gisteren de gasklep ook met succes gereibigd.
    Ook ik had last van een varieerend stationair toerental (500-1000-500-1000 enz.) Is nu weer helemaal opgelost en loopt nu weer netjes 750 toeren. Thanks voor deze uitstekende howto.
     
  6. Vandaag met succes de klep gereinigd, er kwam veel aanslag vanaf. Nu pakt de motor qua gevoel beter op. Was mooi weer om te sleutelen
     
  7. Wij hadden dat ie stationair hoog bleef lopen,later zakte ie af naar de 1000 toeren.
    Lang verhaal kort.De slang onder het inlaatspruitstuk was gescheurd.
    Maar wel het gasklephuis schoongemaakt.
     
  8. Ook mijn Focus varieert in stationair toerental, vooral als hij koud is. En na langdurig op de snelweg te hebben gereden slaat hij vervolgens bijna af als je moet stoppen, De stationair regeling pakt dan heel laat op.

    Dus ik dacht mooie handleiding, ik ga dit proberen.

    Echter nadat ik de luchtslang had verwijderd stuit ik op een sticker met de volgende tekst:

    ATTENTION

    DO NOT CLEAN INSIDE THROTTLE BODY OR
    ADJUST HARD STOP SCREW. SPECIAL
    COATING ON THROTTLE PLATE AND BODY.

    Dit stickertje zie je ook op de foto's van deze handleiding, maar de tekst is niet te lezen.

    Heeft de poster ondanks deze tekst de gasklep toch gereinigd of staat er misschien iets anders op zijn label ?

    Ik durf er nu niet goed aan te beginnen.
     
  9. Dit staat er inderdaad op. Ik kan er verschillende antoorden opgeven.

    Op de gasklep zelf zit een speciale coating, die niet zo goed tegen schoonmaakmiddelen als remmenreiniger kunnen. Een goed alternatief is carburateurreiniger, of wat ik gebruik is jet cleaner van het merk Makra. Deze laatstgenoemde is speciaal ontwikkeld voor gaskleppen reiniging. Deze tast de coating niet aan.

    In hoeverre moet je denken dat je hem niet schoon mag maken omdat dit er op vermeldt staat? Wat ik eerder al vertelde er zit een speciale coating op die er voor zorgt dat er geen vuil op de klep achterblijft. Na mijn mening zal die coating na verloop van jaren zeker bij een auto van 10 jaar echt wel slijten. Je hebt dan twee opties, of je vervangt hem zoals Ford het zegt met een nieuw gasklephuis waarvan ik ooit het bedrag heb gehoord en onderhand achterover viel. Of je maakt hem schoon en hetzelfde kwaaltje is waarschijnlijk verholpen.

    Wat meerdere zeggen, trek de stoute schoenen gewoon aan. Misschien een stom voorbeeld, maar ik neem aan dat je zelf ook gewoon je lampjes zal verwisselen? In Amerika staat dan bij de meeste automerken een stickertje op de lamp dat je dit niet zelf moet doen omdat je electro shock kan krijgen. Misschien een simpel voorbeeld maar gasklephuis stelt echt niet zoveel voor. Succes!!
     

  10. DIT is idd 9 van de 10 keer de oorzaak van slecht lopen van de zetec motoren. (1.4-2.0). Controleer eerst de carterventilatie (met name het slangetje) of hier geen scheuren inzitten. Gasklep reinigen heeft voor het stationaire deel geen zin. Voor gasrespons e.d. wel.
     
  11. lager vet is juist een vet wat ik daar echt NIET zou gebruiken. een paar druppeltjes naai machine olie is t ideale middeltje hiervoor.

    p.s. denk dat t tijd wordt dat iemand een gasklep flow dienst gaat aanbieden want als ik zie hoe inefficient die gasklep is, beginnen mijn handen te kriebellen!
     
  12. Tja dan is gasklep netjes geflowd, is de rest qua luchtaanvoer etc. Nog steeds niet optimaal. ;)
     
  13. dat klopt (helaas) wel maar daar is ook wel wat aan te doen...
     
  14. dat kun jij toch doen Bas? :schater: ;)
     
  15. Goede how-to.

    Ik heb er vanaaf gretig gebruik van gemaakt.
    Binnenkort zal ik een paar foto 's in "mijn eigen" topic plaatsen.
    Gelijk slangetjes van carterventilatie vervangen nu 't spul toch los lag.

    :thumbs:
     
  16. Heeft iemand de missende foto's hiervan nog ergens liggen? :D
     
  17. vraagje

    heeft iemand nog de foto"s van de gasklep reinigen.
    ik zie wle de icoon maar niet de foto op de site.
    wil er graag eens aan beginnen.

    Adrie
     
  18. Is er iemand hier op het forum die de foto's nog ter beschikking heeft?
     
  19. Geen foto's meer?? Want ik weet niet hoe ik de borging van mijn mondeo moet losmaken
     

Deel Deze Pagina