1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garantie ervaringen Ford Nederland

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door NMEF, 30 jan 2016.

  1. feitelijk is het zo dat je zaken doet met je dealer en niet met ford .
    Je moet ten allen tijden bij je dealer zijn voor garantie, en die moet het verhalen op ford.
     
  2. eerlijk is eerlijk garantie is veel regels.
    ja ik weet niet de exacte regels van ford wel van peugeot
    het volgende heeft idd meer van peugeot uit dan via ford uit ivm ik die regels wel ken.

    daar werd zelfs een zogenaamde 25ste maand gerekend waar je nog garantie kon aanvragen op de auto. daarbuiten zit je idd met coulance

    je mag verwachten dat auto niet kapot gaat met hoge kosten binnen de 5jaar. gebeurt er wel buiten de garantie om dan zit je met coulance regeling.
    dit geld alleen als je auto daadwerkelijk goed is onderhouden.

    ik heb vaak zat meegemaakt dat we de klant konden teleurstellen dat er niks werd betaald uit coalance ivm de auto niet bij de dealer in onderhoud is. dat is zeer vervellend voor de klant. las het al eerder. wie coulant is met dealer, is de dealer coulant terug.

    ja er zijn x aantal zaken waar verlengde coulance/garantie op zit.
    iets te noemen is zoals voorveer 8jaar garantie en 150.000km volledige vergoeding
    of vervuilde motor (p2185 storing) te lange ketting en dergelijke 5jaar en 120.000km volledige vergoeding.
    om iets te noemen bij peugeot, 1 ding is wel, onderhoud dient netjes gedaan te zijn.
    beurt niet op tijd en je heb geen recht op coulance.
    ken aantal verhalen waar flinke kosten bespaart gehad konden worden als de beurt bij de dealer was gedaan.

    voorbeeld 5beurten bij universeel gehad in plaats van 4beurten die nodig was. niks verkeerd mee universeel was hij zelfs duurder per beurt als bij dealer. maar ivm kwaliteit van de olie niet gegarandeerd kon worden verviel coulance regeling en kon hij zelf nieuwe motor aanschaffen

    ja ik weet dit is gezien vanuit peugeot. maar weet ook dat elders zo ook gaat.
    ken alleen voorbeelden van peugeot.
    ik geloof niet dat bij ford het anders zou gaan.
    tevens ben ik benieuwd wat ford hanteerd voor sommige onderdelen of die ook verlengde garantie hebben. dan heb ik het niet over lak en roest schade.
    maar over onderdelen algemeen
     
  3. O-ringetje is mooi vervangen onder garantie maar nogmaals waarvoor dient dit, het is een soort dichte o-ring wat aan de buitenkant van het blok zit dus uitgang naar buiten of is dit dus niet zo? dit snap ik dus niet er zit niks op aangesloten, ik denk dan maak het helemaal dicht dan kan het ook nooit naar buiten toe lekken.

    Dus wat is dit voor een soort o-ring en waarvoor dient het? of snap ik het niet en zit ik verkeerd te denken.
     
  4. Mogelijk dat daar iets extra's op aangesloten kan worden (extra waterpomp ofzo) en dat dat bij jouw auto niet nodig is.
     
  5. Nogmaals:

    Je geeft zelf het antwoord al: O-ring houdt koelvloeistof tegen.
     
  6. Aan Fred,

    Dat weet ik ook wel waarvoor een o-ring dient dat is mijn vraag niet, lees eens goed en geef dan antwoord. maar niet 2 keer het zelfde.
     
  7. Een dichte o-ring heb ik nog nooit van gehoord :schater: Alhoewel, als hij open is lekt hij :mrgreen::mrgreen:
    Heb je misschien een foto?
     
  8. Ik heb je vraag meerdere keren gelezen maar snap hem nog steeds niet, zal wel aan mij liggen. Succes ermee.
     
  9. De vraag is volgens mij: Welke kluns heeft bedacht dat daar een gat moet zitten dat dicht gemaakt moet worden met een O-ring, terwijl het gat geen enkele funcitie lijkt te hebben?
     


  10. Dat zal best wel een reden hebben..,jullie moeten het je gewoon niet afvragen waarvoor dat is.
     
  11. Wat ik wel en niet moet doen bepaal ik lekker zelf, :cool:
     
  12. Vindt ik ook...,zo'n kop zou ik ook hebben.:cool:
     
  13. Kan het niet zo zijn dat bij bepaalde uitvoeringen van dat blok die opening wel een nuttige toepassing heeft?
     
  14. Tja en Ford bepaalt de garantie voorwaarden. :grin:
     


  15. Waarschijnlijk wat al eerder genoemd werd...,een extra waterpomp ?
     
  16. [MENTION=844]Marco Morello[/MENTION]
    bijna
    ford bepaalt de coulance regeling
    maar overhied/europese unie bepaalt de garantie bepaling.
    dingen zoals minimaal 2jaar garantie komt van de overheid.
    wat daarbuiten gedaan wordt is het tweede. daarom als je geen dealer onderhouden auto hebt kunnen ze moeilijk doen voor coulans.
    zit hij in de garantie dan kunnen ze nog wel moeilijk willen doen maar dan moeten ze wel bewijs hebben dat betreffende bedrijf auto verkeerd gerepareerd hebben. dus ook dat betreffende bedrijf moet de onkosten betalen.

    op een reparatie heb je ook garantie op dat het goed gedaan is.


    ff coulance-regeling van peugeot
    daar hebben ze een tabel waar ze km-stand en leeftijd invullen
    dan komt er direct te staan wat de peugeot vergoed, wat kosten klant zijn en vaak ook korting bij dealer zelf.

    voorwaarden zijn wel dat hij dealer onderhouden is en beurten op juiste tijd gehad.
    5000km over een beurt en je kan fluiten naar coulans
     
  17. De overheid stelt de termijn vast, het is aan de fabrikant om de voorwaarden te bepalen.
     
  18. Jep, en ik bepaal of ik nog Ford wil rijden.:rock:
     
  19. Zal niemand bij Ford wakker van liggen als jij wat anders gaat rijden. ;)
     

Deel Deze Pagina