1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garantie ervaringen Ford Nederland

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door NMEF, 30 jan 2016.

  1. Ford is net een verzekeringsmaatschappij. Als ze ergens onderuit kunnen komen zullen ze het niet laten:).

    Interpolis glashelder!
     
  2. haha en bij VW is dat anders zeker??
     
  3. Er zijn ook genoeg andere merken die net zo goed zijn of zelfs beter ..
     
  4. net zo goed of net zo slecht? ;)
     
  5. Na een aantal jaren Ford gereden te hebben en fora gevolgd te hebben, denk ik dat ford het nog netjes doet t.o.v. PSA...
     
  6. Ik vind het in ieder geval schandalig en ben van mening dat de klanten onrecht wordt aangedaan (ongeacht de juridische waarde ervan).
    Ik ben van mening dat je als bedrijf verantwoordelijkheid dient te nemen, maar op de een of andere manier, krijgen bedrijven het voor elkaar dat hun klanten hun rechten opgeven door ondoorzichtige verwijzingen naar algemene voorwaarden waar je een jurist 4 dagen voor moet inhuren om duidelijk te krijgen waar je nu voor tekent.

    Ethisch gezien klopt het niet. En ik ben ervan overtuigd dat de voorwaarden, wanneer je kunt aantonen dat de verkoper weet dan hun klanten de voorwaarden niet (kon) lezen en begrijpen, ook niet rechtsgeldig zijn. Het duurt nog even, maar ik hoop dat dit bij de Europese rechtbank wel een keer geregeld gaat worden.
     
  7. Tsja, met de huidige concurrerende markt is dat niet echt gek.

    De marges worden zo klein en als er dan achteraf nog dingen onder garantie of coulance moeten gebeuren. Dan houd je onderaan de streep weinig over helaas.
    Dan zou je prijs omhoog moeten gooien wat weer klanten bij de concurrentie gaan shoppen. En dan verdien je nog minder..

    Ik ben het wel met je eens hoor, maar bedrijven kunnen tegenwoordig soms bijna niet meer anders
     
  8. Dat is nu niet het geval dan? Mogen geen bepalingen in staan die onredelijk nadelig zijn voor de klant, daarnaast is er een grijze en zwarte lijst. Dit geldt niet bij een zakelijke overeenkomt en terecht vind ik. De vrijheid van wat partijen afspreken is dan belangrijk, daarnaast handelen de partijen als gelijke partijen.

    Welk voorwaarde is op dit moment onredelijk?
     
  9. Wel eens van PON gehoord? Zij ook niet van de consument...
     
  10. #30 Vogel, 1 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2016
    Exact het voorbeeld in deze casus: Je mist een oliewissel en ALLE garantie wordt ongeldig ipv alleen garantie op onderdelen die smering nodig hebben.
    Hoeveel discussie voert Ford met klanten als ik kijk op het draadje omtrent de gebrekkige kvs retourleiding bij de Ecoboost?
    Idem mbt loslatende clearcoat lak op kunststof delen.
    En dan heb ik het nog niet eens over individuele problemen waarbij de meest logische oorzaak fabricage-fouten zijn.

    Ik begrijp de positie van Bokkepoot en ben ervan overtuigd dat hij gelijk heeft dat hier de oorzaak gezocht moet worden, maar eens ben ik het niet met de situatie.
     
  11. [MENTION=14628]Vogel[/MENTION] je hebt het telkens over garantie, maar die was hier al lang verlopen. Daarna is er een coulance regeling, zou jij coulant zijn naar iemand die niet loyaal is aan jou door een beurt over te slaan?
     
  12. #32 Vogel, 1 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2016
    Misschien niet helemaal 1 op 1, maar het volgende gevoel houd ik over aan deze vraag ...

    klant komt bij de AlbertHeijn en zegt: Ik heb appels bij jullie gekocht, maar de taart die ik ervan gebakken heb, was niet lekker want die appels waren slecht.
    Manager: Maar ik zie op uw bon dat u heeft bij ons geen suiker heeft gekocht. Waar heeft u deze vandaan?
    Klant: van de Jumbo!
    Manager: Dan krijgt u geen nieuwe appels, want u bent geen trouwe klant. Bovendien is de (vanGilse)suiker van de Jumbo niet zo goed is als de (vanGilse)suiker van AlbertHeijn.

    Mijn AlbertHeijn manager geeft mij eerst nieuwe appels en vraagt vervolgens wat hij kan verbeteren om te zorgen dat ik voortaan ALTIJD bij hem kom winkelen.
     
  13. Deze vergelijk gaat niet op. De TS heeft aangegeven dat de 40000km beurt helemaal niet is uitgevoerd dus ook niet bij een andere niet-Ford dealer
     
  14. Akkoord, verhaal iets bijgeschaafd. Naar gevoel blijft
     
  15. #35 Marco Morello, 1 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
    Overigens hoeft bij de 1.0 Ecoboost niet alleen de koelslang de schuldige te zijn.
    Er kan ook iets zijn met een o-ring van 25cent, wat lekkage kan veroorzaken.
    Als die lekt dan moet de complete distributieriem eraf.

    Voor de rest vind ik het niet vreemd dat er geen garantie wordt verleend. Sneu is het wel. Spelregels zijn duidelijk genoeg; auto moet op vaste momenten onderhoud hebben (1 jaar of 20.000km, wat het eerst komt). Als jezelf het risico neemt om ergens een onderhoudsbeurt over te slaan, neem je bewust het risico om de regeltjes niet na te leven.

    Of het handig is van de dealer om zich niet voor jou in te zetten? Denk het niet.

    Maar het is beetje als een one night stand zonder protectie... Als je dan naderhand een tropische aandoening hebt is het ook je eigen schuld. :grin:
     
  16. Is het kvs peil wel in de gaten gehouden? als er ergens een lekkage was, zou dat opgemerkt moeten worden.

    Bij mijn vorige focus was de waterpomp een beetje lek, het peil daalde steeds. Dat viel toen gelukkig nog onder garantie.
     
  17. Een paar weken terug koelvloeistof laten bij vullen lekt een beetje weg, auto staat nu in de garage voor een 2e jaars beurt, auto is 2 jaar en 1 maand oud met 13417 op de teller. ik kreeg een telefoontje van de dealer auto komt niet klaar vandaag omdat koelvloeistof weglekt via een o-ring, voorkant van de motor moet er vanaf om o-ring te vervangen, het is echt een heel klein o-ringetje ze hebben me het aan een motor laten zien die op een werkbank stond. het word gerepareerd en ik kreeg meteen een leenauto mee voor zo lang het duurt en alles onder garantie, ik heb wel die 3 jaar ford protect erbij.

    Weet iemand waarvoor die o-ring dient ik zie er het nut niet van in er zit niks op aangesloten zit gewoon in buitenkant motorblok en is dit echt veel werk?
     

  18. Beetje vreemde vraagstelling terwijl het onder garantie valt, maar je koelvloeistof lekt daar weg, aangezien de ecoboost kritisch zijn met koeling, zou ik het idd laten vervangen. Als ik het goed heb moeten ze ook de distributieriem verwijderen en vervangen om deze keerring te vervangen.
     
  19. Als jij het nut er niet van in ziet waarom laat je hem dan repareren, (garantie of geen garantie)????
    Later niet klagen hoor dat je blok kapot is!!!!!!
     
  20. Volgens mij geef je zelf het antwoord al: O-ring houdt koelvloeistof tegen ;);)
     

Deel Deze Pagina