1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garagekrik

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door wetnose, 4 dec 2017.

  1. Deze week wordt het weer tijd om de winterbanden te plaatsen. Nu ben ik opzoek naar een goede hydraulische garagekrik maar vindt geen goede die voldoende draag oppervlakte heeft om mijn auto te tillen. Weet iemand van jullie hoe groot de oppervlakte precies moet zijn zodat ik het draagpunt van de auto niet beschadig. Heb ooit ergens gelezen dat deze voor mijn auto minimaal 45 mm in doorsnede moet zijn. Bij de meeste krikken is dit oppervlakte kleiner.
    Mijn auto weegt 1550 kg, Ford Kuga. Hydraulische krik velen malen makkelijker dan de originele krik die bij auto is geleverd.

    Bedankt, :think:
     
  2. wat ik ook wel eens doe is een balkje hout (6x4 cm met een lengte van 10-15 cm) op het draagpunt leggen.
    zo vergroot je het draagvlak en je hoeft minder ver omhoog te krikken ;)
     
  3. Je hebt bij een normale autozaak keuze tussen krik van 30euro en 150euro. Verschil is degelijkheid en hoogte.
    De goedkope krijgt me focus maar net met de wiel van de grond. Iets van 30cm is maximale hoogte.
    De dure kan 3ton hebben en werkt perfect tilt hem zonder probleem voor plus achter tegelijk op. Hoogte van 50cm haalt de krikpunt.

    Wat betreft oppervlakre goeie houteplaat kun je eigen al mee reden.
    Tevens 45mm is wat elke hydraulische krik wel heeft. De 3ton krik is dacht100mm in doorsnee.
     
  4. Ik heb een garagekrik bij de Karwei vandaan. Voldoet uitstekend.
    Je auto weegt dan wel 1550kg, maar als je 1 wiel optilt kom je daar lang niet aan.
     
  5. Ook met een 'gewone' hydraulische krik' met 2ton draagvermogen kun je je auto zonder probleem opkrikken om je wielen te wisselen.
    Bekende 'truc' is dan om een goede ijshockey-puck te kopen, daarmee krijg je 2-3 cm extra hoogte en beschadig je de felsrand van het krikpunt op je auto niet. Zorg wel dat je de puck netjes in het midden op de krik legt en ook midden tegen de felsrand plaatst zodat hij er niet af kan kantelen
     
  6. Mijn ervaring is dat je die felsrand niet moet gebruiken om met een hydraulische krik de auto op te krikken. In de handleiding staan punten aangegeven voor een hefbrug, deze zijn daar uitstekend geschikt voor en hebben ook een veel grotere oppervlakte waardoor je niet bang hoeft te zijn dat de auto eraf zakt.
     
  7. Dat is zeker een nuttige toevoeging, maar bij mijn Focus mk2.2 worden dezelfde krikpunten aangegeven voor zowel de originele krik als voor een garagekrik ...
    Mogelijk is dat bij de Focus mk3 of de Kuga anders
     
  8. Bedankt voor de reacties. Ik vindt het gebruik van een Hockey-puck wel een zeer goede oplossing.

    :bravo:
     
  9. Heb er eens 1 bin een automaterialen zaak gekocht was i de aanbieding o.dat de rubberdop die erop zit beschadicht was mreeg er zelfs een nieuwe dop bij.
    En wa ergens rond de 100 euro maar wel een stevige de dop die erop zit is dus bekleed met een rubber en heeft een diameter van dacht 10 cm dus dat gaat perfect ook geschikt voor andere voertuigen b.v. caravan
     
  10. Bij mijn Focus 2.1 gaven ze ook al andere plekken aan. Ze zitten wel dicht bij de felsrand plaatsen, maar dan net achter de felsrand, op een deel van het onderstel.
     
  11. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] ; Robert, zou je een keer een afbeelding van de door jou genoemde krikpunten kunnen plaatsen ?

    In het instructieboekje van mijn mk2.2 staat er helaas niets over en worden gewoon dezelfde krikpunten aangegeven voor zowel de originele krik als voor een garagekrik
     
  12. Ik heb een krik van de Aldi volgens mij. Doe ik al een jaar of 8 mee, meerdere auto's 2x per jaar. Geeft nog steeds geen krimp.

    Ik heb ooit via een Duits forum een grote ronde hard kunstof schijf gekocht met een uitsparing erin waar het voetje van de krik precies in valt.

    Aan de andere kant heb ik met een dremel een spleet gefreesd waar de felsrand precies in valt. 2 voordelen: de felsrand beschadigd niet, en omdat die schijf zowel over de felsrand valt als ook over het voetje van de krik kan er niets af kantelen.
     
  13. [MENTION=24190]Koen_[/MENTION] Ik heb de Focus niet meer in bezit en dus ook de handleiding niet meer. Ik kan straks nog wel eens even zoeken of ik nog ergens wat kan vinden.
     
  14. Even dit topic afstoffen. Ik heb voor mijn focus 3.1 wagon een garagekrik voor de bandenwissel. Echter de bijgeleverde rubber pas lijkt mij onbruikbaar voor de krikpunten op felsrand. Aangezien de felsrand volgens mij de bedoelde plaats is voor de garagekrik wil ik deze beschermen. Ik vond hier het advies om een ijshockey puck te gebruiken dat maar eens geprobeerd met onderstaand resultaat. Dat werkt dus ook niet helemaal. Iemand nog een gouden tip? IMG_8261.JPG 8a4a0b011e4a5fcc1a8e547f7b94eab22f49a809.jpg
     
  15. Een betere ijshockey-puck, ik gebruik er al 10 jaar eentje en behalve wat ondiepe groeven is die nog in prima staat
    Je kunt ook een stuk hout gebruiken, wel met de nerf dwars op de felsrand
     
  16. Ik heb deze bij wish gekocht,werkt perfect. Screenshot_20181118-230431_Wish.jpg
     
  17. Ik zet de krik altijd onder een kokerbalk of subframe.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    JelleL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina