1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 4 fase 1 FW-FFSTLine - Focus ST-Line - Versnellingsbak Update

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door FW-FFSTLine, 30 okt 2019.

  1. Zojuist een belletje gehad van Ford Iriks met fijn nieuws.

    De Focus krijgt gewoon netjes zijn halflederen bekleding, stoelverwarming en de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.
    Na het bestellen, dus incl. dit pakket, is er in het traject in de fabriek per ongeluk iets fout gegaan.
    Hoe Ford dit gaat oplossen is niet bekend, maar dat het opgelost wordt is een feit.

    Ondanks dat de levering nu later wordt dan eind januari, is dit toch wel een prettig belletje. Heb er niet van wakker gelegen maar speelde wel constant in m'n hoofd. Opgelucht dus :cheer:
     
    FFIII en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  2. Goed geregeld
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  3. #23 Carfreak64, 4 jan 2020
    Laatst bewerkt: 4 jan 2020
    Netjes dat ze het zo gaan oplossen, is niet niets!

    Toen ik in 2012 snel een andere auto moest hebben (mijn auto had een onverlaat total loss gereden) kon ik een 1,6 Ecoboost Focus 3 kopen met echt de hele accessoirelijst aangekruist, althans zo leek het :?. De auto kostte 35000 euro, maar ik zou er uiteindelijk 7000 euro korting op krijgen (had tenslotte niets in te ruilen). Wat was het geval? De dealer/verkoper was 1 optie vergeten aan te kruisen bij het bestellen :sick: , het on board navigatiesysteem.....De klant die de auto besteld had wilde hem nu niet meer (terecht) en de auto stond dus op het moment dat ik langs kwam al een half jaar in de showroom, nabouw was onbegonnen werk..:oops:
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  4. Mooi dat ze het oplossen!
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  5. Krijg je nu wat extra's voor het ongemak, afleverdatum wordt immers een stuk later nu. Wel fijn dat het opgelost wordt :thumbup:
     
  6. Nog niet specifiek over gehad eerlijk gezegd.
    Wellicht ben ik te goed voor deze wereld, maar tot op heden ben ik al lang blij dat ze zo eerlijk zijn en er alles aan doen om het op te lossen!

    Wordt vervolgd in ieder geval!
     
  7. Nou, wat ik nou meemaak….

    Word ik net gebeld door de Ford dealer. Probleem met de voorstoelen is nog steeds niet opgelost.
    Maarrr meneer, ik kan u aanbieden om de stoelen achteraf te laten bekleden, en dan krijgt u knopjes voor de stoelverwarming op de stoelen zelf, maar daarmee komt de electrische stoelverstelling te vervallen.
    Dus ik al half kwaad gevraagd hoe ze dit dan eventueel gaan compenseren….. Nee sorry meneer, dit kost ons €1500,- voor de achteraf inbouw, dus compensatie zit er niet in.... :weird:
    Met andere woorden, ik krijg minder voor hetzelfde geld...… :shock:

    Ik heb opgehangen om even op adem te komen, maar het is dus of bovenstaand, of de auto annuleren.
    Heb in m'n kwade bui al met de Ford dealer in Brielle (van der Burgh) gebeld en daar kan ik morgen om 13:00 uur terecht om het verhaal door te spreken.
     
  8. Nou ben je lekker klaar mee. Ik zou de auto zo niet accepteren. Laat ze hem maar in de showroom zetten een nieuwe bestellen die wel volgens de specs. gebouwd is. Achteraf gerotzooi moet je niet hebben. Ik heb het bij Skoda een keer gezien. Hadden ze stoelverwarming vergeten. Gewoon een matje eronder gepropt en van die goedkope schakelaars in de console en klaar. Te zot voor woorden dat soort oplossingen!
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  9. Ja, dat is het mooie van het verhaal. Het schijnt dus dat de automaat binnenkort uit de lijst gaat verdwijnen. Althans, dat meldt Ford Iriks dus. Ik ga dit morgen wel horen bij Ford van der Burgh. En aan de hand daarvan zal ik de order annuleren en wellicht bestellen in Brielle. Dan maar wat langer wachten.
     
  10. mmmm.... Je configuratie is er ook niet eentje die ze zo op voorraad hebben staan, anders had je daar nog naar kunnen kijken.
     
  11. zou het ook niet accepteren, al zou het hun 15K kosten, daar is toch jouw probleem niet?
    als ik bij de bakker een taart bestel dan hoeft die me ook niet af te schepen met een doos soesjes.

    zou wel bij de van der Burgh op voorhand je excuus aanbieden dat je niet gelijk je nieuwe :focus4: bij hun hebt besteld :oops:
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  12. Ik zou ook zeggen dat ze de auto lekker zelf kunnen houden en mooi ergens anders een nieuwe bestellen.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  13. Nee klopt, heb al vaker zitten zoeken, maar er is er maar 1 die in de buurt komt maar dat is er een met handbak en zonder de halflederen bekleding!

    Nou dat was dus ook mijn letterlijke tekst; het is niet mijn fout, dus los het op of kom met een tegemoetkoming. Het achteraf inbouwen van de bekleding vond de verkoper genoeg als tegemoetkoming....

    Ja zal wel mijn “excuses” aanbieden, maar op het moment van aanvragen van de brochure was de huidige dealer die mij contacte. Het eerste contact was gewoon meer dan prima, dus ja.....

    We gaan het morgen beleven! Helaas staat er achterop de koopovereenkomst niets over annuleren, behalve als het gaat over een afgesproken levertermijn en het overschrijden hiervan. Heb dus echt geen zin in extra gezeik of kosten als wij annuleren.....
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Heel simpel, als zij niet leveren wat je besteld hebt kun je volgens mij altijd onder de koop uit.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  15. Precies, je hebt een koopcontract waarop staat wat je gekocht hebt. Ze leveren niet wat is afgesproken en je bent niet tevreden met de oplossing. Ik denk dat ze geen poot hebben om op te staan.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  16. Daar was ik ook vanuit gegaan hoor, maar het staat natuurlijk weer niet op de koopovereenkomst dus bracht me toch weer aan het twijfelen.

    Morgen even gesprekje en bakkie koffie doen in Brielle om te kijken wat ze daar zeggen en kunnen betekenen.

    Levertijd zegt ook niets, sommigen zijn er binnen een paar weken.

    Iemand hier trouwens vernomen dat de automaat uit de lijst gaat? Kan het me haast niet voorstellen, maar wie weet...
     
  17. Ik zou ook absoluut niet instemmen met concessies. Je gaat je er later alleen maar aan storen en dat neemt het rijplezier en het overall plezier van deze "geweldige" Focus alleen maar weg. Je hebt niet voor niks en weloverwogen deze uitvoering gekozen. Laten we eerlijk zijn, je legt een godsvermogen neer voor iets waar je niet 100% tevreden over bent. Het moet juist andersom, de auto moet meer bieden dan wat jij gevraagd hebt.
     
    Thieske en FW-FFSTLine vinden dit leuk.
  18. Wat een getob, hopen dat er een passende oplossing komt. Sws is ford brielle stuk sympathieker dan iriks, denk dat ze je daar wel kunnen helpen
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  19. Wat een gedoe! Wel typisch iets voor (in mijn ervaring) dealers om er zo onderuit te willen komen.
    Laat je weten hoe het bij de andere dealer afloopt?
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  20. Nee, concessies zitten er nu niet meer in. Dan hadden ze gisteren gelijk moeten happen en niet zo enorm bot moeten doen. Hoop voor de rest van hun klanten dat de service wel bevalt!

    Kijk, dat is al prettig om te horen! Vond de verkoper die mij telefonisch te woord stond ook gewoon netjes en professioneel overkomen. Zometeen om 13:00 uur die kant op!

    Je zou toch denken dat als ze dat vaker doen dat ze geen klanten over houden?! Ik houd de eer aan mijzelf en spreek nu ook even alleen uit mijn eigen ervaring, maar hoop voor de rest van hun klanten bestand dat het wel bevalt en dat mijn geval iets op zichzelf staand is....
     

Deel Deze Pagina