1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutmelding na vervangen blokken en schijven

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door KDR, 28 apr 2022.

  1. Ik krijg van alle fouten na dat ik men voorste remblokken en schijven heb vervangen

    - controleer remsysteem
    - hill hold niet beschikbaar
    - pre collision niet beschikbaar
    - adaptive cruise niet beschikbaar.

    gaat om een ford focus 2021 clipper st line.

    kan ik deze fouten zelf resetten of zou dit automatisch moeten gaan en is er effectief een probleem
     
  2. lijkt erop dat je een ABS sensor hebt beschadigd ?!
    Kun je iets van fouten uitlezen, want anders blijft het gissen...
     
  3. alles heeft idd te maken met issue van remsysteem.
    bij uitlezen zal je weten wat het precies is.
    enige wat bij wiel zit is de abs sensor.
    Daarnaast kan het zijn dat er ook een voeringdikte sensor aanwezig is. Dat je deze niet op je nieuwe remblokken hebt zitten

    maar zoals hierboven het is zonder uitlezen gissen.
    als je al keer opnieuw de wagen hebt gestart en storingen blijven. Dan is het permanent fout en kom je met uitlezen achter wat het precies is
     
  4. Ik denk dat het probleem groter is als gedacht…

    na naar huis rijden na het vervangen kom ik thuis, kijk ik even alles na en zie ik dat hij rechtsvoor helemaal niets geremd heeft. Linksvoor heel warm, rechtsvoor nog zo koud als iets..

    Volgende keer ga ik sowieso naar de garage. Weet iemand wat dit kan zijn?
     
  5. Zit er nog olie in je olie vaatje?

    Even proberen te ontluchten.

    Op krikken en kijken of t wiel draait en wat er gebeurd als je de rem in drukt
     
  6. 1 nieuwe remblokken en schijven moet je de eerste 100 km niet te hard aanpakken dus hard remmen vermijden remblokken moeten inlopen op de schijven.

    Heb je de schijven goed ontvet bij de montage ?
    Het lijkt me ook een sensor probleem maar hoe je die kunt beschadigen met het vervangen van schijven en blokken ? Waarom eigenlijk vervangen 2021 kunnen ze eigenlijk nog niet versleten zijn bij normaal remgedrag
     
  7. Ik vermoed dat probleem 1 samenhangt met probleem 2.. rechterwiel remt helemaal niets.

    zijn goed ontvet geweest, we vervangen ze omdat er reeds 80k km op staan en het nodig was.
     
  8. Niet best hoor als je bij 80.000 km al nieuwe schijven en blokken nodig hebt.

    Heb je de slang beschadigd bij het loshalen van de remtang? En hoe heb je de zuigers terug gedrukt? Toch niet de ontluchting nippel open gedraaid en toen ingedrukt zodat alle vloeistof eruit loopt.
     
  9. Opkrikken en kijken of soepel loopt.
    80.000km is normaal dat blokken en schijven aan vv toe zijn. Het is geen electrische auto waar je op de electromotor afremt en laatste 30kmh rempedaal pas gebruikt.
    Elk 60.000km ben ik gewend dat ze vervangen moesten worden, bij de garage waar ik werkte.

    Klinkt als ene kant totaal niet remt. Kan zijn dat blokken vast zitten. Lucht zou ook kunnen, alleen dan is er iets verkeerd gegaan bij vervangen.

    Ieder geval niet mee rijden en eerst opkrikken en kijken of je iets ziet wat verkeerd is.
     
  10. Heb ze vervangen omdat de blokken echt op waren. Heb toen ook gestopt met rijden en even een andere wagen genomen. De zuigers zijn teruggedrukt met een terugstelset. Ik krik die straks even op. Alvast bedankt
     
  11. Werk je bij de dealer zeker. Bij 60k al schijven en blokken monteren... Misschien als je de hele dag met je voet op de rem hangt. Tussen 80 en 100k vervang ik de eerste set blokken aan de voorzijde. Bij de 2de vervanging van de blokken zijn de schijven pas in de buurt van de minimale maat en worden die dus tussen 160 en 200k vervangen. Achter slijt nauwelijks en gaan de blokken zeker 160k mee. En dan rijd ik automaat.
    Bij grote zware auto's gaat het sneller maar zelf bij een X5 diesel gaan de voorste blokken langer als 60k mee.
     
  12. @doubled
    Idd werkte bij dealer. Schijven worden altijd gemeten en waren idd bij 60.000km onder de minimale maat vaak. Ook bij bedrijfswagens, sterker nog daar gehad dat ze al ijzer op ijzer reden.
    Rem je iets meer af op motor zou je het idd kunnen rekken tot 80 a 100.000km
    Dat haald ik ook namelijk met mijn auto
     
  13. Is dat niet goed? Bij de mondeo werd dit door Haynes juist aangeraden om te voorkomen dat je vuil de ABS in drukt en omdat je de seal van de hoofdremcylinder zou kunnen "flippen".
     
  14. Als je daarna het reservoir weer netjes vult en de remmen ontlucht is er niks mis mee. Op het moment dat je de druk van de zuiger haalt met de nippel open kan je lucht in het systeem introduceren. En als je het reservoir niet vult voor je de remmen op druk brengt kan deze onder pijl komen waardoor je in het ergste geval alles moet ontluchten inclusief de abs pomp.
     
  15. Dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van het feit dat bij TS kennelijk 1 circuit van de remhydraulica niet meer werkt !

    ik zou zelf beginnen met het vernieuwen van je remvloeistof waarbij je het hele systeem doorspoelt en ontlucht … bij voorkeur onder ‘druk’ met bijv een easybleed-systeem
     
  16. Dan zou linksachter ook niet geremd moeten zijn (re-vo is over het algemeen gekoppeld met li-a en li-vo met re-a)
     
  17. Ja, dat klopt idd

    Als het echt alleen rechtsvoor is moet er haast iets met de remslang zijn, bijv getordeerd bij het terugplaatsen van de klauw of een interne ‘dissectie’ omdat er te hard aan getrokken is oid
     
  18. Net VAB erbij gehaald. Had nog ford assistance. Kreeg geen olie door.. heeft niet veel meer kunnen doen. Heeft wel alle remmen nagekeken en lijkt enkel rechtsvoor te zijn.
    Zou het kunnen dat we te ver teruggeduwd hebben met de terugstelset? Heb serieus wat moeten terugdraaien
     
  19. Nee voorste zuiger dauw je terug. Enige dat mis kan gaan is dat de zuiger te ver eruit is en dat je met terug douwen. De rubber ring hebt beschadigd. Maar neem aan dat de zuiger niet zo ver eruit was.

    Terugdraaien is alleen voor de achterremme . Voorremmen is douwen genoeg.

    Als je bij vervanging de klauw hebt laten valle. Dan kan de slang intern defect raken.
    Zelf paar keer gehad en geen issue met wegrijden gemerkt, later toen slang binnen was. Deze vervangen.

    Blijf het wel gek vinden omdat ik zoiets nog niet eerder heb meegemaakt
     
  20. Je kunt er eenvoudig achterkomen of het in de ‘aanvoer’ of in de klauw zelf zit :
    Laat iemand anders druk zetten op het remsysteem en draai voorzichtig de ontluchtingsnippel rechts-voor open (en direct weer dicht) Komt er gewoon remolie uit de nippel zit het probleem in de cilinder van de remklauw, komt er geen olie dan zit er ergens een verstopping, meest wrs in de remslang
     

Deel Deze Pagina