1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutmelding display focus 1.0 uit 2012

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Paull, 21 okt 2019.

  1. Afgelopen week verschenen er op mijn display 2 meldingen. De eerste was storing motor onderhoud nu. Wat opviel is dat het start stop systeem op off was gesprongen. Deze kon ook niet meer worden aangezet.
    Na een lange rit was dit wel weer mogelijk

    Een dag later verscheen bij het starten de melding storing stuurbekrachtiging onderhoud nu.

    In eerste instantie dacht ik aan de accu aangezien de originele accu nog in de focus zit. Echter bij een accu test door een garage geeft deze geen problemen. Ook de dynamo is in orde blijkt uit deze test.

    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
    Alvast bedankt voor de informatie.

    Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk
     
  2. Dit zijn algemene foutmeldingen die letterlijk honderden mogelijke oorzaken kunnen hebben. Zonder foutcodes is hier dus geen zinnig woord over te zeggen.

    Je zal de auto dus eerst uit moeten (laten) lezen en vervolgens de foutcodes moeten vermelden voordat het überhaupt mogelijk is om hier iets zinnigs over te zeggen.
     
  3. Heb deze ook gekregen. Bleek met de map of de maf sensor te maken. Één, degene die het dichtst bij het luchtfilter zit, van de twee is al vervangen, maar heb af en toe nog de melding.
    De andere wordt ook nog vervangen bij een check van het nieuwe motorblok ... Heb een 77kw blok, nu nieuw ;)
     
  4. Vandaag is de auto naar de garage geweest voor een grote beurt. Tevens heb ik gevraagd om naar de airco te kijken en de eventuele foutcodes uit te lezen. Het is ongeveer 3 maanden geleden dat de auto in de noodloop ging. Tevens heb ik problemen met de airco, het lijkt erop dat als ik deze op max airco zet deze soms geen koude lucht geeft. Met dit weer kan de airco het auto interieur niet of nauwlijks koelen. Bij het uitlezen kwam naar voren dat de vacuum pomp defect zou zijn. De garage adviseerde mij om hier gewoon mee door te rijden aangezien het al 3 maande geleden was dat de auto door dit probleem in noodloop ging. (de kosten van het vervangen van de vacuumpomp zijn 570 euro). Tevens hebben ze het airco systeem gecontroleerd op druk en temperatuur. Op het moment van testen was de airco dus in orde volgensde garage.
    Op internet lees ik dat het mogelijk is dat als de vacuumpomp defect is, dit ook voor problemen kan zorgen met de airco van de auto. Kan iemand mij vertellen of de ook het geval kan zijn bij een ecoboost 1.0 125pk uit 2012?
    Alvast bedankt voor de reacties!
     
  5. vacuumpomp of aircopomp??
    vacuumpomp is niks bijzonders, alleen heel belangrijk ivm hij ook vacuum levert voor je rembekrachter. stamp je paar keer goed op rempedaal, moet hij steeds hetzelfde aanvoelen en niet dat hij harder begint te worden. dan heb je te weinig bekrachtiging door gebrek aan vacuum.

    aircopomp levert druk voor airco sytsteem, hierdoor werkt het systeem. doet deze het niet goed, maakt voor de rest niet uit.
    teveel koudmiddel kan zorgen dat hij bevriest en dus soms stopt met verkoeling zorgen.

    bij de 1.0 komt het voor dat membraam van de turbo defect raakt en hierdoor storing komt en gebrek aan vermogen/noodloop.
    nieuwe klep of een van turbosmart is de oplossing ervoor
     
    Paull vindt dit leuk.
  6. De garage heeft het over de vacuumpomp welke misschien defect zou zijn. (hier stond een foutcode van in het systeem) Als ik mijn rem pedaal verschillende keren achter elkaar intrap, voelt deze iedere keer hetzelfde aan. Dus als ik het goed begrijp, dan heeft de vacuümpomp niets te maken met mijn problemen met de airco.

    Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk
     
  7. De 1.0 ECOboost is voorzien van een mechanische, door de nokkenas aangedreven vacuümpomp. Deze vacuümpomp heeft 2 functies:

    1. Vacuüm genereren voor de rembekrachtiger.
    2. Vacuüm genereren voor de bediening van de wastegate van de turbo. De wastegate is bij de 1.0 ECOboost "normally open". Pas wanneer de motor draait en de vacuümpomp voldoende vacuüm genereert kan de PCM de wastegate (d.m.v. een PWM gestuurde solenoid) aansturen.

    Wanneer de vacuümpomp bij de 1.0 ECOboost defect is merk je als eerste serieus vermogensverlies (de turbo kan simpelweg geen druk opbouwen omdat de wastegate niet voldoende vacuum heeft om volledig te sluiten) en een gebrek aan rembekrachtiging.


    Een gescheurd membraam van de recirc valve (recirculatieklep) (wat bij de 1.0 ECOboost relatief vaak voorkomt) zoals hierboven wordt genoemd heeft geen enkele relatie met de wastegate of vacuumpomp. Tevens heeft de vacuumpomp ook totaal niets van doen met het aircosysteem.
     
    Paull vindt dit leuk.
  8. Voor de vacuümpomp zit ook een klein zeefje wat verstopt kan raken, omdat de distributieriem misschien aan het oplossen is in de motorolie.

    Die Autodoktoren hebben er ook een filmpje van, Ford Focus begint bij 10 min.:
     
    meeder en Paull vinden dit leuk.
  9. Auto is wederom naar de dealer geweest ivm met een motor storing. Na het uitlezen is deze tot de conclusie gekomen, dat niet de vacuümpomp defect is maar het membraan van recirculatie klep van de turbo. Kosten 367 euro. Hopelijk is hiermee het probleem opgelost. Ter info, de airco werkt weer, er zat te weinig koelmiddel in.

    Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina