1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutieve informatie folder/instructieboekje

Discussie in 'Interieur' gestart door mack, 14 nov 2013.

  1. [MENTION=130]mack[/MENTION], [MENTION=11684]barttigges[/MENTION] kan dit mogelijk wel geactiveerd krijgen. Hij heeft wel meer bij zijn auto geactiveerd gekregen.

    Ford gebruikt de term TPMS als algemene term denk ik. Wat staat er als voorwaarden in je koopcontract? Was het systeem standaard toen je tekenende? En was er geen andere (nieuwere) brochure beschikbaar? Mogen er door Ford, na het tekenen van het contract, wijzigingen worden doorgevoerd? Dat moet dan in de kleine lettertjes staan, maar lijkt mij niet realistisch.

    Als ik een huis verkoop en de kopers hebben getekend, dan kan/mag ik ook niet het huis leveren zonder toilet in de badkamer als dit wel in de brochure en technische omschrijving stond…….
     
  2. #22 JW, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2013
    Ik heb enige tijd geleden op een forum van een ander automerk een soortgelijk verhaal zitten lezen.

    Hierbij ging het om een auto die besteld was met een optiepakket waarbij automatisch inparkeren onderdeel was van het pakket. Bij aflevering bleek dat deze optie niet aanwezig was. Dit bleek te komen doordat deze optie de dag voor het tekenen van het koopcontract door de importeur uit het optiepakket was gehaald en los bijbesteld moest worden. In de folder was dit niet terug te vinden en ook de verkoper was hiervan (nog) niet op de hoogte.

    De verkoper en importeur wilden geen moeite doen om het op te lossen. ook bleek het niet mogelijk om deze optie achteraf in te bouwen. Uiteindelijk oordeelde de rechter dat de folder en prijslijst voor de koper informatief zijn en niet bindend. Op het koopcontract dat wel bindend is stond in dit geval alleen de naam van het optiepakket vermeld en niet welke opties daar onder vallen. De koper werd in dit geval dus in het ongelijk gesteld.


    Uiteindelijk was de conclusie dat het verstandig is om elke optie afzonderlijk te laten vermelden op het koopcontract en niet alleen de naam van een optiepakket.



    Overigens heeft de 1 jaar oude Focus 3 Titanium van mijn ouders ook geen bandenspanning controle. Het zit dus zowieso niet (meer) standaard op de Titanium.


    Je kan de dealer er mee confronteren maar ik vermoed dat ze er weinig mee kunnen doen. De enige manier om het werkend te krijgen is door het met een geschikte diagnose interface te activeren. Voor zover ik weet kan dit met de Russische ADS of UCDS interface. Op dit forum zijn enkele mensen die deze interface hebben en het waarschijnlijk kunnen activeren.
     
  3. Dank voor jullie antwoorden. Ik ga het gewoon eens proberen en hou jullie op de hoogte
     
  4. [MENTION=130]mack[/MENTION], ik kan het sowieso voor je activeren.
    Dat is zelf gelukt op mijn Trend uitvoering ;)
     
  5. [MENTION=11684]barttigges[/MENTION]
    Kijk. Dat zijn betere berichten hier worden we wel blij van.
    Ik hou je zeker in het achterhoofd.
    Anders word de mini meeting met [MENTION=2561]Iodokus[/MENTION] afgesloten met een meeting met jou.
    Alvast Thanx
     
  6. [MENTION=130]mack[/MENTION] Sowieso leuk om een meeting met Almeerders te houden :-)
     
  7. Zeker een leuk plan. Al ben ik geen Almeerder (zorg alleen voor jullie veiligheid) maar als lelystedeling ben ik vast en zeker wel welkom
     
  8. haha, ook prima!
     
  9. Heb gelezen dat het ABS opnieuw gekalibreerd dient te worden nadat deze functie is aangezet. Hoe gaat dit in z'n werk? Ik ga eea aan opties proberen aan te laten zetten door [MENTION=713]Stephan296[/MENTION] en ben eigenlijk benieuwd hoe dit kalibreren dan in z'n werk gaat?
     
  10. Enig idee [MENTION=11684]barttigges[/MENTION]?
     
  11. [MENTION=12882]Achilles[/MENTION], de ABS unit dient opnieuw gekalibreerd te worden. Als [MENTION=713]Stephan296[/MENTION] dezelfde module gebruikt om te programmeren (wat ik eigenlijk wel zeker weet) dan moet hij hem daarmee ook opnieuw kunnen kalibreren.
     
  12. Hoe moet ik dat kalibreren voorstellen?
     
  13. Knopje drukken :P

    Zonder gein, de ABS unit krijgt dan van de software op de een of andere manier te horen dat hij ook andere/nieuwe zaken moet aansturen.
    De exacte details weet ik ook niet, maar het werkt.

    Oh ja, niet vergeten om daarna eventueel eerder ontstane foutcodes te wissen,anders blijf je een storing houden in het ABS systeem.
     

Deel Deze Pagina