1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford onderhoud of toch motorcraft?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door golden07, 14 jun 2018.

  1. Hallo,

    In september moet mijn auto weer voor de keuring en een beurt. mijn auto is nu 12 jaar oud ( focus uit 2006). nou zit ik erg te twijfelen tussen ford onderhoud, en motorcraft. dit omdat er nogal een groot prijsverschil in zit, de ford onderhoud kost zo'n 400 euro, en de motorcraft 155. voordeel van ford onderhoud is dat er pechhulp bij in zit.

    Ook valt mij op dat in de standaard beurt de bouchies bijvoorbeeld vervangen worden, maar bij motorcraft niet.
    Heeft iemand ervaring met motorcraft onderhoud?
     
  2. Lekker motorcraft doen. Doe ik bij mijn MK3.1 ook, weet zelf wel hoe de staat is van de auto, en ze checken hem toch wel op bepaalde punten. En als je bepaalde dingen vervangen wilt hebben kan je upgraden. Wat betreft Pechhulp heb ik al via verzekering (Univé) , dus waarom extra betalen voor iets wat je al hebt.
     
  3. Waarom zouden ze de bougies niet vervangen bij een motorcraft beurt ?

    Als het volgens de interval moet zal een dealer ze toch vervangen (is onderdelen omzet) er worden alleen maar andere(lees goedkopere) onderdelen gebruikt toch
     
  4. bij standaard beurt worden er geen bougies vervangen, dit word gedaan bij een grote beurt, samen met luchtfilter en interieurfilter
    normale beurt is rond de 200-250euro,
    rest is extra wat er boven op komt. bougies is 70euro en luchtfilter 40 interieur filter kan ook 40euro zijn.
    als je dit telt bovenop zeg 250euro kom je aan je 400euro
    grote beurt ga je idd richting de 400-500euro.
    moet wel zeggen er wordt gekeken naar leeftijd en km-stand. van daar bevelen ze je de extra dingen aan.
    sommige fabriekanten bevelen elke beurt iets aan. over het algemeen is het 30.000km standaard beurt en de volgende beurt bij 60.000km is grote beurt.
    dan weer klein.
    of als interval 20.000km is het 2x standaardbeurt en dan grote beurt.
    ik weet wel dat soms dingen interval van 40.000km krijgen en andere weer van 80.000km dus kan veel verschillen

    motorcraft is het bekende leeuwenkeur van peugeot. (leeuwenkeur was toen 99euro)
    we gebruikte voor een beurt en voor leeuwenkeur hetzelfde. zelfde filter en olie. dit ivm je filter paar euro is en olie is 5liter fles laten bezorgen juist net zo duur als de olie die we al hebben. waarvan we mogelijk maar 3.5liter nodig hebben.
     

Deel Deze Pagina