1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FORD MUSTANG IN EUROPA ALLEEN NOG MET V8

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Rykers, 5 mrt 2021.

  1. [​IMG]

    De Ford Mustang – de échte, niet de Mach-E – is er uitgerekend in Europa alleen nog met de dikke 5.0 V8. De viercilinder Mustang Ecoboost komt dus te vervallen.

    Je zou denken dat juist de viercilinder turbo-Mustang geknipt is voor de Europese markt, maar het bleek al eerder dat de praktijk anders is. Met name in Duitsland is de Mustang bijzonder populair. ‘Als je het doet, doe het dan goed’ is bij Europese Mustang-kopers kennelijk steevast de lijfspreuk, want het gros kiest voor de snelle GT.

    Daarom kiest Ford naar verluidt juist vanwege een gebrek aan vraag voor het schrappen van de Ecoboost-versie, die in de VS juist nog wél beschikbaar is. De verhuurmaatschappijen zullen er blij mee zijn.

    In Nederland betekent dit concreet dat de Mustang een stuk duurder is dan voorheen. Lag de basisprijs na de WLTP-prijsverlaging van vorig jaar ineens op € 61.175 (Ecoboost), nu is dat € 98.635. Voor dat geld staat er een Fastback GT 5.0 V8 met 449 pk en een automatische tienbak klaar. Een handbak kan ook, maar die breekt door zijn extra CO2-uitstoot wel even door de magische grens van één ton. Wel nipt: hij is van jou voor € 100.930. Een cabrio kost altijd meer dan een ton en kost met automaat € 106.085 en met handbak € 107.975.

    Dan is er ook nog de Mach-1, die met 460 pk nog krachtiger is en bovendien heftiger uitgedost door het leven gaat. Een Mach-1 is altijd een coupé en kost afhankelijk van de gekozen transmissie € 113.615 of € 115.470.

    België
    In België hangt de vlag er overigens heel anders bij. Een Mustang GT is daar al van jou voor € 48.650, ofwel minder dan de helft van wat hij in Nederland kost. Bovendien krijg je daar dan standaard de bij liefhebbers felbegeerde handbak mee. Als één auto slachtoffer is van het Nederlandse bpm-beleid dan is het deze wel, al moet gezegd dat de Belgische Verkeersbelasting voor een 5.0 V8 niet mild zal zijn.

    Natuurlijk is er in Nederland ook een manier om goedkoper in een auto met een Mustang-badge te stappen. Dan moet je echter genoegen nemen met de elektrische Ford Mustang Mach-E, die door liefhebbers van de échte Mustang natuurlijk niet voor vol wordt aangezien.


    [Via]
     
  2. Bizar he, dat die GT in Belgie gewoon de helft kost als in Nederland:shock:

    Ik snap wel dat de meeste die een Mustang in Nederland kopen, voor een GT gaan. Als je dan toch geld gaat uitgeven, doe het dan goed :)
     
  3. Groot gelijk!
     
  4. Daarom zijn er bedrijven die gespecialiseerd zijn in import. Een jaar oude Mustang met 0 kilometer is goedkoper om te importeren dan een nieuwe kopen in Nederland.
     
    gerardTDCI en M.Blaak vinden dit leuk.
  5. precies dat, maar als ik een ton uit zou geven aan een Mustang dan zou het toch echt 1 zijn uit eind jaren 60 en een cabrio :rock:

    "
    ja dat zou ik ook doen dan :D
     
    M.Blaak en Patman vinden dit leuk.
  6. Nee, auto omporteten met 0km, wordt gezien als nieuwe auto.
    Dacht dat er 50km of zelfs meer mee gereden moet zijn. Voordat het pas als 2de hands auto wordt gezien. Dus bpm lager uitkomt.
    Dingen als interieur van leer naar stof, schade onderdelen erop, dan krijg je ook lager bpm.

    Hoe dan ook bpm had in nl allang anders gemoeten. Samen met km rijden of wegenbelasting.
    Dan kopen meer nl nieuwe auto bij dealers, dus wagenpark wordt jonger en dus zuiniger.
    Althans verwacht ik.

    Hoe dan ook heb ik er helaas net paar euro te weinig voor de mustang
     

Deel Deze Pagina