Nogmaals de oproep om in direct contact te kunnen komen met Dutchguy, omdat ik nog niet genoeg berichten heb geplaatst mag ik geen PM's sturen en om nu het forum eronder te spammen met onzin totdat het wel mag lijkt me een beetje overdreven :p
Dan doe je iets als Hé @dutchguy Er iets iemand opzoek naar je Wellicht krijgt hij zo de notificatie wel
@dutchguy ik heb je een PB gestuurd. Ik heb interesse in het tunen van mijn 1.5 150pk 8-traps automaat
@dutchguy even een PB sturen om zo contact met hem te krijgen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Even een vraag aangaande de Ford software. Ben zelf in het bezit van een MK4 Focus 1.5 Ecoboost met 150pk. Nu zit ik te denken om deze via @dutchguy aan te laten passen naar de 182pk software. De 150pk versie vlakt qua vermogen af na +/- 4000tpm Iets zegt mij dat het koppel bij de 150pk versie dan ook sneller daalt dan bij de 182pk versie? Klopt dit?
dit klopt. pk is niets anders dan een vaste formule/verhouding van koppel op een bepaald toerental. dus door het koppel langer door te trekken ontstaan er meer pk's.
20 Augustus jl. heb ik een bezoekje aan @dutchguy gebracht. Ik mistte net dat kleine beetje extra punch in mijn Focus 1.0 ecoboost (mk3.2). Sinds het bezoek ben ik toch wel serieus verrast wat het verschil van 15 pk (nu 140pk) doet. Inmiddels zijn we anderhalve week verder en ben ik een zeer blije Focus rijder . Laag in de toeren pakt de auto net wat vlotter op en trekt ook mooi vloeiend door. Voor mijn gevoel zit het hem vooral in de eerste twee versnellingen en dat de auto maar blijft gaan in hogere toeren. Ook laag in de toeren pakt de auto net wat makkelijker op. De motor loopt lekker rustig en is zelfs nog wat zuiniger met normale rijstijl. Dus zeer blij met deze upgrade!
Goed om te horen Muskito, ik hoop binnenkort ook langs te mogen komen met mijn mk3.2 125pk bij dutchguy.
Hoe zit het eigenlijk met de RDW/het kentekenbewijs bij het upgraden met originele software? Ik weet dat bij een sprong van 100 naar 125pk (in het geval van mijn auto) je normaliter moet laten herkeuren, maar is dat ook zo met originele software? Een dealer heeft me namelijk al eens verteld dat de 100 en 125pk Mk4 dezelfde motor zijn, maar dat alleen de software bij de 125pk anders is.
Opnieuw keuren is pas van toepassing als er meer dan 30% meer vermogen is, een andere motor/versnellingsbak etc. Gezien 25 pk 25% toename is, hoeft dit niet.
Oh, dat hebben ze dan aangescherpt. Maar geloof me, niemand doet dit Dan zou elke turboaangedreven motor na het chippen opnieuw gekeurd moeten worden.
vraag ook eens aan die dealer waar die 6e versnelling is gebleven bij de 100 PK, of krijg je die er ook softwarematig bij? wat een pannenkoek die dealer
Die 6e versnelling zit er bij mijn auto gewoon op, hoor. De Mk4 Wagon heeft blijkbaar standaard een 6-bak.