Beste Forumleden, Na veler verzoek open ik dan eindelijk maar een topic om de mogelijkheden van vermogens-upgrade met originele software te bespreken. Hieronder een korte (en nog niet volledige lijst) van de meest populaire upgrades: Focus 3 : 2010 -> 2015 1.6 ecoboost 150pk -> kan zonder problemen naar 182pk 1.0 ecoboost gaat helaas niet vanwege motorische en versnellingsbak verschillen 2.0 ecoblue handbak 115pk én 140pk -> kan zonder problemen naar 163pk Focus 3 facelift : 2015 -> 2018 1.5 ecoboost handbak 150pk -> kan zonder problemen naar 182pk 1.5 ecoboost automaat 150pk -> kan zonder problemen naar 182pk 1.0 ecoboost handbak 125pk -> vanaf 2016 ongeveer kan deze zonder problemen naar 140pk (altijd verifiëren) Mondeo 4 facelift : 2010 -> 2014 2.0 ecoboost automaat 200pk -> kan zonder problemen naar 240pk 2.0 ecoblue handbak 115pk én 140pk -> kan zonder problemen naar 163pk Focus 4 2018-> 1.0 ecoboost handbak 100pk -> kan zonder problemen naar 125pk 1.5 ecoboost automaat 150pk -> kan zonder problemen naar 182pk 1.5 ecoboost handbak 150pk -> upgrade naar 182pk Levert problemen op met de cruisecontrol ivm eindoverbrenging 1.0 ecoboost hybrid handbak 125pk -> kan zonder problemen naar 155pk 2.0 ecoblue handbak 150pk -> zonder problemen naar 190pk (ST-diesel software, CC gaat er af bij intrappen koppeling. De functie dat de CC er op blijft tijdens schakelen is niet toegepast in de ST-diesel software) Kuga 2 facelift : 2016 -> 2020 1.5 ecoboost handbak 120pk -> kan zonder problemen naar 150pk Naar 182pk gaat helaas niet omdat deze alleen icm automaat en 4x4 is geleverd Cmax 2010 -> 2015 1.6 ecoboost 150pk -> kan zonder problemen naar 182pk Cmax facelift 2015-> 1.5 ecoboost automaat 150pk -> kan zonder problemen naar 182pk 1.5 ecoboost handbak 150pk gaat helaas niet omdat deze net als de kuga nooit geleverd is, Fiesta MK7 1.0 ecoboost handbak 125pk -> naar135pk (mountune MP135) 1.6 ST180 180pk -> naar 200pk werkt prima (ST200 software) Deze lijst zal ik komende tijd nog wel verder uitbreiden met meer modellen en combinaties. Voor de varianten die problemen geven of nét niet goed willen met 100% originele software, bestaat er ook de mogelijkheid om te upgraden met een semi-originele software. Deze wordt specifiek voor de auto gemaakt en hierbij worden de originele 182pk maps/velden in de 150pk software gezet. In feite een tuning met originele waarden, en dus veilig. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld: een kuga of cmax 1.5 ecoboost toch upgraden naar 182pk of een Focus 4 1.5 ecoboost waarbij de versnellingsbak parameters wel correct zijn en de cruisecontrol dus probleemloos werkt. Verder heb ik de mogelijkheid om diverse Fords te upgraden met software van de 'huistuner' Bijvoorbeeld voor de focus 3 1.6 ecoboost de MP200 Of de Fiesta mk7 1.0 ecoboost 125pk met MP135 software (sneller dan de originele 140pk versie) Bij (aan)vragen graag zelf even een pb sturen.
Hoi Dutchguy, ik heb een focus 1.6 ecoboost 150pk van 2012 op lpg en overweeg hem te updaten naar 182 pk maar weet niet goed of dat goed gaat in samenwerking met het lpg systeem mocht het niet werken is het dan ook terug te zetten naar de originele oude softwear? wat zijn de kosten als je dat doet en waar in het oosten zit jij ik woon zelf in Deventer.
Ook van mij een vraagje. Ik zeg niet dat ik onderstaande ga doen maar vraag het mij af. Ik heb een MK3.5 ST 2.0diesel uit 2017. Flink koppel en genoeg pk's echter zou ik hem soms wat verder in toerental door willen trekken met behoud van vermogen. Bij 4500 opm ongeveer kakt het vermogen behoorlijk in. Is daar ook iets voor? Ik moet zo snel opschakelen als ik eens lekker snel van de plek wil.
Hoort niet in dit topic, maar na chiptuning wordt de toerenbegrenzer iets verlegd. Maar dan heb je het over 200tpm Kan je goed zien op de grafieken in onderstaande link: https://www.br-performance.nl/nl-nl...d/1123-focus/7022-2015-2018/7397-2-0-tdci-st/
Als de software getest is voor de 1.5 automaat hou ik me aanbevolen . Is dit dan de orginele 182 pk 240 nm software?
Gister avond langs geweest in Ommen, Ben super netjes behandelt en hij heeft ook zeker vertand van zaken. Mijn focus rijd nu perfect op LPG met 182PK!
Vanavond ook de upgrade uit laten voeren voor mijn 1,5 ecoboost automaat van 150 pk naar 182 pk. Het is een echte aanrader, merkbaar meer vermogen boven de 4000 rpm. Het accelereerde al lekker, maar het gaat nu nog fijner. Ook het rijden met de caravan zal naar alle waarschijnlijkheid nog makkelijker gaan in de Oostenrijkse bergen. Daarbij heeft Dutchguy echt verstand van zaken, is vriendelijk en altijd zeer bereid je vragen te beantwoorden. Bedankt Dutchguy !!!
Vanavond ook de 182 pk software op mijn 150pk focus mk4 met automaat laten zetten door Dutchguy. Motor loopt bij volgas langer door in de toeren voordat hij opschakeld. Tussensprintjes zijn nu merkbaar vlotter. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Vandaag had mijn vrouw de focus mee nadat deze door Dutchguy van 150 naar 182pk was gezet. Ze was erg onder de indruk van de versnelling tijdens het inhalen van een andere auto[emoji23]. Gaat veel te hard.[emoji39] vind ze. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Vrouwen houden daar geen rekening mee. En mijn vrouw heeft maar 2 standen wat autorijden betreft. Geen gas of vol gas.[emoji849] Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
@dutchguy Kun je mij een PM sturen met de details van de tuning? Het gaat om een 1.5 ecoboost uit juli 2015. Alvast bedankt!