1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford kondigt binnenkort nieuwe crossover aan

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door BasSport, 27 jun 2018.

  1. Ford kondigt binnenkort nieuwe crossover aan

    De enorme, groeiende vraag naar SUV’s heeft Ford doen besluiten om zijn aanbod SUV’s en crossover verder uit te breiden. Tussen de EcoSport en Kuga heeft de Amerikaanse autobouwer nog een klein gaatje gezien. De auto wordt binnenkort voorgesteld.

    Het gaat om een SUV op basis van de nieuwe Focus, maar meer daarover is nog niet bekend. De autobouwer zelf zal spoedig met de eerste informatie komen. Ga er gevoeglijk vanuit dat de vijfpersoons SUV met dezelfde aandrijflijnen als de Focus verkrijgbaar wordt. Daar wordt vervolgens vierwielaandrijving en een plug-in hybride-aandrijflijn aan toegevoegd. Het design van de ongeveer 4,40 meter lange SUV is geïnspireerd op de stijl van zowel de EcoSport als de Kuga. Wanneer de auto op de markt komt, is nog niet bekend. Reken op begin 2019. De nieuweling neemt de plaats in van de C-Max.


    Onder druk

    Het autoconcern houdt er rekening mee dat de productiestart vertraagd kan worden. Ford kiest ervoor om het model in het Roemeense Craiova te maken, waar de fabrikant momenteel ook de EcoSport bouwt. De Amerikanen pompen 200 miljoen euro in de faciliteit om de bouw van de Focus-SUV mogelijk te maken. Maar Ford eist van de lokale overheid dat zij investeert in het verbeteren van de infrastructuur en de logistiek. De Amerikanen zetten de lokale overheid op scherp door te roepen dat de “verwachte productieverhoging” van groot belang is in de gesprekken met de Roemeense overheid om de situatie rond de fabriek te verbeteren. In de Roemeense fabriek, waar in het verleden de B-Max werd gemaakt, zullen na de productiestart van de Focus-SUV 5.900 mensen werken. De autobouwer zegt dat de inbreng van de Roemeense overheid van belang is om de faciliteit binnen het Ford-netwerk competitief te houden. Sinds 2008 heeft Ford al 1,5 miljard euro in de fabriek gestoken.

    Bron: https://www.autovisie.nl/nieuws/ford-kondigt-binnenkort-nieuwe-crossover-aan

    Ik ben in ieder geval heel benieuwd..
     
  2. Was te verwachten sinds de geruchten dat de C-Max geen opvolger gaat krijgen.
     
  3. Mm kan interessand zijn als ze voor een goed trekvermogen zorgen min 1500 kg liefst wat meer
     
  4. Maximum trekgewicht ligt bij de Mk 4 Focus al hoger dan bij de Mk 3 volgens mij.
    Bij de Mk 3 zat je al vast aan de 1.5/1.6 Ecoboost of de 2.0 diesel als je meer dan 1200kg wil kunnen trekken.
     
  5. Mk 3.1 1.6 ecoboost zit op 1500 kg.

    Zou graag een iets grotere caravan aanschaffen maar dan moet ik al gouw naar de 1600-1700 kg en de kuga die ga ik er hier niet door krijgen voor die 3-4 weken vakantie die ik kan krijgen van de werkgever.

    Maar eens afwachten waarmee ze komen..
     
  6. De Focus 4 mag met de 1.5 Ecoboost 175pk met handbak 1700kg trekken.
    De 1.5 150pk met automaat 1500kg.

    De 1.5 diesel mag 1400kg trekken dus dat is al meer dan bij de Mk3.

    De 1.0 Ecoboost blijft beperkt tot 1000kg geloof ik. En dat was 1200kg als ik het goed heb.

    Al met al allemaal beter dan de 300kg van mijn Focus 3.1 :-)
     
  7. Dan zal de volgende toch weer een handbak worden
    Hoezoo maar 300 kg trekken is wel heel weinig of is dat de 1l 3 cilinder
     
  8. Dat is puur voor een fietsenrek
     
  9. Het is een Econetic die had vanwege de emissie eisen maar 300kg trekgewicht.
     
  10. Daar komt Ford niks te laat mee, een C-segment SUV. Maar een nieuwe B-segment SUV obv de Fiesta is in Nederland eigenlijk harder nodig.
    Wel jammer dat de MPV's nu gedag worden gezegd. Ford zou slim zijn als ze net bij de Skoda Karoq (optioneel) beschikbaar is, het interieur wel flexibel maken met bijv losse achterstoelen.
     
  11. Ecosport is dacht ik de SUV variant op de Fiesta.
     
  12. Op basis van de vorige Fiesta, en niet echt op Europese leest gebouwd maar Zuid-Amerikaans. Dat matcht niet helemaal op de Europese markt. Hetzelfde zie je bij de Ka+ en in het verleden bij Volkswagen met de Fox.
     
    GekkeHenkie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina