1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Ford Focus ST3 Ecobeast, Rubberen kofferbakmat want.. meer nieuws!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door petjekel, 24 mrt 2017.

  1. Achterste motorsteun (rol restrictor) en charge pipe upgrade kit met hardpipe
     
    petjekel vindt dit leuk.
  2. Nice, RS killer in opbouw

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    petjekel vindt dit leuk.
  3. Kelly, die plastic clips heb ik nog een paar liggen kan je zo op komen halen bij me.
     
  4. Dan heb ik nog wel even te gaan met upgrades haha.

    @*kevin* Oke nice, zal je wel een pb sturen.
     
  5. De onderdelen worden vrijdag 06-09 geplaatst en dan ook meteen de stage 2 tuning door BR-Performance!
     
  6. Dat word een lange week
     
  7. Haha ja ik kijk er wel naar uit!
     
  8. #248 petjekel, 8 sep 2019
    Laatst bewerkt: 8 sep 2019
    Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, de afspraak bij BR-Performance!
    De ST had een paar maanden terug al op de dyno gestaan en de resultaten hadden ze nog in het systeem staan. Ik had ook geen echte veranderingen meer gedaan aan de auto, dus kon er meteen gestart worden met het monteren van onderdelen. De onderdelen die zijn gemonteerd zijn: een Milltek downpipe met 200 cell sportcat, Mountune induction kit en een recirculation valve ook van Mountune.
    20190906_133904.jpg

    20190907_141922.jpg

    Nadat de onderdelen waren gemonteerd werd er eerst een proefritje gemaakt en daarna was het tijd om de software in te laden en de dynorun, maar de resultaten vielen tegen, Geert merkte dat de turbodruk niet op de juiste waarde uitkwam. De auto weer terug de brug op en de originele recirculation valve werd weer ingebouwd. Er was heel duidelijk merkbaar ook dat de andere recirculation valve echt hard moest worden ingedrukt wilde er wat gebeuren. Daardoor ging deze mogelijk ook niet open. Vervolgens hebben ze weer een proefritje gereden en merkte ze meteen dat de turbodruk veel hoger was. Hierna weer op de dyno en na wat afstellen op een mooi resultaat uitgekomen.
    294PK en 520Nm koppel :D.

    Ford_Focus_ST_2.0T_ecoboost_5-XBF-89.jpg

    'S avonds natuurlijk meteen een ronde gaan rijden en dat koppel is echt geweldig!
    Ik zou ook iedereen aanraden die overzicht de auto te laten chippen contact op te nemen met BR-Performance, zij doen een remap en stoppen pas met afstellen als ze tevreden zijn met het resultaat. Hoop dat we met de Focusclub volgend jaar daar weer een meeting hebben want dan kan er door mensen al kennis worden gemaakt.

     
    Bassie666, John_mk2_RS, Wiljon en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. mooi vermogen, lekker voor dagelijks gebruik, oohh mis dat toch echt wel hoor, :roll:, geniet van je extra vermogen, was die 263pk standaard,
     
    petjekel vindt dit leuk.
  10. Zo lekker hoor bijna 300pk
     
    petjekel vindt dit leuk.
  11. Mooie waardes Kelly!

    blijkt wel dat een volledige Milltek uitlaat niet veel beter is dan origineel met andere downpipe?
     
    petjekel vindt dit leuk.
  12. Dat zijn mooie cijfers hoor! 30pk erbij maar zeker die bijna 130Nm is fraai.
     
    petjekel vindt dit leuk.
  13. Dat was toen die op de bank was geweest tijdens de meeting daar, maar wel met andere luchtfilter, de-cat uitlaat en stage 2 intercooler :)
     
  14. hoe tnks die the info, nou netjes vermogen om dan!!!
     
    petjekel vindt dit leuk.
  15. lekker hoor Kelly, dat koppel zal wel verslavend zijn :rock:
     
    petjekel en Leon Focus vinden dit leuk.
  16. Wattuh?
     
  17. ja idd haha, moet zijn , oke tnks voor de info, vraag me ook af hoe ik dat daar zo neergezet heb :rofl:.
    ik werk tegenwoordig met woordspelling, maar dat moet ik nog onder de knie krijgen.:thumbup:
     
  18. Zo te merken niet nee ;) Bij mij was ook de voornaamste reden het geluid dat ik standaard tegen vind vallen :). Maar nu helemaal een lekker donker geluid met die downpipe!

    Haha ja dat kan je wel zeggen.

    Maar Leon, jouw Focus kan ook gechipt worden he, BR-Performance heeft in Willebroek BE een vestiging ook.
    Weet niet wat het bouwjaar van jouw Focus is en wat voor motor erin ligt?
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  19. Klinkt goed hoor. Maar als ik het goed begrijp wordt de Mountune recirculation valve nu niet meer gemonteerd?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  20. Nog geen symposer delete overwogen?
     

Deel Deze Pagina