1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus MK2 2.0 tdci Turbo Druk

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door IK92, 14 mei 2020.

  1. @IK92
    het is eenvoudig zelf te doen. kan een kopere ring zitten voor afdichting, en als je hem monteert daarna motor starten en keer gas geven zodat je zeker wat druk in het systeem hebt.
    na proefrit nogmaals controleren op lekkage voor de zekerheid.
    na vervangen kan het even duren voor hij aanslaat is normaal want er kan dan wat lucht in zitten. deze wordt zelf ontlucht eigenlijk.
     
  2. Top, bedankt voor alle info! Misschien niet onbelangrijk onbelangrijk, ik was vergeten te melden dat helt stotteren koud niet voorkomt, als de temp oploopt pas.
     
  3. Warme motor kan idd ook zulke dingen veroorzaken omdat sensor warm is dan.
     
  4. Als je voor de motor staat, heb je een sensor in de luchtslang vooraan in het midden en een sensor rechts op de luchtslang. Welke is de luchtmassa meter en wat is de andere voor sensor?
     
  5. luchtmassameter zit net na de filter. dit zit in de luchtinlaat gestoken en komt halverewege uit.
    gaan eigenlijk nooit kapot. 90% van dat ze vervangen zijn komt het omdat iets anders probleem leverde.
    de andere kan druksensor zijn, meet na de turbo de druk en temperatuur in de samengeperste lucht
     
  6. #26 IK92, 18 mei 2020
    Laatst bewerkt: 18 mei 2020
    @trucker0werner Kun je een onderdeel link doorgeven? Van de druksensor. Dan weet ik welke ik nodig heb, ik wou de stekker aanduwen en heb ik de printplaat bloodliggen, wel weer erop geklikt maar dit lijkt mij niet normaal.
     
  7. je zal op 7zap.com via chassisnummer kunnen kijken naar finis nr ervan.
    Voor de hogedruksensor kom ik zo niet direct via normale weg erop, merk dat 1.6 veel van beschikbaar zijn.
    Of via autodoc winparts dergelijke op kenteken kom je er ook
    Hogedrulsensor is eigenlijk kijken of je nr erop kan herkennen en of je hierdoor wat info binnen krijgt
     
  8. @trucker0werner Vandaag de hogedruk sensor omgewisseld met een zelfde type focus, helaas geen verschil nog altijd stotteren. Aangezien het stotteren vooral begint als de temp oploopt, wellicht de temp sensor? Zie afbeelding, dit moet de temp sensor zijn. Waar kan ik deze vinden bij de motor?[​IMG]
     
  9. die zit bovenop de inlaatspruitstuk, groene stekker misschien.
    daarnaast zit de druksensor.
    wat vaak voorkwam bij deze is dat de twee pootjes tegen elkaar zaten
    op de afbeelding zie je de gewijzigde die staat verder uit elkaar.
     
  10. #30 IK92, 20 mei 2020
    Laatst bewerkt: 20 mei 2020
    Ik zie alleen de MAP sensor voor het inlaat spruitstuk. Daar onder zit nog een sensor, maar die is niet groen.
    Wie kan mij vertellen waar precies deze TEMP sensor zich bevind: Intake Air Temp Sensor?
    Of zit deze ingebouwd icm Luchtmassameter bij de Focus MK2?
     
  11. [​IMG]
    van rechts naar links, vuldop, peilstok, inlaatspruitstuk. de groene stekker is temperatuursensor en daaronder zit de mapsensor
     
  12. Kan het zijn dat het bij mijn focus andersom is? Ik heb geen groene stekker die zijn beide zwart. Wat groen is op de foto, daar zit bij mij de map sensor. Als je precies links eronder kijkt zit nog een sensor dan moet dat dus de temp sensor zijn?
     
  13. als je hem eruit haalt zie je het welke wat is.
    of dat gedeelte anders is zou kunnen, hier is het groen maar zou ook zo kunnen dat zwart is.
    map sensor is zo te zien met drie draden, goed te zien door de blok waar de meting wordt gedaan, andere kant pijpje met gat erin, waar lucht erin kan komen.
    andere is zoals jouw afbeelding
     

Deel Deze Pagina